rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Nee. Dat gebeurt inderdaad niet.
De aanrijdingssetjes worden naar een centraal punt gestuurd waar de verzekeringsmij ze tegen betaling op kan vragen.
En dat weten de verzekeringsmijs ook. Alleen proberen ze geregeld het via de betrokkene te spelen. Maar iook de betrokkene krijgt geen exemplaar van de statistiek.
Euh..vraagje....het onderwerp is rijbewijs. Waar doel je op gezien je vraag? is je rijbewijs ingenomen?
De aanrijdingssetjes worden naar een centraal punt gestuurd waar de verzekeringsmij ze tegen betaling op kan vragen.
En dat weten de verzekeringsmijs ook. Alleen proberen ze geregeld het via de betrokkene te spelen. Maar iook de betrokkene krijgt geen exemplaar van de statistiek.
Euh..vraagje....het onderwerp is rijbewijs. Waar doel je op gezien je vraag? is je rijbewijs ingenomen?
-
ben123 TS
- Infopolitie Gast
rijbewijs
-
femke71 TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
waarschijnlijk zal de verzekering wel de schade vergoeden!
en dat dan snoeihard op jou gaan verhalen, kijk daarvoor eens in de polis van je verzekeringsmaatschappij.
Ik denk dat je strafrechterlijk wel een extra douw gaat krijgen, je rijbewijs zal je niet zomaar afgenomen zijn en dan weer gaan rijden is gewoon een misdrijf.
en dat dan snoeihard op jou gaan verhalen, kijk daarvoor eens in de polis van je verzekeringsmaatschappij.
Ik denk dat je strafrechterlijk wel een extra douw gaat krijgen, je rijbewijs zal je niet zomaar afgenomen zijn en dan weer gaan rijden is gewoon een misdrijf.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Re: rijbewijs
het invorderen van een rijbewijs heeft tot gevolg dat u geen voertuigen mag besturen waarvoor uw rijbewijs is afgegeven.ben 123 schreef:duhhhhhh het is niet zomaar ingenomen rijden onder invloed.
Iedereen maakt fouten ik heb mijn auto nodig om naar me werk te gaan.
Waar ik werk is niet tebrijken met openbaar vervoer zo iets rieskeer je niet zo maar.
Dat u uw auto nodig heeft om naar het werk te gaan doet daar helemaal niets aan af en had u zich eerder moeten bedenken (bijvoorbeeld voor het rijden onder invloed).
Ik zou bij een rechter iets anders verzinnen, rechters en officieren van justitie zijn niet zo blij met mensen die zelf menen te mogen bepalen wanneer de wet voor hen geld en wanneer zij ergens vrijstelling voor hebben.
Maar goed, dat zal u met de boete van het rijden onder invloed, de boete voor het rijden met een ingevorderd rijbewijs, een eventuele boete voor het veroorzaken van een verkeersongeval en de claim van de verzekering vanzelf ook wel duidelijk worden.
oowja, het zou me niets verbazen als een officier van justitie nu ook een "ontzegging bevoegdheid besturen motorvoertuig" gaat eisen.
mag u zelfs niet op de brommer naar het werk.
-
Engeltje TS
- Infopolitie Gast
Wat is er dan zo belangrijk dat je met drank op achter het stuur kruipt?ben 123 schreef:duhhhhhh het is niet zomaar ingenomen rijden onder invloed.
Waar ik werk is niet te bereiken met openbaar vervoer zoiets riskeer je niet zomaar.
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Dit slaat op 2 verschillende zaken.Engeltje schreef:Wat is er dan zo belangrijk dat je met drank op achter het stuur kruipt?ben 123 schreef:duhhhhhh het is niet zomaar ingenomen rijden onder invloed.
Waar ik werk is niet te bereiken met openbaar vervoer zoiets riskeer je niet zomaar.
Rijden onder invloed is al eerder gebeurd.
Zijn werk van nu is dusdanig moeilijk bereikbaar dat hij daarom blijkbaar het risico nam om te blijven rijden, ook met ingevorderd rijbewijs.
@Ben123:
Ik lees dat u zich er erg van bewust bent dat u uw rijbewijs keihard nodig had voor uw werk.
Ik vraag me dan toch af waarom mensen zich dit altijd achteraf pas beseffen.
Daar komt bij dat iemand nog behoorlijk moet drinken om zijn rijbewijs ingevorderd te krijgen.
Mensen die zover zijn doen dat meestal echt niet voor de 1e keer... (is mijn ervaring)
Het zal u inmiddels duidelijk zijn dat er op het ongevallenrapport van de Politie wordt aangemerkt dat u zonder rijbewijs reed.
Ik vrees voor u dan ook dat u een serieus financieel probleem gaat hebben / krijgen met de verzekering, die het gehele bedrag hoogstwaarschijnlijk van u terug zal vorderen..
En dat alles omdat u uw rijbewijs bent kwijtgeraakt ivm drank.
Hoop dat u zich dit blijft herinneren als de verleiding zich weer aandiend.
-
Engeltje TS
- Infopolitie Gast
Ik zie het niet als 2 verschillende dingen.... het is simpel oorzaak en gevolg. Hij rijdt onder invloed waardoor hij zijn rijbewijs kwijtraakt waardoor hij niet meer met de auto naar zijn werk mag rijden.Onyx schreef:Dit slaat op 2 verschillende zaken.Engeltje schreef:Wat is er dan zo belangrijk dat je met drank op achter het stuur kruipt?ben 123 schreef:duhhhhhh het is niet zomaar ingenomen rijden onder invloed.
Rijden onder invloed is al eerder gebeurd.
Zijn werk van nu is dusdanig moeilijk bereikbaar dat hij daarom blijkbaar het risico nam om te blijven rijden, ook met ingevorderd rijbewijs.
@Ben123:
Ik lees dat u zich er erg van bewust bent dat u uw rijbewijs keihard nodig had voor uw werk.
Ik vraag me dan toch af waarom mensen zich dit altijd achteraf pas beseffen.
Daar komt bij dat iemand nog behoorlijk moet drinken om zijn rijbewijs ingevorderd te krijgen.
Mensen die zover zijn doen dat meestal echt niet voor de 1e keer... (is mijn ervaring)
Het zal u inmiddels duidelijk zijn dat er op het ongevallenrapport van de Politie wordt aangemerkt dat u zonder rijbewijs reed.
Ik vrees voor u dan ook dat u een serieus financieel probleem gaat hebben / krijgen met de verzekering, die het gehele bedrag hoogstwaarschijnlijk van u terug zal vorderen..
En dat alles omdat u uw rijbewijs bent kwijtgeraakt ivm drank.
Hoop dat u zich dit blijft herinneren als de verleiding zich weer aandiend.
Hij zegt dat je niet zomaar riskeert dat je je rijbewijs kwijt raakt én hij zit wel dronken achter het stuur, dus nu is mijn vraag wat er zo belangrijk is dat hij dronken achter het stuur zat.
En als ik het goed lees vraag jij precies hetzelfde?
-
Marcje TS
- Infopolitie Gast
- Michael
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Het lijkt mij voor de hand liggen dat er een dossier wordt opgemaakt welke naar justitie wordt gestuurd.Onyx schreef: Het zal u inmiddels duidelijk zijn dat er op het ongevallenrapport van de Politie wordt aangemerkt dat u zonder rijbewijs reed.
Een aanrijding materiële schade waarbij een bestuurder zonder rijbewijs bij betrokken is is hier standaard PV.
Het zal mij niks verbazen als het dan zo gaat zoals Guido al zei "het zou me niets verbazen als een officier van justitie nu ook een "ontzegging bevoegdheid besturen motorvoertuig" gaat eisen."
Life is a gift, that's why we call it the present.
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Hmm..blijkbaar ontstaat hierin onduidelijkheid maar ook in Haaglanden is dit gewoon standaard PV.Michael schreef: ..Een aanrijding materiële schade waarbij een bestuurder zonder rijbewijs bij betrokken is is hier standaard PV.
Ik gaf alleen maar aan dat de verzekering de details kan terugvinden in het opgemaakte ongevallenrapport, wat onderdeel uitmaakt van ons ingeleverde PV.