moet ik aangifte doen?
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
moet ik aangifte doen?
ik had een discussie op het werk en ik loop weg en mijn collega slaat me of duwt me terwijl ik weg loopt wat moet ik nou doen
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
-
Knakker TS
- Infopolitie Gast
-
lady TS
- Infopolitie Gast
In mijn geval doet hij/zij dat maar 1 x.....
Slaan is de weg van de minste weerstand, tevens een uiting van onmacht...
Anyway, ik heb zo het vermoeden dat het niet van 1 dag is, en dat jullie mogelijk elkaar al eerder in de haren zijn gevlogen(maar ik kan er ook gruwelijk naast zitten!!).....ik denk dat een praatje met een (objectieve!!)leidinggevende erbij een oplossing kan zijn...Perslot van rekening moeten jullie wel kunnen werken met elkaar...
succes
Anyway, ik heb zo het vermoeden dat het niet van 1 dag is, en dat jullie mogelijk elkaar al eerder in de haren zijn gevlogen(maar ik kan er ook gruwelijk naast zitten!!).....ik denk dat een praatje met een (objectieve!!)leidinggevende erbij een oplossing kan zijn...Perslot van rekening moeten jullie wel kunnen werken met elkaar...
succes
Re: moet ik aangifte doen?
al eens gedacht aan een goed gesprek?Anonymous schreef:ik had een discussie op het werk en ik loop weg en mijn collega slaat me of duwt me terwijl ik weg loopt wat moet ik nou doen
-
Briges TS
- Infopolitie Gast
Nee, er hoeft niet altijd sprake te zijn van letsel om bij mishandeling uit te komen. Mishandeling is een nogal ruim begrip en daar kan meer onder vallen dan alleen letsel.Briges schreef:Volgens mij stelt de politie hier geen PV van op.
Klopt het dat er letsel moet zijn voordat er aangifte gedaan kan worden?
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Voor mishandeling is van belang dat het slachtoffer pijn EN/OF letsel heeft opgelopen.
Een 1 op 1 verklaring zal tot sepot lijden als de verdachte alles ontkent en er geen steunbewijs is voor de aangifte.
Vervolging van een mishandeling waarbij het slachtoffer alleen pijn en geen zichtbaar letsel heeft wordt uitermate lastig als de verdachte alles (dus ook de ontmoeting/confrontatie met het slachtoffer) ontkent.
Een 1 op 1 verklaring zal tot sepot lijden als de verdachte alles ontkent en er geen steunbewijs is voor de aangifte.
Vervolging van een mishandeling waarbij het slachtoffer alleen pijn en geen zichtbaar letsel heeft wordt uitermate lastig als de verdachte alles (dus ook de ontmoeting/confrontatie met het slachtoffer) ontkent.
Laatst gewijzigd door SWAT op 01 mar 2006, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Stay safe out there.
-
TSp TS
- Infopolitie Gast
Ontkennen is dus sepot?Voor mishandeling is van belang dat het slachtoffer pijn EN/OF letesel heeft opgelopen.
Ook bij (niet zichtbaar) psychisch letsel?
Ook al wijst alles naar iemand die even z´n eigen recht heeft willen halen of al eerder over de rooie dreigde te gaan?
Zonder getuigen en geen steunbewijs, sepot?
-
TSp TS
- Infopolitie Gast
TSp: stel je eens voor:
Ik heb een heel grote hekel aan jou. Ik ga naar de politie en zeg dat jij mij mishandeld hebt. Er is niets daarvan zichtbaar, er zijn geen getuigen.
Wat denk je dat de politie doet?
Ze kunnen een onderzoek instellen, maar TSp weet van niks, terwijl ik vol blijf houden dat het wel zo is.
Dan bestaat er dus een impasse. De officier van justitie zal dan al snel zeggen: niet mee verder gaan, zonde van de tijd die er in gestoken wordt.
Ik heb een heel grote hekel aan jou. Ik ga naar de politie en zeg dat jij mij mishandeld hebt. Er is niets daarvan zichtbaar, er zijn geen getuigen.
Wat denk je dat de politie doet?
Ze kunnen een onderzoek instellen, maar TSp weet van niks, terwijl ik vol blijf houden dat het wel zo is.
Dan bestaat er dus een impasse. De officier van justitie zal dan al snel zeggen: niet mee verder gaan, zonde van de tijd die er in gestoken wordt.
-
Knakker TS
- Infopolitie Gast
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Stel nou dat de andere partij gewoon bekend, dan krijgt hij gewoon een proces verbaal. Als het een strafbare mishandeling is tenminste...... maar opzettelijk toebrengen van pijn is het al snel. Daar valt een duw trouwens niet zo snel onder denk ik.beamer schreef:Als het een 1 op 1 situatie is en er is geen sprake van letsel, volgt er een technisch sepot en wordt er dus niet overgegaan tot vervolging.