vervelende huissituatie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
teetjuh TS
Infopolitie Gast

vervelende huissituatie

Ongelezen bericht door teetjuh »

Een stel woond ruim 10 jaar samen zonder samenlevingscontract in een koophuis van hem, zij wil opeens naar haar dochter die in moeilijkheden verkeerd.
Ze eist nu de inboedel op, een auto die niet op haar naam staat en een grote som geld waar ze naar haar zeggen recht op heeft omdat ze( financieel) wat heeft meegeholpen met het klussen in het huis en de tuin.
Verder vind ze dat een onkosten vergoeding van 10 jaar huishoudelijkwerk ook reeel.
Ze weigert het huis te verlaten voordat op de eisen zijn ingegaan, ze maakt het haar (ex)vriend erg moeilijk met allerlei dreigementen.

kan ik als huisbezitter iemand die jarenlang bij mij in heeft gewoond zonder enig contract zomaar op straat zetten?

Opmerking van moderator MotoRon

De twee topics van de gast zijn bij elkaar gevoegd.
KaPiche
Stamgast
Inspecteur
Roepnaam: Papa
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door KaPiche »

Wat is de nu de vraag :?:
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Verdeling van de inboedel en geld is iets wat via een advocaat geregeld moet worden.

Van daadwerkelijke bedreiging kan aangifte gedaan worden.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kapiche schreef:Wat is de nu de vraag :?:
de vraag is dus hoe dit opgelost moet worden :?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Nope.

zie hier
huizenhoog TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door huizenhoog »

Walter schreef:Nope.

zie hier
het is geen huur woning maar een eigen woning.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Welke mogelijkheden er zijn durf ik niet te zeggen. Ik zou in ieder geval een advocaat in de hand nemen.
Wat ik wel weet is dat je niet voor niks het best een samenlevingsovereenkomst kunt opstellen om dit soort gedonder te voorkomen. Ik denk dat de eigenaar van het huis juridisch gezien alle rechten heeft, aangezien er verder niks op papier staat van de inwonende partij over eigendom etc.
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

zoek eens onder woonrecht Gast.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

De vraag bevat een aanmerkelijke hoeveelheid civiele rechtsvragen en daarvoor zit u op het verkeerde forum. Ik zou http://www.advocaten.pagina.nl en hun forum eens proberen.

Onder voorbehoud kan wel gesteld worden dat:
- de inwoner door het enkele inwonen geen (deel)eigenaar is geworden van het pand;
- van de inboedel in beginsel alleen dat opeisen wat aantoonbaar van haar is. Voor de goederen die gezamenlijk zijn aangeschaft voor beider gebruik zal degene die het goed wil hebben de ander een redelijke vergoeding moeten geven (dat is niet de helft van de nieuwwaarde!)
- De inwoner in beginsel wel een woonrecht heeft, zeker als ze ingeschreven staat op het betreffende adres, maar dat dit woonrecht wel eindig is. Nu er geen sprake is van een huurde/verhuurder verhouding dient de eigenaar de inwoner te vorderen binnen een redelijke termijn de woning te verlaten. Weigert de inwoner dan zal de eigenaar naar de (civiele) rechter moeten stappen.

Bedreigingen zijn pas strafbaar als het bedreigingen zijn als bedoeld in artikel 285 Wetboek van Strafrecht. Niet elke uitlating die als bedreigend wordt ervaren is een verboden bedreiging.
Stay safe out there.
teetjuh-huizenhoog TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door teetjuh-huizenhoog »

SWAT schreef:De vraag bevat een aanmerkelijke hoeveelheid civiele rechtsvragen en daarvoor zit u op het verkeerde forum. Ik zou http://www.advocaten.pagina.nl en hun forum eens proberen.

Onder voorbehoud kan wel gesteld worden dat:
- de inwoner door het enkele inwonen geen (deel)eigenaar is geworden van het pand;
- van de inboedel in beginsel alleen dat opeisen wat aantoonbaar van haar is. Voor de goederen die gezamenlijk zijn aangeschaft voor beider gebruik zal degene die het goed wil hebben de ander een redelijke vergoeding moeten geven (dat is niet de helft van de nieuwwaarde!)
- De inwoner in beginsel wel een woonrecht heeft, zeker als ze ingeschreven staat op het betreffende adres, maar dat dit woonrecht wel eindig is. Nu er geen sprake is van een huurde/verhuurder verhouding dient de eigenaar de inwoner te vorderen binnen een redelijke termijn de woning te verlaten. Weigert de inwoner dan zal de eigenaar naar de (civiele) rechter moeten stappen.

Bedreigingen zijn pas strafbaar als het bedreigingen zijn als bedoeld in artikel 285 Wetboek van Strafrecht. Niet elke uitlating die als bedreigend wordt ervaren is een verboden bedreiging.
bedankt ik ben er weer wat wijzer van geworden :D
Gesloten