honden overlast

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ochtend TS
Infopolitie Gast

honden overlast

Ongelezen bericht door ochtend »

Ik woon in Beverwijk. Tegenover de flat is een stukje groen die als honden uitlaatlaatplaats wordt gebruikt. Dus de hele dag geblaf en zelfs sávonds , zeker als het zomer is , dan vaak genoeg tot 23.00 Ik wordt er onder tussen knetter van Wat kan ik doen? Naar de politie gaan? die maakt alleen maar een aantekening. Naar het gemeentehuis? daar kunnen we niks aan doen. Maar onder tussen mag ik en mede bewoners gek worden van dat geblaf. Waar kan ik klagen .
Groetjes Kees
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Bij de gemeente.

Zij hebben er voor gekozen om daar die plek te maken.
De politie kan hier niets aan doen en dat moet ook zeker niet de bedoeling zijn.

Het zou voor de politie op zich ook vreemd zijn om mensen aan te spreken over het uitlaten van hun hond op een plek die daar juist voor bedoeld is.

We kunnen dan wel heel ver gaan zoeken of een hond overlast mag veroorzaken maar op een uitlaatplek kan je nu eenmaal verwachten dat een hond blaft en dat een hond speelt.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Ik denk toch dat een stukje begrip op zijn plaats is. U heeft last van het blaffen. Ik wil u niet tegenspreken maar ik denk niet dat het de hele dag doorgaat en dan elke dag tot 23:00 uur. Ik begrijp uw frustratie en dat maakt het gelijk ook tot een groot probleem. U hoort elk blafje en u kunt zich daar waarschijnlijk niet meer voor afsluiten. Echter er zijn al zo weinig honden uitlaat plaatsen. Dat zal echter steeds minder gaan worden omdat steeds meer mensen klagen over hondenoverlast in de vorm van ontlasting en geluid. Probeer met elkaar tot een oplossing te komen en accepteer ook iets van een ander. We zullen het uiteindelijk toch samen moeten doen.

Mvg Kale :wink:
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Mogelijk kunt u de gemeente verzoeken een bord te plaatsen om de overlast voor omwonenden te beperken. Bij glasbakken staat per slot van rekening ook een verzoek om daar geen glas in te werpen tussen 22.00 uur en 08.00 uur.

Anderzijds: hondenbezitters betalen vaak een redelijk bedrag aan hondenbelasting (€ 49,44 voor de eerste hond en € 71,38 vor elke volgende hond in Beverwijk). Deze maatregel is door uw gemeente ingesteld om ongemak door honden voor u te beperken. Voor dit geld mag u gemeente best wat voor u doen.

Bent u als bewoner van Beverwijk trouwens al op de hoogte van deze maatregel?
Afschaffing hondenbelasting: haal deze week gratis chip!

De gemeentelijke hondenbelasting vervalt in de gemeente Beverwijk, mits de eigenaar (houder) van de hond(en) een door gemeente speciaal ontwikkelde chip laat plaatsen (uiteraard door een dierenarts) en deze laat registreren bij het team A.G.H.P. dat vanaf morgen kantoor houdt in het stadskantoor. Hondenbezitters vinden het vaak onredelijk dat zij verplicht zijn om de poep van hun hond op te ruimen en ook nog hondenbelasting te moeten betalen. Wie morgen de chip ophaalt, betaalt de rest van het jaar geen belasting meer.

In een aantal gemeenten wordt daarom een proef gestart in samenwerking met de S.P.V.N. (Stichting poep vrij Nederland), waarmee de eigenaren (houders) van honden worden gestimuleerd om op een alleen voor de inwoners bekende uitlaatplaats de hond(en) zijn behoefte te laten doen. Uiteraard brengt dit kostenvermindering met zich mee voor de gemeente, waaronder minder schoonmaakkosten. Door S.P.V.N. wordt een grote landelijke actie gehouden om meer gemeentes en baasjes te overtuigen dat dit de grote hondenpoepoverlast beperkt of vrijwel uitsluit. En als beloning voor het baasje(houder) van de hond scheelt het de hondenbelasting, dus is er weer wat ruimte voor de extra kluif.

U kunt uw hond inschrijven (registreren) en de chip gratis afhalen op het onderstaand adres:

Datum van inschrijving: Zaterdag 01-04-2006 vanaf: 10:00 uur
Plaats: Beverwijk, stadskantoor President Kennedyplein 1.

De medewerkers in de gemeente die zich er zaterdagmiddag belangeloos mee bezighouden, behoren tot het team A.G.H.P. Beverwijk. Er is deze dag een dierenarts aanwezig. Men heeft bewust gekozen voor een zaterdag om zoveel mogelijk hondeneigenaren de kans te geven een gratis chip af te halen. Omdat het gaat om een proefproject kan men alleen op deze dag de hond laten registreren en dus dit jaar al profiteren van kwijtschelding van de hondebelasting. Wie zaterdag niet of te laat komt, kan pas vanaf volgend jaar deelnemen.

Wilt u meer informatie over de inschrijving en chip? Deze kunt u aanvragen vanaf zaterdag 01-04-2006 via het telefoonnummer: 0 84 00 30 932 (te bereiken vanaf 09:00 uur)

P.S. hond(en) zelf worden op deze dag niet toe gelaten in het stadskantoor!
Bron RadioBeverwijk
:wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
ochtend TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ochtend »

Bedankt voor de info. ik ga wel praten met de gemeente.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

ThunderSTreak schreef:
Afschaffing hondenbelasting: haal deze week gratis chip!

De gemeentelijke hondenbelasting vervalt in de gemeente Beverwijk, mits de eigenaar (houder) van de hond(en) een door gemeente speciaal ontwikkelde chip laat plaatsen (uiteraard door een dierenarts) en deze laat registreren bij het team A.G.H.P. dat vanaf morgen kantoor houdt in het stadskantoor. Hondenbezitters vinden het vaak onredelijk dat zij verplicht zijn om de poep van hun hond op te ruimen en ook nog hondenbelasting te moeten betalen. Wie morgen de chip ophaalt, betaalt de rest van het jaar geen belasting meer.

In een aantal gemeenten wordt daarom een proef gestart in samenwerking met de S.P.V.N. (Stichting poep vrij Nederland), waarmee de eigenaren (houders) van honden worden gestimuleerd om op een alleen voor de inwoners bekende uitlaatplaats de hond(en) zijn behoefte te laten doen. Uiteraard brengt dit kostenvermindering met zich mee voor de gemeente, waaronder minder schoonmaakkosten. Door S.P.V.N. wordt een grote landelijke actie gehouden om meer gemeentes en baasjes te overtuigen dat dit de grote hondenpoepoverlast beperkt of vrijwel uitsluit. En als beloning voor het baasje(houder) van de hond scheelt het de hondenbelasting, dus is er weer wat ruimte voor de extra kluif.

U kunt uw hond inschrijven (registreren) en de chip gratis afhalen op het onderstaand adres:

Datum van inschrijving: Zaterdag 01-04-2006 vanaf: 10:00 uur
Plaats: Beverwijk, stadskantoor President Kennedyplein 1.

De medewerkers in de gemeente die zich er zaterdagmiddag belangeloos mee bezighouden, behoren tot het team A.G.H.P. Beverwijk. Er is deze dag een dierenarts aanwezig. Men heeft bewust gekozen voor een zaterdag om zoveel mogelijk hondeneigenaren de kans te geven een gratis chip af te halen. Omdat het gaat om een proefproject kan men alleen op deze dag de hond laten registreren en dus dit jaar al profiteren van kwijtschelding van de hondebelasting. Wie zaterdag niet of te laat komt, kan pas vanaf volgend jaar deelnemen.

Wilt u meer informatie over de inschrijving en chip? Deze kunt u aanvragen vanaf zaterdag 01-04-2006 via het telefoonnummer: 0 84 00 30 932 (te bereiken vanaf 09:00 uur)

P.S. hond(en) zelf worden op deze dag niet toe gelaten in het stadskantoor!
Bron RadioBeverwijk
Dat klinkt beter. Hier in Den Haag wordt het erger. Ik betaal meer dan 100 euro voor mijn hond, ben straks verplicht om een poepzakje bij mij te dragen als ik met de hond loop.(en als ie dan net heeft gepoept?), en we moeten straks zelfs op de aangewezen uitlaatplaatsen de ontlasting opruimen. Onze gemeente doet niets om de ontlasting op te ruimen. En daar betaal ik geld voor. Maar mensen die poepen in het park en hun rotzooi achterlaten na het bbq dat is normaal.
Sorry maar het zat me ff hoog. Ik gav in Beverwijk wonen denk ik.
Gesloten