12 jarige die steelt... (topicnaam verduidelijkt)
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
12 jarige die steelt... (topicnaam verduidelijkt)
stel dat je als 12-jarige een zakje drop probeert te stelen, maar je betrapt wordt...politie wordt gebeld, proces verbaal wordt opgemaakt...je wordt naar huis gebracht..er wordt met je ouders over gesproken..die beloven je hard aan te pakken....
Er wordt niet over HALT gesproken...ook niet over een boete...je krijgt na die tijd geen brief thuis...en bent ook niet voor de rechter geweest...
Wat zijn dan de gevolgen met betrekking tot een strafblad?
alvast bedankt voor het antwoord
Er wordt niet over HALT gesproken...ook niet over een boete...je krijgt na die tijd geen brief thuis...en bent ook niet voor de rechter geweest...
Wat zijn dan de gevolgen met betrekking tot een strafblad?
alvast bedankt voor het antwoord
-
Briges TS
- Infopolitie Gast
Er wordt wel procesverbaal opgemaakt, je bent immers 12 jaar dus strafrechtelijk vervolgbaar, maar wel minder jarig. (diegene is wordt strafrechtelijk-minderjarig genoemd) diegene zal hoogstwaarschijnlijk een halt project moeten volgen. Als er een boete volgt dan zal dat rond de 150 euro liggen.
Ja, de verdachte in die casus zal bekend blijven bij de politie, er is namelijk een PV opgemaakt.
Ja, de verdachte in die casus zal bekend blijven bij de politie, er is namelijk een PV opgemaakt.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
er werden allemaal vragen gesteld, waar ik antwoord op gegeven heb (ja het gaat over mezelf) de antwoorden zijn genoteerd..dus ik neem aan dat er dan proces verbaal is opgemaakt??????
Ik heb overigens het zakje drop teruggegeven...heel duidelijk gemaakt dat het de grootste fout is geweest die ik kon maken (dat ik gestolen had)...en dat ik blij was dat ze me gelijk de eerste keer gepakt hebben, zodat ik het niet weer zou doen...
het is inmiddels ruim 6 jaar geleden...ik heb er nooit meer wat van gehoord....dus ook niets over halt...of een boete...heb ook geen brief thuis gehad...
hoop dat het zo duidelijk is?
Ik heb overigens het zakje drop teruggegeven...heel duidelijk gemaakt dat het de grootste fout is geweest die ik kon maken (dat ik gestolen had)...en dat ik blij was dat ze me gelijk de eerste keer gepakt hebben, zodat ik het niet weer zou doen...
het is inmiddels ruim 6 jaar geleden...ik heb er nooit meer wat van gehoord....dus ook niets over halt...of een boete...heb ook geen brief thuis gehad...
hoop dat het zo duidelijk is?
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
rvheck TS
- Infopolitie Gast
Sollicitatie bij de politie neem ik aan dan?
Ik zou het wel vertellen als dit ter sprake komt, zij weten ook wel dat dit geen gevolgen heeft gehad en vrij onschuldig was en verder niet van inlvloed is op de sollicitatie. Eerlijk duurt het langst toch?
Beter dan dat ze er later toch onverhoopt achter komen, terwijl je het verzwegen hebt.
Ik zou het wel vertellen als dit ter sprake komt, zij weten ook wel dat dit geen gevolgen heeft gehad en vrij onschuldig was en verder niet van inlvloed is op de sollicitatie. Eerlijk duurt het langst toch?
Beter dan dat ze er later toch onverhoopt achter komen, terwijl je het verzwegen hebt.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
rvheck TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
eerlijkheid duurt het langst natuurlijk 
Als er niet gesproken is over HALT dan is er dus geen aanbod gedaan.
In eerste instantie zal een first offender naar Halt moeten worden gestuurd en ook hier zal een politie parketsecretaris/ ovj naar kijken. Halt is er immers niet voor niets.
Als een verdachte naar Halt wordt gestuurd dan wordt er geen PV opgemaakt ( bij ons in de regio) maar een verwijsformulier met daarin een verklaring van de verdachte en de overige feiten en omstandigheden.
Ik ga in deze uit van een reprimande.
Als er niet gesproken is over HALT dan is er dus geen aanbod gedaan.
In eerste instantie zal een first offender naar Halt moeten worden gestuurd en ook hier zal een politie parketsecretaris/ ovj naar kijken. Halt is er immers niet voor niets.
Als een verdachte naar Halt wordt gestuurd dan wordt er geen PV opgemaakt ( bij ons in de regio) maar een verwijsformulier met daarin een verklaring van de verdachte en de overige feiten en omstandigheden.
Ik ga in deze uit van een reprimande.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.