boete sticker op vooruit

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
nigellb
Infopolitie Gast

boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door nigellb »

Beste,

vanavond heb ik een boete gehad voor een sticker op mijn voorruit.

ik ree de mac drive in, en daar kwam de politie aan of ik even achteruit de mac drive uit wou rijden.

de beste man begon over de sticker op mijn voorruit ( zie foto) en beweerde dat mijn kenteken verlichting het niet deed, dit hebben we samen gecontroleerd en dat werkte wel (zijn eigen lampje was note bende wel kapot!)

nu heb ik een boete gekregen voor de sticker, ik had de beste man gevraagd wat de richtlijnen zijn hier wou hij geen antwoord op geven hij zei gewoon mag niet klaar.
ook het boete bedrag wou de man mij niet vertellen, ja je krijgt hem vanzelf binnen of kijk maar op internet.

ik rij al ruim 3 jaar met deze sticker rond en is ook elk jaar door de keuring ermee gekomen ( ze hebben hem helemaal nagemeten en voldoet aan de richtlijnen) ook heb ik er bij diverse verkeers controles nog nooit iets over gehoord.

nu zijn mijn vragen: mag dit? wat zijn de richtlijnen? en wat is het eventuele boete bedrag.

mvg, Nigel

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Nigel, je hebt een bonnetje gekregen van die agent. Staat daar een feitcode op?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Art. 5.2.42 Regeling Voertuigen

Wetstekst

2. De voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten van personenauto’s mogen niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren