autogordels voorin met verhoger
Moderator: Moderatorteam
-
Ingridje TS
- Infopolitie Gast
autogordels voorin met verhoger
Mag mijn zoontje voorin mijn auto met een verhoging en gordelgeleider, met een driepuntsgordel? Er zitten geen gordels achterin. Als ik dan iemand meeneem achterin, en ik krijg een ongeluk, heb ik dan problemen met de verzekering. Ik heb mijn zoontje liever voorin met gordel dan achterin zonder gordel. De auto is uit 1986.
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
Goed gezien Ingrid. Liever met gordel dus. Achterin zul je nu toch gordels moeten gaan plaatsen. De bevestigingspunten zullen er wel zitten, die waren voor auto's van dat bouwjaar volgens mij al verplicht. Op een sloperij zijn wel gordels te krijgen. Liever niet uit een schadeauto, óf het moet zeker zijn dat ze niet in gebruik waren. Nieuwe gordels zijn vrij kostbaar. (neem van die sloperij ook de bevestigingsbouten mee, is een speciale maat, die niet bij een bouwmarkt te koop is)
Ook bij het voorin vervoeren van je kind(eren) is een goedgekeurd zitje verplicht. Niet alleen goedgekeurd, maar ook passend bij het gewicht van het kind. In geval van een Maxicosi-achtig zitje, moet de airbag uitgeschakeld zijn, maar die zal in jouw auto nog niet zitten.
j.l.
Ook bij het voorin vervoeren van je kind(eren) is een goedgekeurd zitje verplicht. Niet alleen goedgekeurd, maar ook passend bij het gewicht van het kind. In geval van een Maxicosi-achtig zitje, moet de airbag uitgeschakeld zijn, maar die zal in jouw auto nog niet zitten.
j.l.
-
Peter Kurvers TS
- Infopolitie Gast
Re: autogordels voorin met verhoger
Hallo Ingridje,Ingridje schreef:De auto is uit 1986.
Je auto is uit 1986, maar hoe oud / groot is je zoontje ?