Zoals het onderwep aangeeft ben ik gestart met de bouw van een speed pedelec. Ik heb helaas niet de luxe/geld om een nieuwe te kopen die al gouw duizende euro's duur is ondanks dat de componenten weinig voorstellen. Qua technische uitdagingen is het meesten wel te doen alleen het feit dat ik het graag legaal wil doen heeft me op de website van het RDW flink in de war gebracht. Deze groep voertuigen is nog relatief nieuw en de documentatie op de RDW is naast vaag ook eigenlijk bedoeld voor bromfiets waar deze fietsen nu onder vallen (als ik het correct begrijp)
Met dat laatste ben ik tegen enkele verwarrende punten gekomen. Een paar voorbeelden:
- Als frame wil ik een bestaand fietsframe gebruiken. Ik zie alleen nergens of deze dan nog versterkt moet worden gezien de hogere snelheden.
- Brommers hebben meer dingen er op zitten verplicht dan ik nu terug zie op door fabrikant geleverde speed pedelecs (claxon vs bel, 2 spiegels ipv 1 etc.)
- Omschrijving qua montage accu zegt dat deze "deugdelijk" gemonteerd moet zijn. Betekent dit dan vast gelast? of is het plaatsen in een fietstas al voldoende?
Telefonisch heb ik geen duidelijk antwoord van de RDW gehad dus vandaar dat ik het hier graag wil voorleggen gezien jullie het handhaven.
Alvast bedankt voor eventuele feedback!