Afgelopen week deed zich de volgende situatie voor:
Zoekend naar een parkeerplek stuitte ik op een parkeervak met aan de linkerzijde een vierkant E1 bord i.c.m een C03 eenrichtings-verkeersbord (bijlage 1). Wetende dat de rechterhelft geen eenrichtingsverkeer betreft, aangezien dit de enige in en uitgang voor het complex aan de rechterzijde is, achtte ik de linker bordencombinatie niet geldig. Verder kijkend staat er rechts nog een vierkant E1 bord. Wetende dat de verkeersborden E1, E2 en E3 slechts gelden voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst ging ik ervanuit dat ik mijn auto gewoon in het vak met kruis (zonder aansluitend bord) kon parkeren.
Tot mijn grote verbazing werd ik daarna onbehoorlijk aangepakt door een mevrouw die claimde te werken bij een aangrenzende onderneming. Zij beweerde al in gesprek te zijn met een wegsleepdienst om mijn voertuig weg te laten halen. Roepend: “je hebt nu nog geluk” “Die plek is voor alleen personeel van *bedrijf* zoals voor mij” “niet meer hier parkeren anders gaat het je heel wat centjes kosten” Ik heb de mevrouw op een nette manier duidelijk gemaakt dat ik het niet met haar eens was en dat ik mijn weg ging vervolgen.
Nu ben ik niet uit simpel hout gesneden en heb ik mijn theorieboek er nog eens bijgepakt. Daarna heb ik (bijgevoegd) het online-kadaster er bijgehaald. Op de site van kadastralekaart.com staat duidelijk aangegeven dat de linker bordencombinatie buiten het betreffende perceel valt. Het perceel stopt namelijk precies naast de lijn van het parkeervak. Dit valt in levende lijve ook vast te stellen door het verschil in metselwerk en de bestrating.
Ook betwijfel ik de geldigheid van de E1 borden aangezien deze niet rond zijn.
Nu sta ik naar mijn idee volledig in mijn recht en mag ik (tenzij er borden zijn gewijzigd) niet worden weggesleept. Nu is mijn vraag aan jullie of dit juist is en of ik hier weer zou kunnen parkeren zonder gevolgen.
Bijgevoegd
1. Google maps van situatie

2. Google maps situatie met intekening

Het blauwe vak staat gelijk aan de ruimte die mijn voertuig inneemt. Deze staat niet in de weg voor andere voertuigen aangezien er alleen licht verkeer rijdt. Ook steekt mijn auto niet verder uit dan de metalen paal voor de slagboom.
3. Kadaster kaart

4. Kadaster uitvergroot