Tsja, maar daar hoor je de tegenstanders niet over. Vindt het een prima service, want veiligheid gaat boven alles. Wat was eigenlijk het defect?Iris schreef:Bij ons in Hoogvliet zijn er ook af en toe controles. Ik ben eigenlijk maar één keer gecontroleerd toen mijn licht het niet deed. De agent die mij staande hield heeft toen mijn licht gerepareerd. Ik kreeg geen prent en vond het erg aardig.
boetes voor fietsen zonder voor en achterlicht
Moderator: Moderatorteam
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
Suus TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Tarmac TS
- Infopolitie Gast
Goede zaak!gvdbor schreef:In onze gemeente, en ook de buurgemeentes wordt dit jaar een reparatieactie uitgevoerd.
De gemeente organiseert dit.
Op een bepaalde dag, begin november, kun je bij de fietsenmakers terecht waar gratis je verlichting wordt gerepareerd,
Een dynamo en evt. kop of achterlicht moet je wel zelf kopen maar het wordt gratis gemonteerd.
Gelijk daarna beginnen de verlichtingsacties.
Fietsers die gewoon niet hun verlichting op orde hebben, ´belonen´ met een gratis reparatie. Dezelfde fietser, die door de overheid al als ´zwakke verkeersdeelnemer´ aan alle kanten beschermd wordt.
Dit zal de gemiddelde fietser echt motiveren om zijn of haar licht te reparen
De volgende keer als ik gemeten wordt voor een paar lullige km/h´s te snel, wordt zeker mijn snelheidsmeter opnieuw geeikt, mijn lampen vervangen en worden mijn banden op spanning gebracht? En krijg ik daarna een mooie gele duim van A. van der Toorn
Wat is de volgende stap? Als ik dronken achter het stuur zit, krijg ik dan ´tegen kostprijs´ een taxirit naar huis?
Er is een spreekwoord wat begint met zachte heelmeesters...
-
Iris TS
- Infopolitie Gast
Tarmac schreef:Goede zaak!gvdbor schreef:In onze gemeente, en ook de buurgemeentes wordt dit jaar een reparatieactie uitgevoerd.
De gemeente organiseert dit.
Op een bepaalde dag, begin november, kun je bij de fietsenmakers terecht waar gratis je verlichting wordt gerepareerd,
Een dynamo en evt. kop of achterlicht moet je wel zelf kopen maar het wordt gratis gemonteerd.
Gelijk daarna beginnen de verlichtingsacties.
Fietsers die gewoon niet hun verlichting op orde hebben, ´belonen´ met een gratis reparatie. Dezelfde fietser, die door de overheid al als ´zwakke verkeersdeelnemer´ aan alle kanten beschermd wordt.
Dit zal de gemiddelde fietser echt motiveren om zijn of haar licht te reparen.
De volgende keer als ik gemeten wordt voor een paar lullige km/h´s te snel, wordt zeker mijn snelheidsmeter opnieuw geeikt, mijn lampen vervangen en worden mijn banden op spanning gebracht? En krijg ik daarna een mooie gele duim van A. van der Toorn.
Wat is de volgende stap? Als ik dronken achter het stuur zit, krijg ik dan ´tegen kostprijs´ een taxirit naar huis?
In mijn geval heeft het geholpen hoor. Ik fiets nooit meer zonder licht.
Nou André er waren een paar draadjes los en wat hij er mee heeft gedaan dat weet ik eigelijk ook niet. Ik was veel te veel bezig met de vraag of ik een boete kreeg.
U heeft er verstand van begrijp ik.Tarmac schreef: Goede zaak!
Dit zal de gemiddelde fietser echt motiveren om zijn of haar licht te reparen.
nee, u krijgt gewoon 3 km kadoDe volgende keer als ik gemeten wordt voor een paar lullige km/h´s te snel, wordt zeker mijn snelheidsmeter opnieuw geeikt,
doorgaans helpen we daar inderdaad even mee.mijn lampen vervangen
wij brengen de mensen, mits zij zich niet al te vreemd gedragen inderdaad naar huis, gratis zelfs. Maar meestal is dat omdat ze na de controle niet meer mogen rijden.Wat is de volgende stap? Als ik dronken achter het stuur zit, krijg ik dan ´tegen kostprijs´ een taxirit naar huis?
er is een spreekwoord wat begint met de beste stuurlui.....
-
TSp TS
- Infopolitie Gast
Is het tegenwoordig zo dat we een afweging gaan maken hoe hoog de boete is en hiernaar handelen of we wel of geen verlichting voeren?
Dan volgt de vraag: hoe hoog is de boete als ik door rood licht rijdt? (etc.,etc.,.....)
Voorlichting geven over de gevolgen, op scholen?
Of dit helpt weet ik niet, als volwassenen een voorbeelfunctie hebben?
Dan volgt de vraag: hoe hoog is de boete als ik door rood licht rijdt? (etc.,etc.,.....)
Voorlichting geven over de gevolgen, op scholen?
Of dit helpt weet ik niet, als volwassenen een voorbeelfunctie hebben?
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Gebeurt nog steeds. Met een echt examen. Is heel spannend.The Scorpion schreef:Verkeersdingetjes op scholen gebeurt wel toch? Toen ik op de basisschool zat moest je fiets gekeurd worden, heel examen afleggen enz enz. En werd op de gevaren gewezen.
Met als resultaat een officieel verkeersdiploma en een grote "OK" sticker van 3VO op je fiets.
-
Suus TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- The Scorpion