achterhalen werking verkeerslichten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
jasper TS
Infopolitie Gast

achterhalen werking verkeerslichten

Ongelezen bericht door jasper »

Weet iemand of het na te gaan is of een stoplicht op rood heeft gestaan op een bepaald tijdstip op een dag

het betreft hier een stoplicht die op afstand bestuurd word voor een tunnel.
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Als iets op afstand bestuurd wordt, gaat dit vast via een computer, en worden handelingen ongetwijfeld geregistreerd.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Flik schreef:Als iets op afstand bestuurd wordt, gaat dit vast via een computer, en worden handelingen ongetwijfeld geregistreerd.

vertel er gelijk ook even bij dat die gegevens niet op te vragen zijn en hij met een beter excuus moet komen dan "ik deed het niet"
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

Stel dat die tijden geregistreerd zouden worden, met de noukeurigheid van +/- 10 seconden.
Dan zal er ook nog een andere klok moeten zijn om dat mee te vergelijken.

Bijvoorbeeld jouw horloge, of de klok van een flitspaal,
die dan ook een afwijking kan hebben van +/- 10 sec.

Dat is dus samen een afwijking van +/- 20 sec. daar heb je dus niets aan.
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Re: achterhalen werking verkeerslichten

Ongelezen bericht door Flik »

jasper schreef:Weet iemand of het na te gaan is of een STOPlicht op rood heeft gestaan op een bepaald tijdstip op een dag

het betreft hier een STOPlicht die op afstand bestuurd word voor een tunnel.
Peter,

Tenzij het licht heel erg lang op rood heeft gestaan. TS noemt het niet voor niks een stoplicht.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

doe eens even serieus Flik.
Meen jij nu echt dat wegbeheerders uitdraaien gaan geven wanneer iets op rood heeft gestaan?
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Ik geef guido gelijk, ik kan me het haast niet voorstellen dat wegbeheerders uitdraaien gaan geven aan weggebruikers die geflits zijn. Namelijk, als iedere geflitste burger om een uitdraai gaat jammeren dan heeft meneer de wegbeheerder er een extra taak bij om uitdraaitjes uit te printen en op te sturen enz.
Venzent TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Venzent »

Briges schreef:Ik geef guido gelijk, ik kan me het haast niet voorstellen dat wegbeheerders uitdraaien gaan geven aan weggebruikers die geflits zijn. Namelijk, als iedere geflitste burger om een uitdraai gaat jammeren dan heeft meneer de wegbeheerder er een extra taak bij om uitdraaitjes uit te printen en op te sturen enz.
Jullie trekken wel zeer snel jullie conclusies.....Misschien is er wel meer aan de hand, is er iets ernstig gebeurd waarbij deze gegevens in een rechtzaak kunnen dienen. Indien de ernst van de zaak hoog genoeg is, kunnen de aangewezen instanties deze gegevens wel degelijk opvragen. Misschien wil TS alleen maar kijken naar wat de mogelijkheden zijn. Hoe dikwijls wordt hier wel niet geroepen "we kennen niet alle feiten, dus kunnen we geen uitspraak doen", doe dat dan ook nu niet. Vraag is of bij dit type stoplicht na te gaan is of hij op rood stond op een bepaald tijdstip op een bepaalde dag. Dit kan dus blijkbaar. Hoe nauwkeurig dit is en dat niet iedereen dit zo maar op kan vragen kan hooguit als voetnoot vermeld worden.
gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

Ik denk dat in de vraag van TS inderdaad meer zit.
Als hij bedoeld dat het een "gewoon" drie-kleurig verkeerslicht is dan moet je eerst vaststellen of dat verkeerslicht in werking was, op knipperen stond of helemaal uit stond.
Als het verkeerslicht "gewoon" in werking was dan is het waarschijnlijk niet vast te stellen of op een bepaald tijdstip er rood licht of groen licht werd uitgestraald.

Als het een stoplicht was, zoals hij/zij stelt, dat op afstand bediend wordt, dan is dat misschien een licht dat alleen rood licht uitstraalt als er iets aan de hand is. Zoals de diverse stoplichten bij tunnels als er te hoge voertuigen tussen een sensor doorgaan. Mogelijk dat dat wel te achterhalen is.

Uiteindelijk zal dat antwoord gegeven moeten worden door degene die dat licht op afstand bedient; waarschijnlijk de wegbeheerder. Als het die situatie betreft, informeer dan eens bij die wegbeheerder; alleen hij kan antwoord geven op je vraag.
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Ik was inderdaad iets te snel met mn antwoord, ging er vanuit dat TS was geflitst.
Gesloten