moet ik aangifte doen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

moet ik aangifte doen?

Ongelezen bericht door Gast »

ik had een discussie op het werk en ik loop weg en mijn collega slaat me of duwt me terwijl ik weg loopt wat moet ik nou doen
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Ik neem aan dat je geen letsel hebt opgelopen ?

Ik zou eerst kijken of er een andere oplossing mogelijk is. Een normaal gesprek kan soms veel beter werken dan gelijk een aangifte.

Succes
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Wat heeft hij nou gedaan? Geslagen of geduwd? Leuke collega's heb je trouwens. :?:
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

In mijn geval doet hij/zij dat maar 1 x..... :evil: Slaan is de weg van de minste weerstand, tevens een uiting van onmacht...

Anyway, ik heb zo het vermoeden dat het niet van 1 dag is, en dat jullie mogelijk elkaar al eerder in de haren zijn gevlogen(maar ik kan er ook gruwelijk naast zitten!!).....ik denk dat een praatje met een (objectieve!!)leidinggevende erbij een oplossing kan zijn...Perslot van rekening moeten jullie wel kunnen werken met elkaar...

succes
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: moet ik aangifte doen?

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:ik had een discussie op het werk en ik loop weg en mijn collega slaat me of duwt me terwijl ik weg loopt wat moet ik nou doen
al eens gedacht aan een goed gesprek?
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Volgens mij stelt de politie hier geen PV van op.
Klopt het dat er letsel moet zijn voordat er aangifte gedaan kan worden??

Overigens, toppic starter stel je hier nu een casus of is dit werkelijk gebeurd??, je verteld namelijk dat je of geslagen bent of geduwd bent, wat is het nu??
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Briges schreef:Volgens mij stelt de politie hier geen PV van op.
Klopt het dat er letsel moet zijn voordat er aangifte gedaan kan worden?
Nee, er hoeft niet altijd sprake te zijn van letsel om bij mishandeling uit te komen. Mishandeling is een nogal ruim begrip en daar kan meer onder vallen dan alleen letsel.
beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door beamer »

Als het een 1 op 1 situatie is en er is geen sprake van letsel, volgt er een technisch sepot en wordt er dus niet overgegaan tot vervolging.

Als het een poging tot (eenvoudige) mishandeling betreft, en daar lijkt het hier op, is het niet eens strafbaar...
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Voor mishandeling is van belang dat het slachtoffer pijn EN/OF letsel heeft opgelopen.
Een 1 op 1 verklaring zal tot sepot lijden als de verdachte alles ontkent en er geen steunbewijs is voor de aangifte.
Vervolging van een mishandeling waarbij het slachtoffer alleen pijn en geen zichtbaar letsel heeft wordt uitermate lastig als de verdachte alles (dus ook de ontmoeting/confrontatie met het slachtoffer) ontkent.
Laatst gewijzigd door SWAT op 01 mar 2006, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Stay safe out there.
TSp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TSp »

Voor mishandeling is van belang dat het slachtoffer pijn EN/OF letesel heeft opgelopen.
Een 1 op 1 verklaring zal tot sepot lijden als de verdachte alles ontkent en er geen steunbewijs is voor de aangifte.
Vervolging van een mishandeling waarbij het slachtoffer alleen pijn en geen zichtbaar letsel heeft wordt uitermate lastig als de verdachte alles (dus ook de ontmoeting/confrontatie met het slachtoffer) ontkent.
Ontkennen is dus sepot?

Ook bij (niet zichtbaar) psychisch letsel?
Ook al wijst alles naar iemand die even z´n eigen recht heeft willen halen of al eerder over de rooie dreigde te gaan?
Zonder getuigen en geen steunbewijs, sepot?

:slaan:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

TSp schreef:[Ontkennen is dus sepot?

Ook bij (niet zichtbaar) psychisch letsel?
Ook al wijst alles naar iemand die even z´n eigen recht heeft willen halen of al eerder over de rooie dreigde te gaan?
Zonder getuigen en geen steunbewijs, sepot?

:slaan:
dat stond er inderdaad ja.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Vaak wel.
Wat is namelijk het probleem in dit soort zaken.
Het is een 1 op 1 verhaal zonder ondersteunend bewijs van bv. letsel of getuigen.
Stel dat zo'n zaak voor de rechter komt, wie moet hij dan geloven, slachtoffer of dader ???
TSp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TSp »

En wat is nou ondersteunend bewijs zonder getuigen?

1 op 1 Man tegen Man

Is toch vaak sprake van een ernstig vermoeden, zoiets komt niet zomaar uit de lucht vallen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

TSp: stel je eens voor:

Ik heb een heel grote hekel aan jou. Ik ga naar de politie en zeg dat jij mij mishandeld hebt. Er is niets daarvan zichtbaar, er zijn geen getuigen.

Wat denk je dat de politie doet?

Ze kunnen een onderzoek instellen, maar TSp weet van niks, terwijl ik vol blijf houden dat het wel zo is.

Dan bestaat er dus een impasse. De officier van justitie zal dan al snel zeggen: niet mee verder gaan, zonde van de tijd die er in gestoken wordt.
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

beamer schreef:Als het een 1 op 1 situatie is en er is geen sprake van letsel, volgt er een technisch sepot en wordt er dus niet overgegaan tot vervolging.
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Stel nou dat de andere partij gewoon bekend, dan krijgt hij gewoon een proces verbaal. Als het een strafbare mishandeling is tenminste...... maar opzettelijk toebrengen van pijn is het al snel. Daar valt een duw trouwens niet zo snel onder denk ik.
Gesloten