uitleg dubbele feitcode

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Dennis TS
Infopolitie Gast

uitleg dubbele feitcode

Ongelezen bericht door Dennis »

geachte collega`s

Ik ben een G.O.A. in de randstad en zou graag van jullie een goede uitleg hebben omtrend een feitcode in het feitenboekje van justitie. Het gaat hier om Feitcode R397 I en R592 parkerenvergunninghouders.
Het is echt een praktijkvoorbeeld en wij komen er niet uit .
In onze gemeente is zeg maar 80% van de parkeerplaatsen voor vergunninghouders aangeduid met bord E9. Mijn gollega`s die hier al jaren lopen schrijven deze op R592 uit en ik kom uit een andere gemeente en daar schreven wij hem op R397 i.
Mijn vraag is en ik hoop dat jullie hem duidelijk kunnen beantwoorden want justitie zelf weten de uitleg ook even niet, wat is de beste feitcode om te schrijven want allebei schijnt dus te kunnen.

met vriendelijke groet Dennis Burgersdijk gemeentelijk opsporingsambtenaar
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

R397I kun je enkel gebruiken wanneer je 100% zeker weet dat voor het voertuig geen vergunning is afgegeven. Omdat de controleur op straat dat (bijna) niet kan weten kun je beter op safe spelen en ten alle tijden R592 gebruiken.

Je kunt voor de volledigheid even contact opnemen met de afdeling tobias...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Frans was me net voor.

Inderdaad, het nuanceverschil tussen 397i en 592 is maar klein.

Voorbeeld.

Een voertuig staat iedere dag geparkeerd met duidelijk zichtbare geldige vergunning. Voertuig is aan de ambtenaar bekend.

Op en dag is de eigenaar vergeten de vergunning zichtbaar te plaatsen -> R592. R397i is dan niet mogelijk. Maar in dat geval kun je ook niet schrijven en gebruik maken van de discretionaire bevoegdheid.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Mee eens Harry (met je laatste zin) maar hoe leg je aan een voorbijganger uit dat je van de 10 auto's zonder vergunning er 9 wel en 1 niet schrijft ??? 'T ligt wat anders dan je op het eerste gezicht denkt.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

..::Frans::.. schreef:Mee eens Harry (met je laatste zin) maar hoe leg je aan een voorbijganger uit dat je van de 10 auto's zonder vergunning er 9 wel en 1 niet schrijft ??? 'T ligt wat anders dan je op het eerste gezicht denkt.
Dat leg je toch gewoo niet uit, met als argumentatie dat je niet van plan ben om alles wat je op straat doet aan alle voorbijganger suit te leggen, omdat zoiets te veel tijd kost.
En anders vertel je die voorbijganger gewoon hoe het zit: dit is parkeren voor vergunninghouders en je weet dat die auto vergunninghouder is.
Dennis TS
Infopolitie Gast

dubbele feitcode

Ongelezen bericht door Dennis »

heren bedankt voor jullie reactie`s het enige wat ons vertelt werd via juiste is dat R397 I een RVV bepaling is en dat R592 een bepaling is via de APV en dat per gemeente verschillend is en dat we als we opzeker wilde spellen juist altijd de RVV bepaling moesten aan houden en dus R397 I maar nu ben ik een stuk verder bedankt daarvoo
Gesloten