Flitslocaties

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Rickver TS
Infopolitie Gast

Flitslocaties

Ongelezen bericht door Rickver »

Goedemiddag,

ik heb de volgende vraag is het toegestaan om de flitslocaties toe te voegen in mijn autonavigatie.
Volgens de site van TomTom is dit toegestaan maar ik kan mij dit niet voorstellen.

TomTom schrijft het volgende,

Met de TomTom-producten komt u van A naar B. Veiligheid onderweg heeft bij ons de hoogste prioriteit. Verkeersveiligheid heeft ook bij de overheid hoge prioriteit, dus heeft die flitscamera’s op gevaarlijke punten neergezet. TomTom kent die allemaal en we geven die kennis door aan alle abonnees van Flitslocaties

Belangrijkste functies:

De meest actuele en complete set op de markt, met regelmatige updates
Geheel legaal !
Alle locaties gecontroleerd door TomTom-controleurs op de weg
Gesorteerd op snelheidslimiet en geheel geïntegreerd in de navigatieweergave
Geen extra antenne of apparatuur nodig
Waarschuwt als u een flitslocatie nadert
Met een abonnement op Flitslocaties kunt u bestanden met flitslocaties en eventuele updates daarvan downloaden.

TomTom vindt het belangrijk klanten te voorzien van de meest nauwkeurige gegevens; speciale inspectieteams bekijken daarom continu nieuwe en bestaande locaties. Zo kunnen we regelmatig updates maken, die beschikbaar zijn voor alle abonnees (die via e-mail op de hoogte worden gebracht). Locaties die door onze klanten via het feedbackformulier op onze website worden gemeld, worden met voorrang geïnspecteerd.

Met vriendelijke groet
Rick
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

een detector is niet toegestaan

GPS wel.
Camel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Camel »

Tja, het betreft hier in principe een GPS walter. Het apparaat detecteert niets maar heeft op de harde schijf de locatie van die dingen opgeslagen, begrijp ik dan uit jou antwoord dat het toegestaan is?
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

TomTom is GPS; dus detectie van locaties waar gecontroleerd wordt via dit systeem is toegestaan.

Wel is het zo dat TomTom zelf binnenkort wellicht verboden wordt, gelet op een een gerechtelijke uitspraak in Amerika. :wink:
Maandag 13 Februari 2006 08:35

AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom heeft in de Verenigde Staten een rechtszaak verloren die was aangespannen door concurrent Garmin, meldt de Belgische krant De Tijd maandagmorgen.

De rechtbank in Kansas achtte bewezen dat het Nederlandse TomTom technologie van Garmin heeft gebruikt om plattegronden op een GPS-systeem te tonen, aldus de zakenkrant.

Garmin beschuldigde TomTom ervan dat het vijf patenten van het Amerikaanse navigatietechnologiebedrijf had geschonden en kreeg gelijk van de rechter.

Tom Tom gaat in beroep tegen de uitspraak.

Bron: Beursberichten Nederland.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Het is juridisch geen enkel probleem om flitslocaties in Tomtom toe te voegen. Zoals al eerder aangegeven werkt tomtom niet op als detector van radarsignalen, maar geeft hij een signaaltje bij de nadering van een (GPS)locatie waar flitsapparatuur gebruikt (kan) worden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Bouwe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Als je Duitsland door moet: daar hebben ze het blijkbaar in hun hoofd gehaald om PDA's met flitspaalcoordinaten te verbieden. De ADAC vertelde eind vorig jaar dat de boete 75 euro is plus een paar puntjes, en eventueel inbeslagname van de apparatuur. Wat hiervan exact waar is weet ik niet, zie onderstaande link.

http://www.lawblog.de/index.php/archive ... -software/
Gesloten