Led achterlamp
Moderator: Moderatorteam
-
Martin MB W201 (190er) TS
- Infopolitie Gast
Led achterlamp
Zijn led lampen ter vervanging van gewone lampjes toegestaan in de auto?
Bedoel gewoon een lampje met dezelfde fitting maar dan geen draadje maar een paar leds op de fitting, natuurlijk geen zelfbouw.\
Zoiets kwam ik tegen.
http://cgi.ebay.de/LED-Ruecklicht-BAY15 ... dZViewItem
Groet!
Bedoel gewoon een lampje met dezelfde fitting maar dan geen draadje maar een paar leds op de fitting, natuurlijk geen zelfbouw.\
Zoiets kwam ik tegen.
http://cgi.ebay.de/LED-Ruecklicht-BAY15 ... dZViewItem
Groet!
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Ja, ik zien niet in waarom dat niet zou mogen. Uiteraard mogen geen ander licht uitstralen dan de toegestane kleuren en geen speciale lichteffecten geven.
Het kan uiteraard geen vervanging zijn voor het DIM licht.
Het kan uiteraard geen vervanging zijn voor het DIM licht.
Laatst gewijzigd door SWAT op 23 jan 2006, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Stay safe out there.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67

Als je de achterlichtunit van je W201 bekijkt, dan zal je zien dat daar een reflector in gebruikt is om het licht van je bolvormig gloeilampje te laten weerspiegelen alvorens het door het lampglas naar buiten gaat. Hierbij wordt functioneel gebruik gemaakt van het naar achter (eigenlijk in de rijrichting naar voren) stralend 'restlicht' van de gloeilamp en draagt daarmee bij aan de zichtbaarheid van de van het achterlicht
Het door jou gewenste ledlampje straalt door zijn bouw direct door het lampglas en gebruikt de achterliggende reflector niet. Resultaat is dat de armatuur met ledlamp niet voldoet qua lichtopbrengst. En dat kan je een boete opleveren evenals een APK-afkeur.
Zijn er voor de 190 serie geen vervangende ledarmaturen te verkrijgen met E-Keur?
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Martin W201 TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
Martin W201 TS
- Infopolitie Gast
Devolgende zouden het probleem met de reflectie in de lampspiegel moetten oplossen,
maar op dezelfde pagina staat ook dat ze op de Duiste weg niet zijn goedgekeurd.
Klik hier
Weet niet hoe ik foto's toevoeg, maar mij lijkt dat toch wel een veel betere techniek dan t oude gebeuren, vreemd dat t niet mag.
maar op dezelfde pagina staat ook dat ze op de Duiste weg niet zijn goedgekeurd.
Klik hier
Weet niet hoe ik foto's toevoeg, maar mij lijkt dat toch wel een veel betere techniek dan t oude gebeuren, vreemd dat t niet mag.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Evenzo ook de nieuwe Peugeot's. Maar bij deze neiuwe voertuigen is deze vorm van verlichting integraal in de typegoedkeuring van het voertuig meegenomen en daarmee 'streetlegal'. Na-montage van led-lampen in armaturen die ontworpen zijn voor gloeilampen levert zeker niet de zelfde lichtopbrengts op als lampen die van origine al ontworpen zijn om met led's te werken.zijlvaart67 schreef:Maar volgens mij hebben zelfs de moderne BMW's of Audi's led-verlichting aan de achterzijde...Of vergis ik me nu?
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety