Pet verplicht?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Chris__ TS
Infopolitie Gast

Pet verplicht?

Ongelezen bericht door Chris__ »

Ik had laatst een gesprek met mijn oom, hij is gepensioneerd agent. Hij vertelde dat agenten verplicht zijn om hun pet te dragen. Ik ben van mening dat dit nog 'van vroeger' is, en dat het tegenwoordig niet meer een verplichting is. Je ziet ze hier nog zelden met een pet op. Hij zegt van wel, pet dragen is verplicht, of een muts met politielogo. Wie heeft er gelijk?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

verschilt per korps en de voorschriften.
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Het is niet wettelijk verplicht, gelukkig :wink:

Er zijn verschillende meningen over, ik vind het wel meer uitstraling hebben.
Echter is het soms niet handig om een pet te dragen, denk hierbij aan de verkeerspolitie die vaak de auto in en uit stappen en de vrachtwagens die de pet mee "zuigen".
Ook voor de noodhulp is het niet handig bij een achtervolging te voet...
Chris__ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Chris__ »

Is het dan wel verplicht geweest?
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Volgens mij was en is het nog steeds verplicht.
Staat in het kledingvoorschrift dacht ik zo te weten.
Bijna niemand heeft echter de pet op. Persoonlijk vindt ik het een onhandig geval. Ben meer een cap man (wel een fatsoenlijke! en niet zo'n geval met gouden versiersels) 8)
Martin TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martin »

Op grond van artikel 56 lid 3 van het Barp kan het voorgeschreven worden. Voor zover mij bekend is het in ieder korps verplicht.
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

R.A. schreef:Volgens mij was en is het nog steeds verplicht.
Staat in het kledingvoorschrift dacht ik zo te weten.
Bijna niemand heeft echter de pet op. Persoonlijk vindt ik het een onhandig geval. Ben meer een cap man (wel een fatsoenlijke! en niet zo'n geval met gouden versiersels)
Zit je politiepet van nu dan wel helemaal vol met gouden versieringen....? :wink:

Ze kunnen het zeker opleggen maar bij ons (KLPD Verkeer), en volgens mij meer diensten/korpsen zit het zeker niet in het dagelijks uniform om eerder genoemde redenen.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Zelfs binnen 1 Korps wordt hier verschillend mee omgegaan. Binnen het KLPD weet ik dat sommige diensthoofden er streng op toe zien dat de dienders hun pet dragen...

Ben ik even blij met mijn burgerfunctie...en burgerkleding! :lol:
wtr500 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door wtr500 »

Ligt echt aan het idee van je chef. Ikzelf ben geen voorstander. Vind het een onhandig ding en vind het ook geen uitstraling hebben.

Maar collega pet op, ik pet op. Collega geen pet...dan hebben we gelukkig de regel van de uniformiteit :lol:
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Zit je politiepet van nu dan wel helemaal vol met gouden versieringen....? :wink:

Dat gelukkig niet maar de cap die niet doorgaat wel :!: :?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Heel veel mensen denken dat een agent niet mag bekeuren als hij de pet niet opheeft. Dat is dus een brood-aap verhaal. Ook zonder pet op is een bekeuring gewoon rechtsgeldig.
Gesloten