HAllo, er is een kleine discussie ontstaan over de fietsenbeugels die je achter je auto kan hangen, op de trekhaak. Valt dit onder een aanhangwagen? En hoe hard mag je hiermee rijden? 80km of 100km o.i.d.
alvast bedankt.
Valt dit onder een aanhangwagen?
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik neem aan dat je een 'fietsdrager' bedoeld... Dat heeft niets met 'aanhangers' oid te maken en daarom zijn daar geen snelheidsbeperkingen op van toepassing... Oftewel, gewoon de 'normale' snelheid aanhouden... 
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Knutselsmurf TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
En die kentekenplaat is wit en dient dezelfde cijfer en lettercode te voeren als die van het voertuig waar de fietsendrager op gemonteerd is.Knutselsmurf schreef:Maar dit aanhangsel moet wel een aanhanger kenteken plaat hebben.![]()
En verlichting.
Gisteravond nog een ouder echtpaar aangesproken bij een verkeerslicht die een drager met haken op de trekhaak hadden met daarop een dames en herenfiets. Het voorwiel van de damesfiets hing nog maar op vijf centimeter boven het wegdek en het wiel raakte bij verkeersdrempels dan ook het wegdek. Fietsen bleven maar net hangen op twee ielige sjorbandjes die al aardig los zaten. Verder was zowel het zicht op de achterverlichting als de kentekenplaat geblokkeerd door de fietsen. Heb hen netjs duidelijk gemaakt dat ik als motorrijder minder gelukkig zou zijn als ik over hun afgevallen fietsen zou moeten rijden en daardoor zeer waarschijnlijk ten valzou komen. Oudere man schrok en samen met hem de fietsen beter vastgemaakt (duct-tape doet wonderen), maar ook gewezen op het feit dat hij verlichting en kentekenplaat op orde moest maken.
Laatst gewijzigd door ThunderSTreak op 19 jun 2006, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Knutselsmurf TS
- Infopolitie Gast
-
noname TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Snel verdiend!noname schreef:Ja oke, dat wisten we al. We gaan er ook geen een gebruiken, maar we hadden een discussie, wat is uitgelopen op een weddenschap.... Dit levert mij weer 10 euries op, samen met paps. Sommige mensen zijn ook zóó eigenwijs he
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety