boete sticker op vooruit

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
nigellb
Infopolitie Gast

boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door nigellb »

Beste,

vanavond heb ik een boete gehad voor een sticker op mijn voorruit.

ik ree de mac drive in, en daar kwam de politie aan of ik even achteruit de mac drive uit wou rijden.

de beste man begon over de sticker op mijn voorruit ( zie foto) en beweerde dat mijn kenteken verlichting het niet deed, dit hebben we samen gecontroleerd en dat werkte wel (zijn eigen lampje was note bende wel kapot!)

nu heb ik een boete gekregen voor de sticker, ik had de beste man gevraagd wat de richtlijnen zijn hier wou hij geen antwoord op geven hij zei gewoon mag niet klaar.
ook het boete bedrag wou de man mij niet vertellen, ja je krijgt hem vanzelf binnen of kijk maar op internet.

ik rij al ruim 3 jaar met deze sticker rond en is ook elk jaar door de keuring ermee gekomen ( ze hebben hem helemaal nagemeten en voldoet aan de richtlijnen) ook heb ik er bij diverse verkeers controles nog nooit iets over gehoord.

nu zijn mijn vragen: mag dit? wat zijn de richtlijnen? en wat is het eventuele boete bedrag.

mvg, Nigel

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Nigel, je hebt een bonnetje gekregen van die agent. Staat daar een feitcode op?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Art. 5.2.42 Regeling Voertuigen

Wetstekst

2. De voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten van personenauto’s mogen niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren
De keuringseisen volgens dit zelfde artikel zijn als volgt:
Visuele controle. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
Linkje naar het wetsartikel: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2 ... ikel5.2.42

Dit is dus de wettelijke onderbouwing. Hier kunnen een paar feitcodes bij horen... als we weten welke feitcode... kunnen we je vertellen welk bedrag erbij hoort. ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
nigellb
Infopolitie Gast

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door nigellb »

Ik hen dus helemaal niks gekregen gan de agent! Geen bon geen feitcode niks... wat ik al erg vreemd vindt
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14443
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dat klopt. De politie vult de bonnen tegenwoordig digitaal in en een bekeurde krijgt geen copie/geeltje meer uitgereikt.

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Dan is het een beetje dubbeldik kijken Nigel want dan kunnen wij niet weten waar hij je exact voor heeft bekeurd. Mij lijkt het meest logische (maar nogmaals, dat is dus een gok!) feitcode N420B:
Als bestuurder van een motorvoertuig rijden terwijl de voorruit, de naast de bestuurders zitplaats aanwezige zijruiten dan wel het windscherm (indien vereist)
en bij afwezigheid van een rechterbuitenspiegel de achterruit

N 420 b - is voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren
Voor categorie 1 (personenautos) hoort hier een boetebedrag van 140 euro bij.

Het vervelende is dat dit dus wel koffiedik kijken is. Als de verbalisant bijvoorbeeld een andere feitcode in gedachten heeft gehad dan is het vervelend dat hij je dat kennelijk niet heeft verteld maar dan geven we je ook nog eens de verkeerde info, snap je?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

zijlvaart67 schreef:Dat klopt tegenwoordig. De politie vult de bonnen tegenwoordig digitaal in en een bekeurde krijgt geen copie/geeltje meer uitgereikt.
Koen, als je als verbalisant de moeite neemt om iemand uit de rij in de McDrive te halen om hem te verbaliseren voor een sticker op zijn voorruit dan denk ik dat je hem op zijn minst ook wel mag vertellen hoe en wat toch? Of dat is gebeurd weet ik niet maar ik heb meer het idee dat Nigel gefrustreerd is vanwege het "krijg maar de hik" gedrag van de agent dan vanwege het feit dat kennelijk de sticker niet mocht (wat hij overigens had moeten en kunnen weten).
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14443
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ja ok, maar ik ken niemand die mij ooit heeft gevraagd naar een 'feitcode'.. Ze krijgen een bon voor 't 'bellen', 'geen richting aangeven', of wat dan ook.

Topicstarter krijgt een bon voor 'de sticker op z'n voorruit' en zo zou ik dat ook mededelen..
Binnen een week weet hij meer..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Maar daarmee schiet je als verbalisant in dit geval enorm je doel voorbij... helaas... Als iemand een bekeuring heeft gehad waarbij je als verbalisant de mededeling doet dat je op internet maar moet gaan opzoeken wat dat kost enzo dan sla je ergens de plank goed mis... het is geen hogere wiskunde om je feitenboekie er bij te pakken en te zeggen dat het 140 euro kost, sterker nog, als ik me als verbalisant zo enorm zou storen aan die sticker dat ik Nigel ervoor uit de rij zou halen bij de McDrive dan liet ik hem die sticker er ook ter plaatse af pulken... om maar een voorbeeld te noemen...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
nigellb
Infopolitie Gast

Re: boete sticker op vooruiyt

Ongelezen bericht door nigellb »

Ik kom mij inderdaad goed storen aan het gedrag van de agent, hij wou niks geen antwoordem geven of wat ook. En toen hij meende dat ik mijn kenteken verlichting kapot had en dat niet zo bleek en ik hem gewoon attenteerde dat er bij hun bus wel 1 kapot was werd de beste man helemaal kortaf.

Vandaar dat ik alsnog met de vragen zat en ze even hier wou stellen, ik zal het dan helaas wel afwachten.

Wel heeft de man allemaal fotos van mijn auto gemaakt?
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Ja, die worden meegestuurd Nigel.

Lang verhaal dus kort, we kunnen je geen 100% antwoord geven omdat we het simpelweg niet zeker weten. Gebaseerd op enige logica lijkt het erop dat je een bekeuring hebt gehad op basis van feitcode N420B en de kosten daarvan zijn 140 euro waarvan je dus een acceptgiro zult krijgen. Weest echter niet boos als het een andere gaat worden. Mocht het een andere zijn, laat het dan nog eens weten aub... Je kunt verder niet veel anders dan de acceptgiro afwachten.

Succes.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
nigellb
Infopolitie Gast

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door nigellb »

Oke, dan wacht ik het wel even af en laat ik het wel weten!

Mag dat kleine Mario figuurtje aan de andere kant wel blijven zitten? Haha
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Hahaha... als je van Mario houdt... ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9184
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Skipperje »

nigellb schreef:Mag dat kleine Mario figuurtje aan de andere kant wel blijven zitten? Haha
Niet heel duidelijk, maar die zaken die aan de spiegel hangen belemmeren ook het uitzicht.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
nigellb
Infopolitie Gast

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door nigellb »

Jaa daar hangen 6 van die wunderbaum geurverfrissers aan

Dat is een lang verhaal waarom haha had een 5 liter bierfust gehaald die lag op de achterbank en schoof er vanaf op iets scherps toen had ik de hele auto vol bier, maar die lucht wou er ook niet uit haha
Gesloten