Hallo,
Ik heb in de VS.Enkele messen besteld. Deze zijn nu echter op schiphol door de marechaussee in beslag genomen.
Hoe kan dit? Ik heb zelfs enkele messen op dit forum gecheckt.
Mag dit zomaar?
Wie kan mij helpen?
Frank
Opmerking van moderator MotoRon
De voorbeelden naar de sites zijn verwijderd ivm ongewenste afbeeldingen
Als de marechaussee/douane de spullen in beslag genomen heeft zijn ze neem ik aan niet legaal in Nederland. Als het goed is zijn de papieren nu naar de officier van justitie gegaan om te beslissen wat er met de spullen moet gebeuren. Vernietigen of teruggeven. Wil je dus bezwara maken moet je bij de OvJ zijn.
Als ik die afbeeldingen zo zie dan zijn de messen te lang en voorzien van stootplaat. Daarom vallen ze onder categorie I van de Wet wapens en munitie en zijn verboden in Nederland.
Hallo,
Ik vraag me af,welke messen er nou precies verboden zijn. Hopelijk kan iemand mij zonder twijfel zeggen welke van de 4 messen verboden zijn en welke niet.
Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieën.
Hallo,
Bijna alle messen groter alseen zakmes hebben wel iets van een stootplaat. Is dan iedere stootplaat verboden? Wat is eigenlijk de exacte definitie van een stootplaat?
Anonymous schreef:Hallo,
Bijna alle messen groter alseen zakmes hebben wel iets van een stootplaat. Is dan iedere stootplaat verboden? Wat is eigenlijk de exacte definitie van een stootplaat?
Gr. Frank
Een stootplaat is een verdikking tussen lemmet en handvat. Een hele klein opstaand randje komt hiervoor al in aanmerking.
Een stootplaat is bedoeld om het mes met grotere kracht ergens in te kunnen steken. Door bijv je duim ertegen aan te zetten kun je meer kracht zetten. Daarom zijn zulke messen verboden.
Wat mij betreft kan dit topic wel weg want ik vrees met alle vrezen dat het idee hierachter niet juist is.
Ik vind dat wel getuigen van een erg bekrompen mening. Gelukkig denkt niet iedereen er zo over.
Ik verzamel inderdaad originele WO2 Duitse spullen,maar niet vanwege de ideologie.
Gewoon omdat ze mooi gemaakt zijn.
Ik ben gewoon een PVDA stemmer,als dat je ot rust kan brengen.