parkeren van bedrijfsauto's in woonwijken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ron D.
Infopolitie Gast

parkeren van bedrijfsauto's in woonwijken

Ongelezen bericht door Ron D. »

Ik heb een vraagje over parkeren in woonwijken .
Mag een bedrijfsauto ( bv Mercedes Sprinter) zo parkeren in een woonwijk dat deze het uitzicht volledig belemmerd van de bewoners van een woning ???
Even ter aanvulling .. de breedte van de stoep is een kleine 2 meter wij zien nu dus alleen maar auto als wij naar buiten kijken.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Een en ander is afhankelijk van de maten van de auto. Meet dus even de hoogte en lengte op, daarna kunnen we u verder helpen.
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 47

Ongelezen bericht door rich »

Of het mag of niet is afhankelijk van een aantal factoren.

Op zich moet je er vanuit gaan dat parkeren op de weg niet verboden is tenzij er daardoor gevaar of verkeershinder ontstaat.

De gemeente kan echter ook bepalingen hebben opgenomen in de plaatselijke verordening. De meeste gemeenten hebben dit ook gedaan omdat het hele gebeuren mbt parkeren nog wel eens wat ergernissen met zich meeneemt.

Een voorbeeld van zo'n bepaling:

Wetstekst

Artikel 5.1.6 Parkeren van grote voertuigen.

Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter op de weg te parkeren, anders dan op een door het college van burgemeester en wethouders aangewezen weg of plaats.

Het college van burgemeester en wethouders kan bij de aanwijzing nadere regels stellen met betrekking tot het gebruik van de in het eerste lid bedoelde aangewezen wegen of plaatsen.

Het college van burgemeester en wethouders kan van het in het eerste lid gestelde verbod ontheffing verlenen
Ga dus even na of uw gemeente een dergelijke bepaling ook opgenomen heeft in de zgn APV.

Wat natuurlijk nog beter kan werken is het aanspreken van de eigenaar/houder van het voertuig. Je kan deze immers uitleggen dat u er hinder van ondervindt en misschien komen jullie samen tot een oplossing.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Ron Duijn
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ron Duijn »

Er staat inderdaad in de gemeente verordening datgene wat hierboven is beschreven, en de auto lijkt mij zeker niet langer dan 6 meter en de hoogte is moeilijk te bepalen. Zou inderdaad de eigenaar aan kunnen spreken, maar heb liever wat achter de hand zodat ik wat feiten heb om op te noemen als hij weigert mee te werken.....

Ik bedoel hij woont aan de andere kant van de straat en hij zet hem zeker niet voor zijn eigen deur want dat belemmert zijn uitzicht.......

Ik zal die persoon even aanspreken om vriendelijk te vragen of hij inderdaad de auto ergens anders wil gaan parkeren..

bvd voor de snelle reactie's
Gesloten