Invalide parkeerplaats
Moderator: Moderatorteam
-
FrankM TS
- Infopolitie Gast
Invalide parkeerplaats
Hallo,
Wij hebben een invalide parkeerplaats met ons kenteken. Nu heb ik van mijn werk een andere auto mee (voor 1 dag maar ) mag ik met deze auto ook op onze parkeerplaats gaan staan? Het is tenslotte een ander kenteken.
Dank jullie wel Frank
Wij hebben een invalide parkeerplaats met ons kenteken. Nu heb ik van mijn werk een andere auto mee (voor 1 dag maar ) mag ik met deze auto ook op onze parkeerplaats gaan staan? Het is tenslotte een ander kenteken.
Dank jullie wel Frank
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
In beginsel mag dat niet. De gehandicaptenparkeerplaats is specifiek bedoeld en gereserveerd voor het voertuig met het op het onderbord aangegeven kenteken.
Anderzijds, als u met een groot vel papier bij de voorruit aangeeft dat het een tijdelijke vervangende auto betreft voor het andere voertuig, dan zal het wel loslopen (hoop ik.)
Anderzijds, als u met een groot vel papier bij de voorruit aangeeft dat het een tijdelijke vervangende auto betreft voor het andere voertuig, dan zal het wel loslopen (hoop ik.)
Heer Mofkap, een slechte tip. In steden waar een streng parkeerbeleid is wordt de auto van deze dame heer (oeps) keurig weggetakeld (à raison van € 300,-) en komt er nog een bekeuring terzake R 402 C achteraan..... Dat het los zal lopen met een papiertje in broek in waterland, achter in de wei...geloof ik meteen....maar ga daar SVP niet van uit. Een papiertje heeft geen enkele rechtsgeldigheid, en u mag met een ander kenteken NIET parkeren op die plek.....
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Of tijdelijk de kentekenplaten omwisselen....
Maar alle gekheid op een stokje. ..::Frans::.. heeft wel gelijk. Veel parkeerwachters vergeten dat ze mensen zijn als ze bezig zijn met hun werk. Maar ja, geef ze eens ongelijk.
Mijn advies is dan ook: Parkeer uw auto die dag op een andere plek om eventueel veel elende (en kosten) te voorkomen.
Maar alle gekheid op een stokje. ..::Frans::.. heeft wel gelijk. Veel parkeerwachters vergeten dat ze mensen zijn als ze bezig zijn met hun werk. Maar ja, geef ze eens ongelijk.
Mijn advies is dan ook: Parkeer uw auto die dag op een andere plek om eventueel veel elende (en kosten) te voorkomen.
Het probleem andré is dat een parkeerwachter JUIST de mensen met een "eigen" invalidenplaats willen beschermen door daar juist heel erg op te letten. Logisch, want mensen met een eigen invalidenparkeerplaats hebben al een hele hoop procedures en aanvragen achter de rug voordat ze uberhaupt in aanmerking komen voor die plek (en dan hebben we het nog niet over de kosten) Als er dus een "vreemde" auto staat kan de controleur niet aasn de auto ruiken dat u een dagje een vervangend voertuig hebt.
@eerwaarde heer Mofkap,
Dat zou het slimste en beste zijn ja.....
Nee, dat mag je inderdaad niet zeggen....
@eerwaarde heer Mofkap,
Dat zou het slimste en beste zijn ja.....
Nee, dat mag je inderdaad niet zeggen....
-
Briges TS
- Infopolitie Gast
-
saskia1950 TS
- Infopolitie Gast
-
saskia1950 TS
- Infopolitie Gast
het is ook maar een suggestierai schreef:Is op zich een goede gedachte Saskia, maar ook deze methode kan in aanmerking komen voor afhandeling zoals Frans in zijn betoog van 20.46 uur al neer zette.
want de regels daar hebben jullie meer verstand van
-
Knutselsmurf TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
Tsja, een laatste poging.
Knutsel, ook dit is formeel niet toegestaan.
Er mag (zwart-wit gezien) geen enkel ander voertuig geparkeerd worden op een invalideparkeerplaats welke is gereserveerd voor één bepaald voertuig welke is aangegeven op het op het onderbord aangegeven kenteken.
Alle tips over hoe tijdelijk te ondervangen zijn leuk en mooi meegenomen, maar daar schiet de topicstarter niets mee op, daar het allemaal wettelijk niet toegestane methodes zijn waartegen opgetreden KAN worden.
De enige twee opties die TS heeft zijn, of het voertuig gedurende de tijd dat hij een vervangend vervoermiddel heeft, deze parkeren op een andere plaats dan de hem toegewezen invalideparkeerplaats.
Mocht dit om wat voor reden dan ook onoverkomelijk zijn, dan moet de TS contact opnemen met de instantie die hem deze invalideparkeerplaats heeft toegewezen, en met hen tot een passende oplossing komen.
Knutsel, ook dit is formeel niet toegestaan.
Er mag (zwart-wit gezien) geen enkel ander voertuig geparkeerd worden op een invalideparkeerplaats welke is gereserveerd voor één bepaald voertuig welke is aangegeven op het op het onderbord aangegeven kenteken.
Alle tips over hoe tijdelijk te ondervangen zijn leuk en mooi meegenomen, maar daar schiet de topicstarter niets mee op, daar het allemaal wettelijk niet toegestane methodes zijn waartegen opgetreden KAN worden.
De enige twee opties die TS heeft zijn, of het voertuig gedurende de tijd dat hij een vervangend vervoermiddel heeft, deze parkeren op een andere plaats dan de hem toegewezen invalideparkeerplaats.
Mocht dit om wat voor reden dan ook onoverkomelijk zijn, dan moet de TS contact opnemen met de instantie die hem deze invalideparkeerplaats heeft toegewezen, en met hen tot een passende oplossing komen.