Aantal kw's brommer/scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Richard TS
Infopolitie Gast

Aantal kw's brommer/scooter

Ongelezen bericht door Richard »

Hey,

Laatst was ik ben een Motorhispania dealer en raakte ik in gesprek met hem over het aantal legale kilowatts dat je mag.. Volgens hem was dat tegenwoordig 0.8. Is dit waar? En ik heb al een schema gezien met snelheden en boetes erbij.. Bij een snelheid van 55 ( met correctie ) heb je al een boete van zo'n beetje €30. Hoe kan dit nou als mijn scooter helemaal orgineel al 55 rijd? Dit klopt toch niet? Ook deze vraag heb ik aan die dealer gesteld en die zei dat hij een poosje geleden een zaak heeft aangespannen over ditzelfde onderwerp en dat hij die heeft gewonnen. Heeft iemand hier GOEDE antwoorden voor me want ik snap er niks meer van.

Groeten Richard
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Een bromfiets mag in Nederland een maximum snelheid van 45 km/h.
In verband met Europese wetgeving is het maximum wat een bromfiets mag kunnen nu op 50 km/h gesteld. Op de rollentestbank is dat zo uit mijn hoofd 0,7 KW.

Je moet die dealer even vragen naar die zaak en dan even op dit forum daar over posten. Altijd interesant om te weten.

De boetebedragen beginnen bij 35 euro, daarna is het 50 en daarna bepaald justitie
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Er is geen maximum vermogen meer voor bromfietsen. Het enige wat telt is dat de constructiesnelheid niet meer dan 50 km/u mag zijn.
Stay safe out there.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

En aangezien dat hier al heeeeeel vaak is verteld en ongetwijfeld ook in de archieven is terug te vinden dit topic gesloten.
Gesloten