ten eerste goedendag
ik vroeg mijzelf af of je van een caravanonderstel een aanhanger mag maken (en er mee mag rijden dan tenmnste
ik wil van een tandemasser caravan de bovenbouw afslopen en er een paar rijplaten bij kopen zodat ik op het onderstel een auto kan vervoeren,geen knutselwerk maar een solide ambulance
ik ga wel voldoen uiteraard aan het maximum trekgewicht en het maximale totaal gewicht natuurlijk
aleen op het kenteken klopt het eigen gewicht en de belading niet meer
mag dit ?
bvb dank
Niet zonder meer. Het betreft een ahw met een max- totaal gewicht van meer dan 750kg. deze zal dus een eigen kenteken moeten voeren. Dit kenteken zal overeen moeten komen met de werkelijkheid. De ahw zal dus bij de RDW opnieuw gekeurd moeten worden. Voor de eisen die daar gesteld worden kun je het beste contact met de RDW opnemen.
Ik denk dat u de aanhanger na de verbouwing ter keuring aan moet bieden bij de RDW. Hij zal een eigen kenteken moeten hebben om meer te mogen laden dan 750 kg.
Nu bestaat het type aanhanger dat u heeft gebouwd nog niet dus ik ben bang dat, als de caravan al goedgekeurd word, dit een duur grapje gaat worden.
Ik kan me zo voorstellen dat menig chassis van een caravan (wat uiteindelijk bedoeld is om alleen maar lichtgewicht spul te dragen) niet echt in staat is om een knappe 'middenklasser' of meer te torsen...
Is het niet verstandiger, handiger en goedkoper om gewoon een specifieke aanhanger tbv autovervoer te kopen?
Er zijn tegenwoordig hele mooie (electrisch neerklapbare) aanhangwagens te koop...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'