's-nachts flitsen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
M.korte TS
Infopolitie Gast

's-nachts flitsen

Ongelezen bericht door M.korte »

Kan iemand mij vertellen of het is toegestaan om 's-nachts een radar controle te plaatsen met een standaard flits. Ik ben onlangs geflitst en werd verblind door het gebruik van de flitsapparatuur.
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

Ja, dat mag....maar ik heb een nieuwtje voor je, binnenkort gaan wij over op digitaal/infrarood, ben jij van het geflits af en wij van het gezeur..... :wink: 8)
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Nou, gezeur....... Ik vind wel dat hij een punt heeft hoor. Laatst reed er een auto schuin achter me kennelijk door rood licht of te snel en werd geflitst. Ik schrok er behoorlijk van.

(Nee, niet omdat ik dacht dat ik geflitst was :P )
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Roland schreef:Nou, gezeur....... Ik vind wel dat hij een punt heeft hoor. Laatst reed er een auto schuin achter me kennelijk door rood licht of te snel en werd geflitst. Ik schrok er behoorlijk van.

(Nee, niet omdat ik dacht dat ik geflitst was :P )
Ik deel deze mening en ben eigenlijk zeer teleurgesteld in het 'standaardantwoord' van het OM dat zich in deze baseert op een door TNO uitgevoerd onderzoek onder gecontroleerde experimentele omstandigheden, waarbij de proefpersonen op zijn minst de verwachting hadden dat er 'iets' ging gebeuren. En met alle respect, dat vertekent wel degelijk je meetresultaten in die zin dat het confronteren van deze proefpersonen met een lichtflits een minder verstorende effect heeft op hun in gang zijnde gedrag dan bij proefpersonen die geen verwachting hebben dat er 'iets' gaat gebeuren, zoals dat in de praktijk het geval is.. Een zaak die op basis van cognitieve beginselen zeer eenvoudig aantoonbaar is en het instituut voor zintuigfysiologie (TNO) gemakshalve buiten beschouwing heeft gelaten.

In die zin is de overstap naar het infraroodspectrum zeker te adviseren!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

ThunderSTreak schreef:In die zin is de overstap naar het infraroodspectrum zeker te adviseren!
Niet dat de ellende dan uit de wereld is.
De oorsprong van dit soort vragen is vaak:"hey!? k*t! ik ben geflitst, gloeiendegloeiende :censored:
Hoe kom ik hier onderuit...
owjah!!

En daar heb je je vraag.

Wordt er straks infrarood geflitst, krijg je weer massaal: "huh, niks gezien, ook raar, kan me niks van herinneren, hou me normaal altijd aan de regels, is er geen foto, ow, toch een foto...hmmm, heeft de BOA het wel goed uitgelezen, ook... grrr...niet eerlijk dan maar?

8)
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Onyx schreef:Niet dat de ellende dan uit de wereld is.
De oorsprong van dit soort vragen is vaak:"hey!? k*t! ik ben geflitst, gloeiendegloeiende :censored:
Hoe kom ik hier onderuit...
owjah!!

En daar heb je je vraag.

Wordt er straks infrarood geflitst, krijg je weer massaal: "huh, niks gezien, ook raar, kan me niks van herinneren, hou me normaal altijd aan de regels, is er geen foto, ow, toch een foto...hmmm, heeft de BOA het wel goed uitgelezen, ook... grrr...niet eerlijk dan maar?

8)
Klopt, maar die vragen zijn er eigenlijk nu ook al. Maar met name uit het oogpunt van verkeersveiligheid (daar waren die snelheidsmetingen toch voor :wink: ) is het gebruik van infraroodlicht een wezenlijke voortuitgang!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Naast de infrarood een klein flitsje :?: :lol: :?:
Voederbiet TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Voederbiet »

minder flitsen minder "gezeur"!
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

niet kinderachtig teveel gas geven, geen flits.
Wie rent, bekent!
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Voederbiet schreef:minder flitsen minder "gezeur"!
...maar meer snelheidsovertredingen en meer (zwaarder gewonde) slachtoffers!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

R.A. schreef:Naast de infrarood een klein flitsje :?: :lol: :?:
Kortom, voortaan een bouwlamp meenemen en even knipperen als iemand op de foto gaat? ;)
Gesloten