Aangifte doen tegen agent

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

bertje schreef:Wat me toch opvalt is dat iedereen zich direct aangevallen voelt in de hele discussie, ik probeer juist constructief mee te denken aan het verbeteren van de beeldvorming van in dit geval de politie.
Bertje, wie denkt dat een agent zit te wachten op een betere beeldvorming van het publiek over de politie ??? Ik denk dat de tijd al weer achter ons ligt. Hert is heel erg simpel. Je krijgt wat je geeft. jarenlang heeft "het publiek" de politie hoon, gelach, gescheld en gezeik gegeven, tewrwijl agenten als ouwe geitewollen-kousen psychologen maar vooral heel vriendelijk moesten doen en maar vooral op schooltjes gaan lopen vertellen hoe belangrijk werk ze doen.

Intussen wil de nederlander dat ALLES is geregeld, elke automobilist krijgt 3x per jaar een hartinfarct als er weer eens zo'n achterlijke fietser in het donker ineens uit het niets opduikt omdat ie verrekt zijn licht aan te doen, want tja, een dynamo trapt zo zwaar. Maar als de politie een bekeuring schrijft voor fietsverlichting dan haalt het Hart van Nederland (yeah right, of dat nog wat uitmaakt)

5 km/h op de A2 is niet te hard, da's normaal, maar als je kind met 35 km/h doodgereden wordt in een 30 km/h zone dan is nederland 4x te klein, want de politie moet meer doen aan die snelheidsmaniakken.

Verft je buurman morgen zijn kozijnen knalroze omdat ie nu eenmaal valt op een nieuwe vriend en die andere man zijn liefde wil tonen dan ben JIJ de eerste die de welstandscommissie belt. Immers je kunt je huis aan de straatstenen niet meer kwijt, welke debiel wil naast een roze huis wonen......en zo heeft iedere nederlander altijd wel wat te zeiken. De een rijdt te langzaam, de ander te hard. Bumperkleven is ergernis nummer 1, maar intussen zit de ene helft van nederland bij de andere helft in zijn kofferbak. En nee, natuurlijk moet de politie echte boeven gaan vangen, maar intussen moeten ze ook die 3,5 miljard andere wetten en regels handhaven. Regels die JIJ hebt gemaakt, regels die JIJ gehandhaaft wil zien (want o,o,o, waar betaal je toch zoveel belasting voor, meer blauw op straat, is ECHT nodig.) Maar als dat blauw dan eens een keer iets doet, en het maakt geen ruk uit wat dat dan ook is, het is NOOIT goed bij 90% van de nederlanders.

Ik denk dat die nederlander en ja, dus ook jij en ik eens de hand in eigen boezem moeten steken, eens op moeten houden met zeiken, eens moeten beseffen dat er een instantie in nederland is die de wetten en regeltjes die WIJ hebben opgesteld aan het handhaven is en tja, als dat jezelf dan eens treft, dan moet je niet zeuren, dan moet je die agent een bos bloemen sturen. Hij doet namelijk precies datgene waar jij hem voor betaald...namelijk zijn werk......... JIJ pistte buiten de pot, en dat geeft niks, maar aanvaardt dan ook de gevolgen.
bertje schreef:@Frans de media heeft mij benaderd ik niet de media
Zoals ik al zei, ik ben reuze benieuwd, er was nog niets op het nieuws, maar ik kijk om 22:30 uur weer.....

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Frans, denk om je hart.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

gvdbor schreef:Frans, denk om je hart.
Hmmm, ik geloof niet dat mijn bloeddruk ook maar een heeel klein beetje is gestegen Gijs, en volgens mij weet je best dat er wat meer nodig is om dat voor elkaar te krijgen...... :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
keymat TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door keymat »

Leuke discussie. Veel tekst. Ga van de week nog een keer lezen. Maar even voor de topicstarter. Ik ben gewoon burger, en trek voor niemand partij, maar ik vind het optreden van de politie wel okay. Omdat ze gewoon hun werk moeten doen. Jij vind het ook niet fijn als je niet met je auto op de weg door kan rijden als er een boomstam op ligt. Hun kunnen hun werk niet doen omdat er zo moeilijk word gedaan.(dus bij deze ben jij ff de boomstam) En ze ook hun rust moeten hebben, want je weet maar nooit hoelang het allemaal gaat duren voordat ze op bed liggen omdat jij het zo moeulijk maakt. En elke minuut die ze rusten zouden ze jouw leven op de volgende avond wel eens kunnen redden asl je bijv in elkaar gemept word, of wie dan ook. Voor het zelfde geld had er een halve gare rond gelopen met een vuurwapen, en had jij misschien een gaatje in je kop omdat je niet wou luisteren. Maar het ligt eraan uit welke hoek je het bekijkt.

Ga je nu nog steeds een klacht indienen?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ik denk dat als Bertje zich eerst geregistreerd had en vervolgens wat had doorgelezen dat hij dan tot de ontdekking was gekomen dat we het hier regelmatig juist niet voor collega's opnemen en zelfs burgers adviseren om niet te makkelijk akkoord te gaan met een bepaalde manier van werken (lees NIET werken) en daarbij ook niet schuwen om die mensen te adviseren een klacht in te dienen.
Impreza TS
Infopolitie Gast

aanhouding

Ongelezen bericht door Impreza »

Kijk ik probeer altijd zoveel mogelijk van 2 kanten te kijken, dat lukt niet altijd zeker niet als je boos bent dus zul je er later nog eens op terug moeten komen. verder is mij altijd geleerd 'wat je geeft krijg je terug" . Ik ben ook degene die hier 2 weken geleden een vraag plaatste over "geflitst" (Was geflitst voor een flinke snelheidsovertreding 115 waar je 50 mag) Op het moment van de flits dacht ik shit ik ben in overtreding, dit doe ik nooit meer. Toen ik zo'n 3 jaar geleden mijn eerste splinternieuwe (origineele!!! )brommertje kocht en daar na 3 weken rijden mijn eerste bekeuring mee opliep omdat het ding na correctie(toen gehanteerd in kw's) ruim 2 km te hard liep een boete kreeg van rond 28 euro kon ik het verkeershandhavingsteam wel schieten! op zo'n moment heb ik zoiets van doe niet zo flauw, van de andere kant regeltjes zijn regeltjes en daar moet je je aan houden (jammer dat ik niet wist dat ik een overtreding beging daar mijn snelheidmetertje nooit boven de 48 km per uur uit kwam). Verder ben ik ook een keer "stom" en hardhandig in aanraking gekomen met de politie; na een avond stappen en wat gedronken te hebben maken wat vrienden een klein weddeschapje of ik een agent niet even een knuffel wilde gaan geven de agent in kwestie stond met zijn rug naar mij toe gekeerd op straat toen ik aan kwam lopen. Helaas voor mij miste ik het stoeprandje waardoor ik mijn enkel flink verzwikte en stoote daarop de agent flink in de rug , nog geen seconde later zat er wat pepperspray in mijn oogjes en werd ik even hardhandig naar de grond gewerkt en geboeit.
Op dat moment was ik weer compleet nuchter en kon ik ondanks de pepperspray de agent nog netjes de situatie uitleggen en een gepast excuus maken de agent heeft mij zelfs nog even geholpen met wat oplossing tegen pepperspray en een pleister voor een redelijke wond op mijn hand van het tegen de grond aangooien en geboeit worden. Ook maakte de agent nog een excuus voor zijn handelen wat in mijn ogen toch echt gerechtvaardigd was. Ik denk echter dat als ik was gaan schreeuwen en schelden diezelfde agent niet meer zo behulpzaam was geweest.
Maar goed het is alweer een veel te lang verhaal geworden bekijk alles dus van 2 kanten dat scheelt een hoop.

Groeten impreza
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Een mooie discussie hier. Maar misschien moeten we Bertje de ruimte geven zijn visie over de beeldvorming tav de politie neer te zetten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Erg sterke woorden trouwens, Frans :wink:
bertje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door bertje »

Ik ben blij dat we eindelijk ergens komen :)

De reactie van Frans is nl precies het probleem waar we het over hebben, hoe je het wend of keert er spreekt frustatie uit zijn tekst (misschien ook wel terecht want nogmaals ik zou er waarschijnlijk precies zo over denken wanneer ik in zijn schoenen zou staan).

Dezelfde frustatie wordt dus tot uiting gebracht op de werkvloer (in mijn voorbeeld het eerst 2 km ,er is dus geen gevaar meer dat eventuele omstanders er zich mee gaan bemoeien ,verder rijden dan de auto uit worden gesleurd om me te boeien met meer dan gepast geweld omdat ik inderdaad bijdehandte opmerkingen maak = geen reden voor geweld).

Uit alles wat ik hier lees blijkt dat jullie allemaal al de hoop hebben opgegeven om ooit nog gewaardeerd te worden voor de dingen die jullie doen, dat vind ik echt doodzonde.Het bijv. langssturen van een wijkagent om eens een praatje te maken met mensen die net ergens zijn gaan wonen is 1 van de dingen die in mijn ogen zeker zouden kunnen bijdragen tot een wederzijds begrip.

Ook is bijv. het nieuwe boete systeem (is het al ingevoerd?)betreffende snelheids overtredingen veel rechtvaardiger dan het oude, dat helpt ook mee.

Ik blijf er dus van overtuigd dat de frustaties in mijn geval (wat we als een voorbeeld zouden kunnen nemen) mee hebben gespeeld.

Er zijn 2 dingen zeker:

1) Rechterlijke macht is zeker nodig bij het menselijke ras
2) Burgers zullen er altijd zijn.

Om deze 2 feiten kunnen we allemaal niet heen (ontkennen en struisvogelpolitiek maken alles alleen maar erger),allebei de partijen zullen dus compromissen moeten sluiten om een leefbare samenleving te krijgen.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

bertje schreef: Uit alles wat ik hier lees blijkt dat jullie allemaal al de hoop hebben opgegeven om ooit nog gewaardeerd te worden voor de dingen die jullie doen, dat vind ik echt doodzonde.
Ik vind het veel belangrijker dat ik door een bepaalde groep mensen gewaardeerd wordt. Van een heel andere groep mensen heb ik totaal geen waardering nodig. Daar wil ik respect van hebben. En als ik die niet krijg hebben zij een probleem
Er zijn 2 dingen zeker:

1) Rechterlijke macht is zeker nodig bij het menselijke ras
2) Burgers zullen er altijd zijn.
Er zijn drie dingen zeker, naast de bovengenoemde twee:
De politie zal zichzelf helaas nooit onmisbaar kunnen maken.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

bertje schreef:De reactie van Frans is nl precies het probleem waar we het over hebben, hoe je het wend of keert er spreekt frustatie uit zijn tekst (misschien ook wel terecht want nogmaals ik zou er waarschijnlijk precies zo over denken wanneer ik in zijn schoenen zou staan)..
Jij leest het als frustratie, waarschijnlijk omdat dat jou zo uitkomt. Ik denk dat de meeste beroepsmensen het hier als een stuk praktijkherkenning lezen.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Uit alles wat ik hier lees blijkt dat jullie allemaal al de hoop hebben opgegeven om ooit nog gewaardeerd te worden voor de dingen die jullie doen, dat vind ik echt doodzonde
Ik heb mij een beetje afzijdig gehouden in deze discussie maar hier wil ik toch even op reageren.

Als je je werk goed doet dan krijg je die waardering regelmatig. Bertje moet zich wat meer verdiepen in het werk wat we doen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
J o h a n
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door J o h a n »

Ik heb deze discussie even doorgelezen,
Blijf met een vraag zitten, Bert, waarom ben je die avond niet
gewoon gekeerd?

Waarom toonde jij die avond zo weinig begrip?
was het de alcohol?
Of gewoon het "haantje" gevoel van wat moet die smurf?

Blijkbaar was er iets aan de hand, honden, veel politie etc..
Waarom bleef jij klieren?

Het was zoveel eenvoudiger als jij gewoon even was omgelopen.

Johan
Pianoman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pianoman »

Uiteindelijk heeft dit alles toch met normen en waarden te maken.

De normen zijn nogal nadelig, vind ik, verlegd de laatste jaren.
De waarde die men hecht aan respect voor anderen is ook ver te zoeken.

Het moet allemaal maar kunnen, denkt men.
Zelf zit ik in het onderwijs en als je ziet hoe daar de verhoudingen en gedragingen liggen tussen leerling en leraar bijvoorbeeld, dan lusten daar af en toe de honden geen brood van.

T.o.v. de politieagent, dokter, ouders of wie dan ook is dit ook het geval.

Jammer dat het zo is want het verhard de samenleving m.i. en maakt het soms onnodig moeilijk.

Bedenk altijd; Mijn gedrag beïnvloed jouw gedrag of andersom.
Als we daar iets meer mee zouden doen, zou de wereld er een stuk vrolijker uit zien.

Groet,

Pianoman
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Pianoman schreef:Bedenk altijd; Mijn gedrag beïnvloed jouw gedrag of andersom.
Als we daar iets meer mee zouden doen, zou de wereld er een stuk vrolijker uit zien.

Groet,

Pianoman
Tja, ik denk dat (bijna) een ieder wel vind dat dit voor iedereen zou moeten gelden...behalve voor zichzelf!
Bionda TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bionda »

En bedenk ......

Zolang er 2 mensen zijn, zal er trammelant blijven...
Gesloten