Hey,
Op school is mijn telefoon in beslag genomen.
Nou is mijn vraag, heeft de school hier ook recht toe
om mijn telefoon inbeslag te nemen (voor misschien wel langer dan 4 dagen)?
M.v.g
Inbeslagname
Moderator: Moderatorteam
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
In beslag nemen is een bevoegdheid die ligt bij de politie. Na in beslag name beslist de officier van justitie wat er met het in beslag genomen goed gaat gebeuren.
Dat het innemen van een telefoon zo word genoemd op jouw school is te begrijpen. Ik neem aan dat er regels zijn op school met betrekking tot het gebruik van mobiele telefoons.
Houd jij je niet aan die regels dan loop je het risico dat je telefoon tijdelijk word afgepakt.
Dit lijkt mij terecht.
Nu kan het niet zo zijn dat de school jouw telefoon houd. Aan het eind van de lesdag terug geven is in mijn ogen heel normaal. De telefoon is jouw eigendom en als jij weer naar huis gaat mag jij weer doen met dat ding wat jou goed lijkt.
Of zijn er op jouw school regels dat je je mobieltje een aantal dagen kwijt bent als je er bijvoorbeeld tijdens de lessen sms'jes mee verstuurd??
Dat het innemen van een telefoon zo word genoemd op jouw school is te begrijpen. Ik neem aan dat er regels zijn op school met betrekking tot het gebruik van mobiele telefoons.
Houd jij je niet aan die regels dan loop je het risico dat je telefoon tijdelijk word afgepakt.
Dit lijkt mij terecht.
Nu kan het niet zo zijn dat de school jouw telefoon houd. Aan het eind van de lesdag terug geven is in mijn ogen heel normaal. De telefoon is jouw eigendom en als jij weer naar huis gaat mag jij weer doen met dat ding wat jou goed lijkt.
Of zijn er op jouw school regels dat je je mobieltje een aantal dagen kwijt bent als je er bijvoorbeeld tijdens de lessen sms'jes mee verstuurd??
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Knutselsmurf TS
- Infopolitie Gast
Als het afpakken van een gsm in de schoolregels staat zie ik het probleem niet. Als je je in die regels niet kunt vinden staat het je vrij om naar een school te gaan die op gsm-gebied andere regels heeft. Ga je niet naar een andere school dan ga je in mijn ogen akkoord met de schoolregels en dus ook met het feit dat je gsm afgepakt kan worden.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.