ambtelijk handelen
Moderator: Moderatorteam
-
zaanstad TS
- Infopolitie Gast
ambtelijk handelen
indien een gemeentelijke dienst in een ambtelijke antwoordbrief, (authentieke akte), aan een burger een stellige leugen, en onwaarheid vermeldt teneinde met opzet deze burger te misleiden danwel te bedriegen en de belangen van deze burger daarbij te benadelen, is er dan sprake van een ambtelijk strafbaar handelen?
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Blowfish TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Klopt Ron.
Omdat ik er vanuit ga dat een gemeente niet willens en wetens en dus opzettelijk de boel zou flessen. En ik denk dat ik met deze conclusie aardig dicht bij de waarheid kom.
En mocht het idd wel zo zijn dat zal een aangifte geen resultaat opleveren maar is een bezwarenprocedure de normale gang van zaken.
Omdat ik er vanuit ga dat een gemeente niet willens en wetens en dus opzettelijk de boel zou flessen. En ik denk dat ik met deze conclusie aardig dicht bij de waarheid kom.
En mocht het idd wel zo zijn dat zal een aangifte geen resultaat opleveren maar is een bezwarenprocedure de normale gang van zaken.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Kan ik me in vinden Walter, vandaar dat ik Zaanstad heb gevraagd toe te lichten wat hij bedoeld. Als blijkt dat de zaak inderdaad thuishoort in de bezwarenprocedure, kunnen we dat Zaanstad duidelijk maken.
Dus wat mij betreft, eerst duidelijkheid van topicstarter, daarna een passend antwoord op zijn vraag.
Dus wat mij betreft, eerst duidelijkheid van topicstarter, daarna een passend antwoord op zijn vraag.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
[quote="MotoRon"]Beste Zaanstad,
misschien dat je jouw voorbeeld eens wilt verduidelijken.
en even ter aanvulling: een ambtelijke brief is geen authentieke aktie.[/quote]
[quote]Een authentieke akte is een document dat door een openbaar ambtenaar, als regel een notaris, is opgesteld en gewaarmerkt.[/quote]
Beste MotoRon,
Er wordt nog volop gereageerd, [b]ik zal daarom een en ander nu nog niet verder verduidelijken[/b], wel kan ik vermelden dat op bezwaren niet en op geen enkele wijze wordt gereageerd.
Ik had begrepen dat voor de wet ieder voorzien van kenmerk, nummer en ondertekend schrijven, dus ook een brief, eventueel als bewijslast dienende, wordt aangegeven als authentieke akte.
waarschijnlijk bedoelde u een notariële akte.
misschien dat je jouw voorbeeld eens wilt verduidelijken.
en even ter aanvulling: een ambtelijke brief is geen authentieke aktie.[/quote]
[quote]Een authentieke akte is een document dat door een openbaar ambtenaar, als regel een notaris, is opgesteld en gewaarmerkt.[/quote]
Beste MotoRon,
Er wordt nog volop gereageerd, [b]ik zal daarom een en ander nu nog niet verder verduidelijken[/b], wel kan ik vermelden dat op bezwaren niet en op geen enkele wijze wordt gereageerd.
Ik had begrepen dat voor de wet ieder voorzien van kenmerk, nummer en ondertekend schrijven, dus ook een brief, eventueel als bewijslast dienende, wordt aangegeven als authentieke akte.
waarschijnlijk bedoelde u een notariële akte.