vraag over te hard rijden
Moderator: Moderatorteam
-
Giovanna TS
- Infopolitie Gast
vraag over te hard rijden
Hallo allemaal!
Kan iemand mij misschien vertellen wat de consequenties zijn indien je het volgende hebt gedaan:
met een aanhanger op de snelweg door een motoragent aangehouden.
141 km per uur (volgens agent mag je maar 80 rijden)
rijbewijs ingenomen door agent geen bewijs/bon of niks gekregen.
Alvast bedankt!
Kan iemand mij misschien vertellen wat de consequenties zijn indien je het volgende hebt gedaan:
Alvast bedankt!
Daar staat geen vast bedrag voor. De officier van justitie zal hierin de strafmaat bepalen die mede afhankelijk is van eerdere overtredingen...
141 - 80 = 61 km/u te hard... ai... Dat gaat in ieder geval pijn doen in je portemonee....
Op geen enkele weg mag je met aanhangwagen harder dan 80 km/u...
141 - 80 = 61 km/u te hard... ai... Dat gaat in ieder geval pijn doen in je portemonee....
Op geen enkele weg mag je met aanhangwagen harder dan 80 km/u...
Laatst gewijzigd door Janssen op 03 feb 2006, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
En vergeet de aanhanger niet die maar 80 mag ....dat gaat nog veel meer zeer doen in de buidel
Maar er zal waarschijnlijk wel antwoord met bedrag komen
zie deze link
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... s_2006.php helaas staat daar geen 61 km bij let vooral op cat3b
Maar er zal waarschijnlijk wel antwoord met bedrag komen
zie deze link
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... s_2006.php helaas staat daar geen 61 km bij let vooral op cat3b
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
-
M. Wittman TS
- Infopolitie Gast
Re: vraag over te hard rijden
Giovanna schreef:Hallo allemaal!
Alvast bedankt!
Je hebt toch wel bewijs van inname rijbewijs gekregen?
Of is dat niet zo??
-
Copper TS
- Infopolitie Gast
De vraag is nu of de snelheid van 141 km/h gemeten snelheid is of gecorrigeerde!? Als het gemeten snelheid betreft dan moet er nog nodige marge vanaf: eerst 5 km correctie en daarna nog een aantal km correctie voor het voertuig waarmee de snelheid gemeten was. Hoe dan ook, zelfs dan kom je op een behoorlijke overschrijding.
Enige wat ik nog mis is de afhandeling: RB ingenomen maar jij bent niet gehoord als verdachte en niet naar het bureau meegenomen? Bij dit soort gevallen moet er nog een en ander aan het bureau afgehandeld worden!
Enige wat ik nog mis is de afhandeling: RB ingenomen maar jij bent niet gehoord als verdachte en niet naar het bureau meegenomen? Bij dit soort gevallen moet er nog een en ander aan het bureau afgehandeld worden!
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Een politieman heeft op straat zelden of nooit een boekje met recutjes bij zich. Meestal wordt het ontvangstbewijs achteraf per post verzonden.M. Wittman schreef:Giovanna schreef:Hallo allemaal!
Alvast bedankt!
Of is dat niet zo??
Stay safe out there.
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
Het is niet zo dat je bij deze overtreding/misdrijf altijd naar het bureau moet. Dat is het zelfde met kleine milieu overtredingen waar een persoon als verdachte word gehoord. Hoeft hij ook niet altijd mee.Copper schreef:RB ingenomen maar jij bent niet gehoord als verdachte en niet naar het bureau meegenomen? Bij dit soort gevallen moet er nog een en ander aan het bureau afgehandeld worden!
De verklaringen kunnen ook op straat worden gegeven
-
M. Wittman TS
- Infopolitie Gast
SWAT schreef:Een politieman heeft op straat zelden of nooit een boekje met recutjes bij zich. Meestal wordt het ontvangstbewijs achteraf per post verzonden.M. Wittman schreef:Giovanna schreef:Hallo allemaal!
Alvast bedankt!
Of is dat niet zo??
Er staat me wel iets bij van een soort van flyer die je krijgt.
Over hoe de procedure verloopt als je RB ingenomen is...klopt dat wel?
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Bij een invordering gaat de verdachte bij ons mee naar het bureau ( aanhouden) en dan handelen we daar netjes alles af zodat ook deze direct het benodigde papierwerk meekrijgt.Het is niet zo dat je bij deze overtreding/misdrijf altijd naar het bureau moet.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
M. Wittman TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
M. Wittman TS
- Infopolitie Gast
Guido schreef:dat zeg ik ook niet.
niet alles wat netjes hoeft te zijn (en gewoon service is) is daarna een verworven "recht"
Heb je mij dat zien roepen dan?
Opmerking van moderator gvdbor
En inmiddels zitten we bijna aan een nieuw onderwerp. Gaarne beperken tot het de vraagstelling of anders een nieuw topic starten.Re: vraag over te hard rijden
Uiteraard kun je een gewoon witje met gele doorslag gebruiken om bestuurder toch een "recu" te overhandigen. Heeft bestuurder toch een bewijs bij zich van het inleveren van zijn/haar RB. Niet de meest charmante oplossing, wel klantgericht.....bij gebrek aan beter.....SWAT schreef:Een politieman heeft op straat zelden of nooit een boekje met recutjes bij zich. Meestal wordt het ontvangstbewijs achteraf per post verzonden.
-
Maurice930 TS
- Infopolitie Gast
="Janssen"Daar staat geen vast bedrag voor. De officier van justitie zal hierin de strafmaat bepalen die mede afhankelijk is van eerdere overtredingen...
Op alle wegen is de maximale snelheid met aanhangwagen 80 km/u.
Leuk zo een dertigzone