vervoer paard

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
w achterberg TS
Infopolitie Gast

vervoer paard

Ongelezen bericht door w achterberg »

vervoer van een paard

Wij hebben in november 2005 een paard gekocht en willen hem deze zomer mee op vakantie nemen naar de veluwe. Het paard is gechipt en gekeurd door een veearts. Wij hebben echter nog steeds de papieren niet van de oude eigenaar gekregen omdat die zoek zijn. Hebben we dioe nodig om het paard in een trailer te mogen vervoeren of is de chip en nummer van de chip genoeg?

met vriendelijke groet
w. achterberg
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Volgens mij kun je binnen NL zonder papieren toe.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

heb je voor vervoer inderdaad niet nodig.
Behonest TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Behonest »

Volgens mij moeten alle paarden die in Nederland worden gehouden een paspoort en een chip hebben om ze te mogen houden en vervoeren, deze regel is ingevoerd op 1 januari 2006. Een paspoort kan je volgens mij gewoon opnieuw bij het stamboek aanvragen, door middel van DNA controleren ze de afstamming van het paard.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

zou kunnen behonest, maar is nieuw voor mij.
saskia1950 TS
Infopolitie Gast

vervoer van een paard

Ongelezen bericht door saskia1950 »

Paspoort
Per 1-1-2004 is het wettelijk verplicht een paspoort voor de na die datum geboren veulens aan te vragen en het veulen dient tegelijkertijd gechipt te worden. Bij vervoer in trailer of veewagen over de openbare weg moet voor ieder paard ook een paspoort aanwezig zijn. Vanaf 1-1-2006 moeten álle paardachtigen die in Nederland gehouden en vervoerd worden een paspoort en een chip hebben.

Informatie over overgangsregeling Identificatie en Registratie paardachtigen 2004.

http://www.ezelvereniging.nl/I&R%20over ... 202004.htm

dit geld ook voor paarden, is echter van de site van mijn ezelvereniging overgenomen.

saskia
Gesloten