bewijzen dat je bestemmingsverkeer bent?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

bewijzen dat je bestemmingsverkeer bent?

Ongelezen bericht door Gast »

Een aannemer is in opdracht van het bedrijf waar ik werk aan het werk op een plaats (het terrein van een waterschap dat toestemming heeft gegeven voor het betreden van hun terrein en het plaatsen van bouwketen aldaar) waar je alleen kan komen via een weggetje waar vooraan de weg een geslotenverklaring staat met een onderbord waarop staat uitgezonderd bestemmingsverkeer. Ik ging er vanuit dat de aannemer in dit geval als bestemmingsverkeer gezien wordt. Maar helaas dacht een politieman hier anders over en zijn inmiddels 2 mensen van de aannemer bekeurd. De politieman vond dat de heren moesten kunnen bewijzen dat ze daar een bestemming hadden. Mag de agent om bewijs vragen? en wat zouden ze als bewijs kunnen gebruiken?
Op deze manier kunnen de mensen van de aannemer namelijk niet met de auto bij hun eigen bouwkeet en het werk komen.
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Die bonnen worden wel weer geseponeerd als je in bezwaar gaat, maar het is natuurlijk wel zonde van de tijd...
Bestemmingsverkeer is een vrij eenvoudig begrip:

Wetstekst

e.bestemmingsverkeer: bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen;
Je bent dus al vrij snel bestemmingsverkeer, maar het zou de boel wel vereenvoudigen als ze bijvoorbeeld een opdrachtenbon of iets dergelijks bij zich hebben, dan is het makkelijker aannemelijk te maken dat het bestemmingsverkeer is.
roadtrain TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door roadtrain »

Waarom niet bij de wegbeheerder of eigenaar van de weg een verklaring op laten stellen dat je de weg gebruiken mag (ontheffing?)
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Omdat dat ook niet nodig is want die "ontheffing" hebben ze al gezien het feit dat het bestemmingsverkeer is, en dus het recht hebben om van deze weg gebruik te maken.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Precies, simpel benaderen...

Als je een hond in je auto dondert en je wilt 'm daar uitlaten want daar is 't altijd lekker rustig, ben je al 'bestemmingsverkeer'.

Volkomen terecht dat er niet teveel eisen aan 'bestemmingsverkeer' worden gesteld... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

:oops: Ik ga op mijn motor altijd naar auto's kijken die te koop staan bij een handelaar in een straatje waar een geslotenverklaring voor geldt m.u.v. bestemmingsverkeer. :oops:

Schijnen heel veel mensen daar ter plaatse te doen. :wink:

Is dus heel moeilijk op te handhaven lijkt me.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Is heel gemakkelijk te handhaven en gebeurt hier regelmatig. Gewoon opstellen in een rijtje en 1-voor-1 bekeuren..... :twisted:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

Wij haden wat problemen met vissers en hebben de regel uit laten zoeken.

Water is geen bestemming was de uitkomst, handhaving is nu dus wel mogelijk voor deze "doelgroep".....
Venzent TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Venzent »

Stel dat:
Ik rijdt met mijn motor op een dijkweggetje. Deze heeft het besproken bord met uitzondering bestemmingsverkeer. Halverwege deze dijk is een grasveldje met een picknickbankje. Deze is mij bekend en ik wil daar even lekker gaan flexxen. Ben ik dan bestemmingsverkeer?
Knutselsmurf TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

L.A.W. schreef: maar het zou de boel wel vereenvoudigen als ze bijvoorbeeld een opdrachtenbon of iets dergelijks bij zich hebben, dan is het makkelijker aannemelijk te maken dat het bestemmingsverkeer is.
roadtrain schreef:Waarom niet bij de wegbeheerder of eigenaar van de weg een verklaring op laten stellen dat je de weg gebruiken mag (ontheffing?)
Hoe moet dat als je "storingsmonteur" bent ?
Naam en adres v/d klant met een storing worden vaak telefonisch doorgegeven
en dan op een kladblaadje geschreven.

Als je een papieren plattegrond gebruikt of de weg weet heb je voldoende info om te bepalen
of je bestemmings verkeer bent.
Met een TomTom meestal ook wel, dat is afhankelijk v/d instellingen.

Maar er zijn ook goedkope navigaatie systemen die alleen aangeven over hoe ver je
links of rechts moet en pas in de straat van bestemming het aantal meters
tot je bestemming aangeven.

Hoe moet die chaufeur dan weten of dat bestemmingsverkeer is?
Immers, ook bij het bord staat niet aangegeven hoe groot het gebied is dat
beschouwd wordt als "bestemming"
Als je nog 10km moet mag het duidelijk zijn dat je moet omrijden, maar waar ligt de grens ?
JvV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door JvV »

In 'Stapel & De Koning' stond al dat het bekeuren bij een geslotenverklaring met onderbord bestemmingsverkeer zo goed als niet te handhaven is. Bij mij in de streek zijn er een aantal van dit soort gesloten wegen. Aan één van die wegen zijn een tenniscentrum en een tuindersbedrijf gevestigd. Kanppe diender die een betrokkene met een beetje vlotte babbel daar op kan schrijven.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Venzent schreef:Stel dat:
Ik rijdt met mijn motor op een dijkweggetje. Deze heeft het besproken bord met uitzondering bestemmingsverkeer. Halverwege deze dijk is een grasveldje met een picknickbankje. Deze is mij bekend en ik wil daar even lekker gaan flexxen. Ben ik dan bestemmingsverkeer?
Ja. Als je in het gedeelte moet zijn dat ligt tussen de borden "bestemmingsverkeer" dan val je daar onder.
Anders is het, als je ergens voorbij het gesloten gedeelte moet zijn.
Krabsalade
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdinspecteur
Roepnaam: Koen
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Krabsalade »

The One schreef:Wij haden wat problemen met vissers en hebben de regel uit laten zoeken.

Water is geen bestemming was de uitkomst, handhaving is nu dus wel mogelijk voor deze "doelgroep".....
Lijkt me heel vreemd. De vissers gaan inmmers niet zwemmen, maar op de kant zitten. De bestemming is dus de kant, en niet het water. Als ik zo'n visser was zou ik tegen een dergelijke bekeuring zeker in beroep gaan.
Even the smallest person can change the course of the future!
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

valt een brievenbus ook onder een bestemming.
Krabsalade
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdinspecteur
Roepnaam: Koen
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Krabsalade »

Anonymous schreef:valt een brievenbus ook onder een bestemming.
Ja dus.
Even the smallest person can change the course of the future!
Gesloten