Yamaha Mint

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

Yamaha Mint

Ongelezen bericht door Gast »

mijn oma heeft een jaar of 8 geleden via een rijwielhandel een Yamaha Mint Snorscooter gekocht. Deze heeft zij altijd als snorscooter verzekerd en met oranje plaatje rondgereden.

Nu heeft zij deze onlangs laten schouwen en is er op de scooter een kentekenbewijs afgeven als bromscooter, dus met helm. Nu kan/wilt zij niet meer daarop rijden.

kan de scooter bijvoorbeeld terug gevoerd/gekeurd worden naar snorscooter.

heb al contact opgenomen met de dealer, die zij dat hij dit vaker deed omdat ze toch niet zo hard gaan. hij rijdt top overigens 35 km/h
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

heeft niets met politie te maken, moet je voor zijn bij rijwielhandel/RDW
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

maar kan ie nu niet meer worden teruggevoerd/gekeurd naar een snorscooter.

hoe hoog is de boete voor het rijden zonder helm??
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Het verbaast mij eerlijk gezegd dat een rijwielhandelaar een bromfiets verkoopt als snorfiets.
en zoals gezegd; of een bromfiets teruggekeurd kan worden naar een snorfiets moet je echt ergens anders zijn.

boete voor niet dragen helm is meen ik 75 euro, maar ik kan me vergissen.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Denk dat u goedkoper uit bent als u de bromfiets inruilt/verkoopt en een snorfiets aanschaft.

gr, mashi
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Inruilen zal inderdaad goedkoper zijn. De scooter die jij bedoeld is waarschijnlijk type goedgekeurd als bromfiets. Dit kunt u zelf controleren.
In het balhoofd zal een nr zijn ingeslagen. Bijvoorbeeld: NL B 0047. De NL staat voor nederland de eerst volgende letter is bepalend of het een brommer of snorfiets betreft. Is het een snorfiets dan is deze letter altijd een R een U of een S.

Als het een bromfiets is dan kan het nooit een snorfiets worden. Een 'echte' snorfiets kopen is dan de beste oplossing.
geinteresseerde TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door geinteresseerde »

wanneer moet er dan de oranje-sticker (snor) en gele-sticker(brom) op de scooter zitten???

of zijn deze stickers nu niet meer verplicht ivm invoering blauwe (snor) en gele plaat (brom) en wordt dit trouwens ook gecontroleerd bij aanhouding of het chassisnummer overeen komt het voertuig en bestuurder (dus dat uit chassisnummer blijkt dat het een bromfiets is maar er zitten oranje stickers op en bestuurder heeft geen helm)

ik ben op zoek naar een een snorscooter en had er vandaag een gevonden. vekoopster had hem nog niet laten schouwen. Maar omdat het een type betrof waarvan ik dacht dat ze geen snoruitvoering hadden, heb ik het chassisnummer gevraagd en blijkt dus een bromscooter. Zij heeft hem als snor 1,5 jaar geleden gekocht en zo ook altijd gereden en verzekerd.
rijschoollucassen
Stamgast
Roepnaam: Jaap
Geslacht:

Ongelezen bericht door rijschoollucassen »

De stickers zijn niet meer verplicht, zodra het voertuig voorzien is van een kenteken(plaat) Je ziet dus nu hoeveel 'verkeerde' snor/bromscooters door de mand vallen.

j.l.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

geinteresseerde schreef:wanneer moet er dan de oranje-sticker (snor) en gele-sticker(brom) op de scooter zitten???

of zijn deze stickers nu niet meer verplicht ivm invoering blauwe (snor) en gele plaat (brom) en wordt dit trouwens ook gecontroleerd bij aanhouding of het chassisnummer overeen komt het voertuig en bestuurder (dus dat uit chassisnummer blijkt dat het een bromfiets is maar er zitten oranje stickers op en bestuurder heeft geen helm)
Wanneer de nieuwe kentekenplaat op de brommer/snorfiets zit zijn de gele/oranje platen overbodig.
Bij brommers/snorfietsen wordt niet alleen het chassisnummer gecontroleerd maar ook het goedkeuringsnummer. Aan het goedkeuringsnummer is te zien of het een brommer of een snorfiets betreft en ik denk dat elke agent het goedkeuringsnummer zal controleren wanneer hij/zij een snorfiets aan de kant zet. De kans dat het bij een controle fout gaat (lees: een of meerdere bonnen geschreven worden) om een brommer een snorfiets te laten zijn is mijns inziens 100%.
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Toevallig vanmiddag weer een BF controle. We hebben er de komende tijd een per week. Echt de hele brom -en snorfiets wordt op zijn kop gezet. Het is echt te gek voor woorden hoeveel van die dingen niet in orde zijn.
Het kost even wat tijd om het hele ding op zijn kop te zetten, maar dan heb je wel eer van je werk. Men is er in de buurt ook erg over te spreken (behalve de jeugd dan :wink: )
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

T-nus schreef: (behalve de jeugd dan :wink: )
Die heeft er al te lang over mogen meespreken en zie waar dat ons heeft gebracht... Kortom, mooi werk.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

T-nus schreef:Toevallig vanmiddag weer een BF controle. We hebben er de komende tijd een per week. Echt de hele brom -en snorfiets wordt op zijn kop gezet. Het is echt te gek voor woorden hoeveel van die dingen niet in orde zijn.
Het kost even wat tijd om het hele ding op zijn kop te zetten, maar dan heb je wel eer van je werk. Men is er in de buurt ook erg over te spreken (behalve de jeugd dan :wink: )
Inderdaad als er bij ons in de wijk ook weer een "bromsnor" actie is geweest dan is dat direct zichtbaar aan het aantal bromfietsen op de binnenplaats.

Daarnaast komen er i.v.m. de kentenering van brom- en snorfietsen steeds meer gestolen exemplaren boven water.
Je kan bijna stellen dat er met elke bromfiets die na 1/9/2006 nog zonder kentekenplaat rijdt iets los is.
Stay safe out there.
ingrid TS
Infopolitie Gast

brom ipv snor

Ongelezen bericht door ingrid »

nou dat is mij ook overkomen, vorig jaar zomer kreeg ik een snorscooter voor me verjaardag..
kickuh ding leuk lol maar hij ging wel richting 50 en toen dacht ik al .. uhhh is dit niet een beetje hard en dan zonder helmplicht? :shock: ik reed er rond de 30 mee want harder durfde ik toch niet :roll: ik ben geen 16 meer hahahaha maja er zaten oranje stickers op en zo heb ik hem ook verzekerd.. not dus .. de politie keek wel steeds als ze me zagen maar werd niet aangehouden, tot op een keer wel...mee naar buro zuiderpark.. bij controlle bleek dus dat het een brom was en ik kreeg een boete omdat ik geen helm droeg, die boete intresseert me niet maar voor mij was de lol eraf want ik wil geen helm op, ik rij wel gewoon in me jeep dan.. vond het gewoon ideaal voor in de zomer naar het strand enzo..
nu is tie geschouwd en de kenteken platen zijn onderweg en dan verkoop ik hem en heel misschien koop ik toch nog een snorscooter met kenteken want dan weet ik zeker dat het goed zit:lol:

groetjes
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Ik zit me echt te verbazen hoeveel van dit soort verhalen opduiken. Blijkbaar is er toch best grootschalig geknoeid en dat valt nu vaak door de mand!
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Stef schreef:Ik zit me echt te verbazen hoeveel van dit soort verhalen opduiken. Blijkbaar is er toch best grootschalig geknoeid en dat valt nu vaak door de mand!
Ik ook... en vraag me af of deze nou direct van de rijwielhandelaar komen of particulier...
Gesloten