Stalken via de telefoon

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
noname TS
Infopolitie Gast

Stalken via de telefoon

Ongelezen bericht door noname »

Hallo,

ik heb een vraag... wij worden steeds gebeld door een dame (vrouw van ex collega van mn vader). Als ze belt en we nemen op, dan gooit ze gauw de hoorn erop. Als we haar terugbellen, dan zegt ze steeds 'nee hoor, heb ik niet gedaan'. Wat kunnen wij hier aan doen?!

Ik weet wie het is, waar ze woont, en haar telefoonnummer, ze is namelijk ook zo 'dom' om te bellen met het zichtbare nummer.... We worden hier echt hartstikke gek van!
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Telefonische stalking is altijd een moeilijk iets.

Kan je maar 1 advies geven in deze:

neem contact op met KPN. vertel je verhaal. zij hebben een procedure en zij kunnen je verder helpen.

in kort komt/kwam (als het nog zo is) het er op neer:

ze monitoren je lijn

bij x aantal oproepen vanaf dat nummer naar jou nummer wordt de beller aangeschreven met verzoek op te houden

bij aanhouden doet KPN als netwerkbeheerder aangifte en kun jij met dat als ondersteuning ook aangifte doen. is je bewijslast geregeld.

Maar...ik weet niet of deze procedure nog geldt. Kortom: bel KPN!!!!

zie ook hier
noname TS
Infopolitie Gast

Hoi, bedankt voor je reactie, maar het gaat om een mobiele telefoon. Wij hebben namelijk geen vaste aansluiting en alleen mobiele telefoons. De dame die ons contstant belt, belt ook met een mobiel nummer, soms die van haarzelf en soms die van haar man.... Ze heeft prepay hoorde ik van haar man.... Zelfs haar man weet hiervan, die zegt er wel wat van, maar een week later doet ze het weer....
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Tsja....dan wordt het mogelijk een ander verhaal. In dat geval zal je denk ik moeten informeren bij je eigen gsm provider. er zal vast eea geregeld zijn. indien alles niks wordt wend je je dan eens tot de wijkagent. bemiddelen kan altijd. maar de andere optie geniet de voorkeur en dan in later stadium de politie.
noname TS
Infopolitie Gast

Oke, bedankt.
nanc TS
Infopolitie Gast

overlast van een beller

Ongelezen bericht door nanc »

hallo allemaal..
even het berichtje hier boven...
je vroeg of je het ook kon doen,omdat je een mobile heb..
maar dat ken dus ook gewoon. :wink:
ik word ook lastig gevallen op mijn mobile. :(
bel dit nummer...0612001200 ....dat is een nummer van kpn..
die kunnen jou direct helpen met je vragen enz..
als je al 10 keer gebeld ben door iemand die je lastig valt ken je ook
de datum en tijd opschrijfen en dan hier heen sturen...overlastmobile@kpn.com
zet je voor en achternaam neer
je telefoon nummer...
en ik dacht ook je adress maar dat weet ik nie meer zeker.
anders nog ff voor de duidelijkheid ff aan hun vragen.
ik ben pas 5 keer gebeld dus ik moet nog ff wachten voor dat ik geholpen ken worden :? :x
ik hoop dat je zo een beetje geholpen ben..
want ik weet wat je bedoeld en het is vrezelijk iritant :x
nou sterkte er mee he :)
vriendelijke groeten nanc
Maaike
Superlid
Roepnaam: Maaike
X: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

Ik weet niet welke provider je hebt maar Hi van KPN meld het volgende op haar site :
Vraag
Ik word lastig gevallen op mijn mobiel. Wat kan ik hier aan doen?

Antwoord
Wanneer je wordt lastig gevallen op je mobiele telefoon kan Hi je mogelijk helpen. Noteer van minimaal 10 recente oproepen/berichten de datum en het tijdstip en, als het om een sms- of VoiceMail-bericht gaat, de inhoud van de oproep. Stuur deze gegevens, samen met je adresgegevens en mobiele nummer naar Hi:

Hi
t.a.v. CM-CL2 (Hi-abonnement) óf Klantenservice Prepaid (Hi PrePay)
Postbus 13500
9700 EG Groningen

Je klacht wordt in behandeling genomen. Na onderzoek krijgt de eventuele plager een brief met daarin het dringende verzoek de oproepen te staken. In de brief staat ook dat bij herhaling van de plagerijen zijn/haar naam en adresgegevens aan jou bekend gemaakt zullen worden.
Bron
noname TS
Infopolitie Gast

Bedankt, ik zal eens op de site van Vodafone kijken, daar zijn wij dus aangesloten... Het is nu weer even afgelopen omdat haar man tegen haar tekeer is gegaan, maar de kans is groot dat ze binnenkort weer begint, zoals normaal... Allemaal bedankt voor de reacties.
Gesloten