Gisteravond werd ik staande gehouiden op de rijksweg waar je 100 mag rijden.
Ik reed zelf rond de 120 oke te hard, de agenten vertelde mij dat ik 150 reed waar ik potest tegen aanbood. ze gingen terug de auto in en de 1 kwam terug met u reed 122. Nou dat kan wel kloppen zei ik.. eerlijk is eerlijk ik reed te hard.
Op de donkere parkeerplaats kreeg ik mijn gele bon en bij thuis komst stond er op de bon 140 gecontateerd en 130 voor de boete, Nou breek mijn klomp ik reed toch 122.. en correctie km dan ??
Wat kan ik hier tegen doen eerst 150 toen 122 en nu weer 130 en 188 euro
Graag serieuze reactie en niet van langzamer rijden, het gaat om de bon .
Groet henk
rijksweg
Moderator: Moderatorteam
- rai
- Geslacht:
Wat staat er allemaal op het geeltje wat u heeft gehad.
Een bedrag van 188 euro voor overschrijding op de auto(snel)weg onder normale omstandigheden is er niet.
Verder is het bedrag voor overschrijding van 30 km een bedrag van 149 euro.
Waren er ter plaatse wegwerkzaamheden ??
Want dit bedrag is in combinatie met de snelheidsoverschrijding is alleen mogelijk bij wegwerkzaamheden en dan is er een snelheidverlaging.
Een bedrag van 188 euro voor overschrijding op de auto(snel)weg onder normale omstandigheden is er niet.
Verder is het bedrag voor overschrijding van 30 km een bedrag van 149 euro.
Waren er ter plaatse wegwerkzaamheden ??
Want dit bedrag is in combinatie met de snelheidsoverschrijding is alleen mogelijk bij wegwerkzaamheden en dan is er een snelheidverlaging.
-
henk TS
- Infopolitie Gast
rijksweg deel 2
He raar 30 km te hard en dan veel minder dan 188 en de snelheidsovertreding was gewoon op de rijksweg zonder enige vorm van beperkingen alleen mag je dar 100. wat staat erop de bon? ja wat staat er ik heb tijden geen bon gehad , er Staat catogorie 1 nummer V0030 en als tekst overschrijding van de max snelheid bord A1 met 30 km per uur
Sanctie bedrag 188 euro geconstateert 140 gecorr, 130 toegestaan 100
en terwijl dit maar 122 was.. raar allemaal..
groetjes henk
Sanctie bedrag 188 euro geconstateert 140 gecorr, 130 toegestaan 100
en terwijl dit maar 122 was.. raar allemaal..
groetjes henk
Waarschijnlijk is de code VL0030 of VM0030 of VN0030 gebruikt (gedrag/bord A1 of bord A3) gebruikt. In alledrie gevallen staat bij een overschrijding van 30 km/h een bedrag van 188 euro, alleen is dat bedrag bedoeld voor vrachtwagens.
Dus of topicstarter heeft gereden met de vrachtwagen, of de politiemensen hebben het verkeerde rijtje bedragen aangehouden. In het laatste geval, en dat zal vanwege de categorie 1 vermelding) wordt het bedrag door het CJIB aangepast naar 146 euro.
Alternatief is snelheidsovertreding bij wegwerkzaamheden, dan is het bedrag voor de personenauto bij 30 km/h overschrijving in alledrie gevallen 188 euro.
Of er sprake was van werkzaamheden op het moment dat topicstarter geklokt is, zal hij zelf na moeten kunnen gaan.
Dus of topicstarter heeft gereden met de vrachtwagen, of de politiemensen hebben het verkeerde rijtje bedragen aangehouden. In het laatste geval, en dat zal vanwege de categorie 1 vermelding) wordt het bedrag door het CJIB aangepast naar 146 euro.
Alternatief is snelheidsovertreding bij wegwerkzaamheden, dan is het bedrag voor de personenauto bij 30 km/h overschrijving in alledrie gevallen 188 euro.
Of er sprake was van werkzaamheden op het moment dat topicstarter geklokt is, zal hij zelf na moeten kunnen gaan.