Ik heb het idee om een leuk klein sportief wagentje te kopen en deze dan nog wat (qua uiterlijk)sportiever te maken.
Zo wil ik ook de achterbank eruit halen en dan op die plek traanplaat te plaatsen.
Maar mag ik in een personenauto ook meer als 2 mensen vervoeren ook al zit er geen achterbank in????
Achterbank
Moderator: Moderatorteam
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
Wetstekst
Artikel 61b1. Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
Op de kentekenbewijzen van nieuw ingebruik genomen (personen)auto's staat het aantal zitplaatsen. Bij de oude, al afgegeven kentekenbewijzen staat dat niet.
Als je de achterbank er uit haalt, heb je een ander aantal zitplaatsen, zal dat een wijziging in de constructie zijn en moet het kentekenbewijs (de nieuwe dus) worden aangepast. Vanaf 2008 mogen er dan niet meer mensen worden vervoerd dan er zitplaatsen zijn.
Als je de achterbank er uit haalt, heb je een ander aantal zitplaatsen, zal dat een wijziging in de constructie zijn en moet het kentekenbewijs (de nieuwe dus) worden aangepast. Vanaf 2008 mogen er dan niet meer mensen worden vervoerd dan er zitplaatsen zijn.
-
Dirty Harry TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Vanaf 2008 wordt het pas verboden om in een auto meer mensen te vervoeren als dat er gordels zijn.
Je mag momenteel nog steeds zonder gordel op de achterbank zitten als alle beschikbare gordels in gebruik zijn (met z'n viertjes op de achterbank bijv)...
Je mag momenteel nog steeds zonder gordel op de achterbank zitten als alle beschikbare gordels in gebruik zijn (met z'n viertjes op de achterbank bijv)...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Dirty Harry TS
- Infopolitie Gast
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast