's-nachts flitsen
Moderator: Moderatorteam
-
M.korte TS
- Infopolitie Gast
's-nachts flitsen
Kan iemand mij vertellen of het is toegestaan om 's-nachts een radar controle te plaatsen met een standaard flits. Ik ben onlangs geflitst en werd verblind door het gebruik van de flitsapparatuur.
-
lady TS
- Infopolitie Gast
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik deel deze mening en ben eigenlijk zeer teleurgesteld in het 'standaardantwoord' van het OM dat zich in deze baseert op een door TNO uitgevoerd onderzoek onder gecontroleerde experimentele omstandigheden, waarbij de proefpersonen op zijn minst de verwachting hadden dat er 'iets' ging gebeuren. En met alle respect, dat vertekent wel degelijk je meetresultaten in die zin dat het confronteren van deze proefpersonen met een lichtflits een minder verstorende effect heeft op hun in gang zijnde gedrag dan bij proefpersonen die geen verwachting hebben dat er 'iets' gaat gebeuren, zoals dat in de praktijk het geval is.. Een zaak die op basis van cognitieve beginselen zeer eenvoudig aantoonbaar is en het instituut voor zintuigfysiologie (TNO) gemakshalve buiten beschouwing heeft gelaten.Roland schreef:Nou, gezeur....... Ik vind wel dat hij een punt heeft hoor. Laatst reed er een auto schuin achter me kennelijk door rood licht of te snel en werd geflitst. Ik schrok er behoorlijk van.
(Nee, niet omdat ik dacht dat ik geflitst was)
In die zin is de overstap naar het infraroodspectrum zeker te adviseren!
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Niet dat de ellende dan uit de wereld is.ThunderSTreak schreef:In die zin is de overstap naar het infraroodspectrum zeker te adviseren!
De oorsprong van dit soort vragen is vaak:"hey!? k*t! ik ben geflitst, gloeiendegloeiende
Hoe kom ik hier onderuit...
owjah!!
En daar heb je je vraag.
Wordt er straks infrarood geflitst, krijg je weer massaal: "huh, niks gezien, ook raar, kan me niks van herinneren, hou me normaal altijd aan de regels, is er geen foto, ow, toch een foto...hmmm, heeft de BOA het wel goed uitgelezen, ook... grrr...niet eerlijk dan maar?
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Klopt, maar die vragen zijn er eigenlijk nu ook al. Maar met name uit het oogpunt van verkeersveiligheid (daar waren die snelheidsmetingen toch voorOnyx schreef:Niet dat de ellende dan uit de wereld is.
De oorsprong van dit soort vragen is vaak:"hey!? k*t! ik ben geflitst, gloeiendegloeiende![]()
Hoe kom ik hier onderuit...
owjah!!
En daar heb je je vraag.
Wordt er straks infrarood geflitst, krijg je weer massaal: "huh, niks gezien, ook raar, kan me niks van herinneren, hou me normaal altijd aan de regels, is er geen foto, ow, toch een foto...hmmm, heeft de BOA het wel goed uitgelezen, ook... grrr...niet eerlijk dan maar?
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
- ThunderSTreak
- Geslacht: