Vrije tijd als agent?
Moderator: Moderatorteam
-
AG2341 TS
- Infopolitie Gast
Vrije tijd als agent?
Hi, misschien een domme vraag, maar ik vraag mij of hoe, al helemaal met het personeelstekort op dit moment, het zit met de vrije tijd van politieagenten. Vrije dagen, vakantiedagen, opeens opgeroepen worden, enz? Ik lees soms wel eens dat agenten vrije dagen moeten opgeven ivm het personeelstekort, hoe ervaren jullie dit? Ik zou graag willen proberen om politieagent te worden, maar net zoals de meeste mensen, is mijn vrije tijd en zijn mijn persoonlijke interesses buiten het werk om ook heel belangrijk. Dus ik vraag me simpel gezegd gewoon af hoe jullie, als agenten, dit ervaren.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Re: Vrije tijd als agent?
Ik heb nog nooit een vakantie hoeven opofferen.
Moet wel al in oktober mijn zomervakantie doorgeven (keuze: eerste 3 of laatste 3 weken van de schoolvakantie) en voor 1 juni of wanneer je werkt met kerst en oud/nieuw.
Verder zijn de dagen dat ik ineens in vrije tijd opgeroepen werd (niet in vakantie maar gewoon vrij) of niet na de werkdag naar huis kon ivm spoed dingen, de leukste dagen.
Moet wel al in oktober mijn zomervakantie doorgeven (keuze: eerste 3 of laatste 3 weken van de schoolvakantie) en voor 1 juni of wanneer je werkt met kerst en oud/nieuw.
Verder zijn de dagen dat ik ineens in vrije tijd opgeroepen werd (niet in vakantie maar gewoon vrij) of niet na de werkdag naar huis kon ivm spoed dingen, de leukste dagen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
@ag2341
Ik zou in dat geval bij finec solliciteren en niet in het blauw. Dat klinkt beter
In de operatie is de nood inderdaad hoog en mag je in de zomer 23 dagen aaneengesloten verlof opnemen. Niet meer.
De planner heeft je nummer onder de snelkiesknop en overwerk is niet heel ongewoon.
Het kan ook voorkomen dat je een paar dagen voor het einde van je vakantie gebeld wordt of je toch vijf dagen eerder wil beginnen. Maar hey... Vakantiedagen krijg je gewoon terug geboekt.
Je zal jezelf af moeten vragen hoe belangrijk die vrije tijd voor je is.
Als dat belangrijker is dan het mooiste werk wat je je maar kan voorstellen, zou ik vooral ergens anders gaan zoeken.
Echter.. ik vind wat ik ervoor terug krijg het dubbel en dwars waard.
Ik zou in dat geval bij finec solliciteren en niet in het blauw. Dat klinkt beter
In de operatie is de nood inderdaad hoog en mag je in de zomer 23 dagen aaneengesloten verlof opnemen. Niet meer.
De planner heeft je nummer onder de snelkiesknop en overwerk is niet heel ongewoon.
Het kan ook voorkomen dat je een paar dagen voor het einde van je vakantie gebeld wordt of je toch vijf dagen eerder wil beginnen. Maar hey... Vakantiedagen krijg je gewoon terug geboekt.
Je zal jezelf af moeten vragen hoe belangrijk die vrije tijd voor je is.
Als dat belangrijker is dan het mooiste werk wat je je maar kan voorstellen, zou ik vooral ergens anders gaan zoeken.
Echter.. ik vind wat ik ervoor terug krijg het dubbel en dwars waard.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Gewoon midden in de operatie (nooit bij finec gezeten) hoor@Proost. En mijn eega ook..
Weg is weg en telefoon uit
Weg is weg en telefoon uit
==================================
Er zit wel een groot verschil in zowel perceptie als objectieve druk. Elke team heeft zo zijn eigen werkdruk en gaat ook anders om met de mensen die er werken. Parate eenheden zijn denk ik de grootverbruikers van overuren en 'hey kom eens onverwachts werken' (piket uitgezonderd). Denk daarbij dan aan de ME, BE of andere gekke afkortingen die je wellicht kent.
Op het basisteam, de noodhulp die bij 112 op komt draven, is het echt bij elk team anders. Zo kan het team net over de stadsgrens prima bezet zijn met weinig overuren, maar het team één deur verder structureel 80% van de verlofaanvragen afkeuren omdat er te weinig capaciteit is. Er is meer dan alleen acute druk die meespeelt.
Zoals Proost al aangeeft is het een afweging die je zelf maakt: je krijgt er ook een hoop voor terug en het is echt niet overal zo heftig als de media het soms brengt.
Op het basisteam, de noodhulp die bij 112 op komt draven, is het echt bij elk team anders. Zo kan het team net over de stadsgrens prima bezet zijn met weinig overuren, maar het team één deur verder structureel 80% van de verlofaanvragen afkeuren omdat er te weinig capaciteit is. Er is meer dan alleen acute druk die meespeelt.
Zoals Proost al aangeeft is het een afweging die je zelf maakt: je krijgt er ook een hoop voor terug en het is echt niet overal zo heftig als de media het soms brengt.