Invalide parkeerplaats

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

FrankM TS
Infopolitie Gast

Invalide parkeerplaats

Ongelezen bericht door FrankM »

Hallo,

Wij hebben een invalide parkeerplaats met ons kenteken. Nu heb ik van mijn werk een andere auto mee (voor 1 dag maar ) mag ik met deze auto ook op onze parkeerplaats gaan staan? Het is tenslotte een ander kenteken.

Dank jullie wel Frank
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

In beginsel mag dat niet. De gehandicaptenparkeerplaats is specifiek bedoeld en gereserveerd voor het voertuig met het op het onderbord aangegeven kenteken.

Anderzijds, als u met een groot vel papier bij de voorruit aangeeft dat het een tijdelijke vervangende auto betreft voor het andere voertuig, dan zal het wel loslopen (hoop ik.)
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik verwacht ook dat het wel los zal lopen, maar feitelijk mag dit inderdaad niet.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Heer Mofkap, een slechte tip. In steden waar een streng parkeerbeleid is wordt de auto van deze dame heer (oeps) keurig weggetakeld (à raison van € 300,-) en komt er nog een bekeuring terzake R 402 C achteraan..... Dat het los zal lopen met een papiertje in broek in waterland, achter in de wei...geloof ik meteen....maar ga daar SVP niet van uit. Een papiertje heeft geen enkele rechtsgeldigheid, en u mag met een ander kenteken NIET parkeren op die plek.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Geachte heer Frans,

In dat geval blijft er maar één gouden tip over en dat is het onderbordje er af schroeven. :D

Oeps, wat zeg ik nou toch. Dat mag helemaal niet. :oops:
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Of tijdelijk de kentekenplaten omwisselen....:twisted:

Maar alle gekheid op een stokje. ..::Frans::.. heeft wel gelijk. Veel parkeerwachters vergeten dat ze mensen zijn als ze bezig zijn met hun werk. Maar ja, geef ze eens ongelijk. :(
Mijn advies is dan ook: Parkeer uw auto die dag op een andere plek om eventueel veel elende (en kosten) te voorkomen.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Het probleem andré is dat een parkeerwachter JUIST de mensen met een "eigen" invalidenplaats willen beschermen door daar juist heel erg op te letten. Logisch, want mensen met een eigen invalidenparkeerplaats hebben al een hele hoop procedures en aanvragen achter de rug voordat ze uberhaupt in aanmerking komen voor die plek (en dan hebben we het nog niet over de kosten) Als er dus een "vreemde" auto staat kan de controleur niet aasn de auto ruiken dat u een dagje een vervangend voertuig hebt.

@eerwaarde heer Mofkap,

Dat zou het slimste en beste zijn ja.....

Nee, dat mag je inderdaad niet zeggen.... ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

@TS

De allerbeste tip :twisted: die ik al meerdere malen heb gegeven is: Contact opnemen met Parkeerbeheer en leg de situatie uit. Parkeerwachters op straat kunnen dan rekening houden met uw situatie.
saskia1950 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door saskia1950 »

bent u in het bezit van een invalidenparkeerkaart , leg deze dan achter de voorruit met daarnaast briefje vervangend vervoer. dat is voor parkeerbeheer geloofwaardiger

Afbeelding
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Is op zich een goede gedachte Saskia, maar ook deze methode kan in aanmerking komen voor afhandeling zoals Frans in zijn betoog van 20.46 uur al neer zette.
saskia1950 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door saskia1950 »

rai schreef:Is op zich een goede gedachte Saskia, maar ook deze methode kan in aanmerking komen voor afhandeling zoals Frans in zijn betoog van 20.46 uur al neer zette.
het is ook maar een suggestie :idea: , dat is voor parkeerbeheer geloofwaardiger :mrgreen:

want de regels daar hebben jullie meer verstand van :clown:
Knutselsmurf TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

:idea:
Verwijder 1 kenteken plaat van uw eigen auto en leg die op het daschboard.
The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

Knutsel schreef:
Verwijder 1 kenteken plaat van uw eigen auto en leg die op het daschboard
Dat gaat ook niet op voor de roboparkeerwachtercop, die ziet alleen de aan voorzijde en achterzijde van het voertuig aangebrachte platen.... :cyclops:

The One
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Tsja, een laatste poging.
Knutsel, ook dit is formeel niet toegestaan.

Er mag (zwart-wit gezien) geen enkel ander voertuig geparkeerd worden op een invalideparkeerplaats welke is gereserveerd voor één bepaald voertuig welke is aangegeven op het op het onderbord aangegeven kenteken.

Alle tips over hoe tijdelijk te ondervangen zijn leuk en mooi meegenomen, maar daar schiet de topicstarter niets mee op, daar het allemaal wettelijk niet toegestane methodes zijn waartegen opgetreden KAN worden.

De enige twee opties die TS heeft zijn, of het voertuig gedurende de tijd dat hij een vervangend vervoermiddel heeft, deze parkeren op een andere plaats dan de hem toegewezen invalideparkeerplaats.
Mocht dit om wat voor reden dan ook onoverkomelijk zijn, dan moet de TS contact opnemen met de instantie die hem deze invalideparkeerplaats heeft toegewezen, en met hen tot een passende oplossing komen.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Goed geantwoord rai :thumleft:

@Briges: uiteraard zou FrankM dit probleempje moeten voorleggen aan de gemeente, probleem is denk ik dat om de een of andere reden die stap altijd heel erg groot is....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten