Pet verplicht?
Moderator: Moderatorteam
-
Chris__ TS
- Infopolitie Gast
Pet verplicht?
Ik had laatst een gesprek met mijn oom, hij is gepensioneerd agent. Hij vertelde dat agenten verplicht zijn om hun pet te dragen. Ik ben van mening dat dit nog 'van vroeger' is, en dat het tegenwoordig niet meer een verplichting is. Je ziet ze hier nog zelden met een pet op. Hij zegt van wel, pet dragen is verplicht, of een muts met politielogo. Wie heeft er gelijk?
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
Het is niet wettelijk verplicht, gelukkig
Er zijn verschillende meningen over, ik vind het wel meer uitstraling hebben.
Echter is het soms niet handig om een pet te dragen, denk hierbij aan de verkeerspolitie die vaak de auto in en uit stappen en de vrachtwagens die de pet mee "zuigen".
Ook voor de noodhulp is het niet handig bij een achtervolging te voet...
Er zijn verschillende meningen over, ik vind het wel meer uitstraling hebben.
Echter is het soms niet handig om een pet te dragen, denk hierbij aan de verkeerspolitie die vaak de auto in en uit stappen en de vrachtwagens die de pet mee "zuigen".
Ook voor de noodhulp is het niet handig bij een achtervolging te voet...
-
R.A. TS
- Infopolitie Gast
-
Martin TS
- Infopolitie Gast
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
Zit je politiepet van nu dan wel helemaal vol met gouden versieringen....?R.A. schreef:Volgens mij was en is het nog steeds verplicht.
Staat in het kledingvoorschrift dacht ik zo te weten.
Bijna niemand heeft echter de pet op. Persoonlijk vindt ik het een onhandig geval. Ben meer een cap man (wel een fatsoenlijke! en niet zo'n geval met gouden versiersels)
Ze kunnen het zeker opleggen maar bij ons (KLPD Verkeer), en volgens mij meer diensten/korpsen zit het zeker niet in het dagelijks uniform om eerder genoemde redenen.
-
wtr500 TS
- Infopolitie Gast
-
R.A. TS
- Infopolitie Gast