boetes voor fietsen zonder voor en achterlicht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Iris schreef:Bij ons in Hoogvliet zijn er ook af en toe controles. Ik ben eigenlijk maar één keer gecontroleerd toen mijn licht het niet deed. De agent die mij staande hield heeft toen mijn licht gerepareerd. Ik kreeg geen prent en vond het erg aardig.
Tsja, maar daar hoor je de tegenstanders niet over. Vindt het een prima service, want veiligheid gaat boven alles. Wat was eigenlijk het defect?
Suus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Suus »

Nou, welke aardige agent komt dat even bij mij doen :wink:

Ik vind het gewoon stom geregeld dat die dingen zo snel kapot gaan..Want je kan het wel steeds laten maken, maar volgens mij kan je dan beter zo'n lampje voor op je jas kopen ofzo..
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Suus schreef:Nou, welke aardige agent komt dat even bij mij doen :wink:
Guido???
Offer je op vriend!
Tarmac TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Tarmac »

gvdbor schreef:In onze gemeente, en ook de buurgemeentes wordt dit jaar een reparatieactie uitgevoerd.
De gemeente organiseert dit.
Op een bepaalde dag, begin november, kun je bij de fietsenmakers terecht waar gratis je verlichting wordt gerepareerd,
Een dynamo en evt. kop of achterlicht moet je wel zelf kopen maar het wordt gratis gemonteerd.
Gelijk daarna beginnen de verlichtingsacties.
Goede zaak!
Fietsers die gewoon niet hun verlichting op orde hebben, ´belonen´ met een gratis reparatie. Dezelfde fietser, die door de overheid al als ´zwakke verkeersdeelnemer´ aan alle kanten beschermd wordt.
Dit zal de gemiddelde fietser echt motiveren om zijn of haar licht te reparen :evil:.

De volgende keer als ik gemeten wordt voor een paar lullige km/h´s te snel, wordt zeker mijn snelheidsmeter opnieuw geeikt, mijn lampen vervangen en worden mijn banden op spanning gebracht? En krijg ik daarna een mooie gele duim van A. van der Toorn :wink: .

Wat is de volgende stap? Als ik dronken achter het stuur zit, krijg ik dan ´tegen kostprijs´ een taxirit naar huis?

Er is een spreekwoord wat begint met zachte heelmeesters...
Iris TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Iris »

Tarmac schreef:
gvdbor schreef:In onze gemeente, en ook de buurgemeentes wordt dit jaar een reparatieactie uitgevoerd.
De gemeente organiseert dit.
Op een bepaalde dag, begin november, kun je bij de fietsenmakers terecht waar gratis je verlichting wordt gerepareerd,
Een dynamo en evt. kop of achterlicht moet je wel zelf kopen maar het wordt gratis gemonteerd.
Gelijk daarna beginnen de verlichtingsacties.
Goede zaak!
Fietsers die gewoon niet hun verlichting op orde hebben, ´belonen´ met een gratis reparatie. Dezelfde fietser, die door de overheid al als ´zwakke verkeersdeelnemer´ aan alle kanten beschermd wordt.
Dit zal de gemiddelde fietser echt motiveren om zijn of haar licht te reparen :evil:.

De volgende keer als ik gemeten wordt voor een paar lullige km/h´s te snel, wordt zeker mijn snelheidsmeter opnieuw geeikt, mijn lampen vervangen en worden mijn banden op spanning gebracht? En krijg ik daarna een mooie gele duim van A. van der Toorn :wink: .

Wat is de volgende stap? Als ik dronken achter het stuur zit, krijg ik dan ´tegen kostprijs´ een taxirit naar huis?

In mijn geval heeft het geholpen hoor. Ik fiets nooit meer zonder licht.
Nou André er waren een paar draadjes los en wat hij er mee heeft gedaan dat weet ik eigelijk ook niet. Ik was veel te veel bezig met de vraag of ik een boete kreeg.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Tarmac schreef: Goede zaak!
U heeft er verstand van begrijp ik.
De volgende keer als ik gemeten wordt voor een paar lullige km/h´s te snel, wordt zeker mijn snelheidsmeter opnieuw geeikt,
nee, u krijgt gewoon 3 km kado
mijn lampen vervangen
doorgaans helpen we daar inderdaad even mee.
wij brengen de mensen, mits zij zich niet al te vreemd gedragen inderdaad naar huis, gratis zelfs. Maar meestal is dat omdat ze na de controle niet meer mogen rijden.

er is een spreekwoord wat begint met de beste stuurlui.....
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

:thumleft: MOOI antwoord, Gijs! :thumright:
TSp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TSp »

Is het tegenwoordig zo dat we een afweging gaan maken hoe hoog de boete is en hiernaar handelen of we wel of geen verlichting voeren?

Dan volgt de vraag: hoe hoog is de boete als ik door rood licht rijdt? (etc.,etc.,.....)

Voorlichting geven over de gevolgen, op scholen?

Of dit helpt weet ik niet, als volwassenen een voorbeelfunctie hebben?
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Verkeersdingetjes op scholen gebeurt wel toch? Toen ik op de basisschool zat moest je fiets gekeurd worden, heel examen afleggen enz enz. En werd op de gevaren gewezen.
Wie rent, bekent!
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

The Scorpion schreef:Verkeersdingetjes op scholen gebeurt wel toch? Toen ik op de basisschool zat moest je fiets gekeurd worden, heel examen afleggen enz enz. En werd op de gevaren gewezen.
Gebeurt nog steeds. Met een echt examen. Is heel spannend. :D
Met als resultaat een officieel verkeersdiploma en een grote "OK" sticker van 3VO op je fiets.
Suus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Suus »

Ik denk niet dat dat veel helpt, ik heb dat examen ook nog ergens liggen, maar ik fiets ook weleens door rood.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Heb ik ook gehad... Fiets van m'n pa geleend, en daar ging ik... 8) Wel gehaald overigens...
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Suus schreef: maar ik fiets ook weleens door rood.

nee.....Nee.....NEEEEEEE Suus, lieve Suus! Van alle mensen op het forum....juist jij......DIT MEEN JE NIET!!!!
Wie rent, bekent!
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Bommers, die is even door de mand gevallen. :(:(:(
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Is er dan niets meer heilig op deze aardkloot?
Wie rent, bekent!
Gesloten