blindering alle ramen auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Maurice930
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Eh, heb je het nou over de helm Frans want volgens mij gingen we daar op door :-)
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Maurice930 schreef:Eh, heb je het nou over de helm Frans want volgens mij gingen we daar op door :-)
Volgens mij heeft de helm in de verste verte niets te maken met het blinderen van ramen.

Maar goed, verder met de helm dus...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Maurice930
Infopolitie Gast

Wat anders, ik begrijp dat coating niet mag vanwege de veiligheid. Toch rijden er in het donker een flink aantal mensen rond met een heel erg donker vizier op de helm. Hoe zit het hier mee?
In het verleden mocht je zelfs geen motorexamen aflegeggen met een donker vizier.
Dit was het bericht van ferry, frans. Vandaar...
Ferry
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ferry »

Maurice930 schreef:Owja nog iets. Dat examen is nog steeds zo. Sommige examinatoren keuren zelfs zonnebrillen af tijdens een B-examen. Dit is puur omdat de examinator de ogen van de examenkandidaat dan niet kan zien en dan alleen maar af kan gaan op de beweging van het hoofd van de bestuurder.

In Nederland is het niet verboden om een zonnebril op te hebben tijdens een B-examen. Dat zou ook te gek voor woorden zijn. Je zet een zonnebril toch op om je te beschermen tegen de (laagstaande) zon. Helemaal in de winterperiode is een zonnebril geen overbodige luxe. Ook examinatoren zullen toch wel weten dat een laagstaande zon de reden kan zijn van een kop-staaart botsing.

Daarnaast kan de examinator via het spionage-spiegeltje heus wel de ogen van de kandidaat zien, als deze een zonnebril opheeft.

Verder is het toegestaan om met welke helm of vizier dan ook examen te doen, mits deze het europese goedkeuringsmerk heeft.
Maurice930
Infopolitie Gast

*kucht*... voor mensen die al eerder een topic van mij hebben gelezen waarin ik het heb over de examinatoren... Ferry geloof me, examinatoren zien dat brilletje liever niet en sommige verbieden het! Ook al mag het volgens de procedure, ze zeggen gewoon lekker dat het niet mag omdat ze dan je ogen niet goed kunnen zien. Wat betreft de helm en examen geldt hetzelfde. Voor alle duidelijkheid, ik spreek over Breda. Hoe het in andere steden is weet ik niet.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

En het CBR was toch heilig en alwetend??? :-(
Ferry
Infopolitie Gast

Dan hoort Breda duidelijk niet bij de rest van Nederland:)

Maar alle gekheid op een stokje, de regels die het cbr stelt(en dat zijn er nogal wat) gelden voor iedereen.

Dus als jouw kandidaat een zonnebril opwil, mag dit gewoon.
Tenzij de ruiten van de lesdauto minder licht dsoorlaten dan..........
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

je moet nooit bijten in de hand die je voert....

Oftewel, ga gerust zo'n discussie aan met een examinator, mocht je meerdere achter elkaar zakken wees dan niet verbaasd.

Het spijt me Ferry, maar dit zijn adviezen waar je echt niks voor koopt.
Ferry
Infopolitie Gast

Ik heb ook maar pas 15 jaar ervaring met examinatoren en het zijn, net als agenten, gewoon mensen van vlees en bloed waar je gewoon mee mag en kunt praten.
Het ligt er uiteraard wel aan, hoe je met ze praat...
Maurice930
Infopolitie Gast

Ferry,
Helaas helaas en nog maar een keer helaas. Het is gewoon te triets voor woorden maar hun wil is wet :-( Natuurlijk kun je het aankaarten en er zijn examinatoren die het goedkeuren maar ook die het afkeuren. Dat blijf je houden. Hoe irri het ook is, zij zijn degene die beslissen of jouw kandidaat het rijbewijs krijgt en ja... er is een protocol. Maar als je eens de kans krijgt om mee te rijden met een examen en je kunt zien wat voor brokkepiloten ze de weg op laten, dan zul je nog wel eens stijl achterover kunnen slaan. Kortom, er is soms geen peil aan te trekken. Met nadruk op soms. Veelal zijn we het eens maar je hebt er bij... :scratch:
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ferry schreef:Ik heb ook maar pas 15 jaar ervaring met examinatoren en het zijn, net als agenten, gewoon mensen van vlees en bloed waar je gewoon mee mag en kunt praten.
Probeer je nu al echt 15 jaar je rijbewijs te halen en dan ga je toch nog weer in discussie met de examinatoren. Zo wordt het nooit wat. :D:D:D:D
Maurice930
Infopolitie Gast

Lees nu je bericht pas. Dan begrijp ik je niet. Nogmaals, tuurlijk praten we met ze en neem maar van mij aan... Dat gaat gewoon zoals brave burgers dat ook doen :-) Zoals je al zegt zijn het mensen van vlees en bloed en jawel...Zodra er geen toezicht is zijn zij de baas in de auto en niet jan Lust U Lollies. Als je 15 jaar ervaring hebt met hen, dan zul je vast en zeker mee hebben gemaakt dat je er geen snars van snapte van hun beslissing. Overigens heb ik mijn motorrijbewijs is Middelburg gehaald...PRIMA lui daar. Om maar even aan te geven dat er zeker een verschil zit tussen de plaatsen. ( en nee, ik vind ze niet alleen aardig omdat ik in 1 keer ben geslaagd) 8)
Maurice930
Infopolitie Gast

Lol@thijeleo
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

thijeleo schreef:
Ferry schreef:Ik heb ook maar pas 15 jaar ervaring met examinatoren en het zijn, net als agenten, gewoon mensen van vlees en bloed waar je gewoon mee mag en kunt praten.
Probeer je nu al echt 15 jaar je rijbewijs te halen en dan ga je toch nog weer in discussie met de examinatoren. Zo wordt het nooit wat. :D:D:D:D
Maar wel vol blijven houden over die zonnebril he
Ferry
Infopolitie Gast

Dan zal ik die zonnebril de volgende keer toch maar thuislaten.

Bedankt voor de tips. Dan hoef ik voortaan ook niet meer zoveel in mijn spiegels te kijken uit angst voor controle.
Gesloten