Hier een bericht van Dhr. E Gernaat werkend bij de gemeente Amsterdam als voertuiginstructeur bij de afdeling Logistiek. Het is mijn taak als voertuiginstructeur om bij alle vaste medewerkers jaarlijks een rijtest af te nemen op een reinigingsvoertuig.
Nu ben ik op het volgende belangrijke punt aangekomen, en hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag. Aangezien ik iedere vaste medewerker bij de afdeling reiniging, een rijtest afneem. Om zo te zien of ze de verkeersregels nog kunnen, en om te kijken hoe ze met de voertuigen om gaan.
Controleer ik altijd of ze een geldig rijbewijs bij zich hebben, en welke catogerie ze in hun bezit hebben. Nu kwam ik een medewerker tegen die had achter zijn rijbewijs B, code 101 staan.
Ik heb hierover het CBR gebeld en hun melden het volgende, deze medewerker mag geen personen meenemen of vervoeren met een bedrijfsvoertuig.
Maar mag wel met zijn personen auto personen vervoeren. Apart.....maar ok het is gechekt door het Cbr.
Maar nu komt mijn vraag, aangezien ik bij iedere vaste medewerker een rijtest moet afnemen, kan ik dit nu niet doen bij deze vaste medewerker, i.v.m. die code 101.
Mag en kan ik dan volgens de politie wel een rijtest afnemen van 2a3 uur, mochten wij gecontroleerd worden wanneer dat nodig is door uwe organisatie wij daar geen bekeuring door krijgen....of in overtreding zijn.
Heb deze vraag ook gesteld aan het CBR, maar die zijden...daar kunnen wij geen uitspraak over doen. Omdat wij alleen het rijbewijs afgeven, maar niet de regels naleven en handhaven.
Graag zie ik hierop een duidenlijk antwoord met uitgebreid uitleg hiervan, zodat ik als nog deze medewerker kan toetsen en testen op zijn rijvaardigheid.
Mvg,
Dhr. E Gernaat
Voertuiginstructeur
Gemeente Amsterdam