Aangifte doen tegen agent

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

DriverT schreef:gaat eerst even naar uw wijkagent.
leg je verhaal uit.
hij zal proberen je uit te leggen hoe of wat.
en betrek de media erbij.
tis al meerdere malen gebleken dat de media meer invloed heeft dan wij allemaal bij elkaar.
ik zelf als burger zijnde vind je verhaal eerlijk maar goed een verhaal heeft 2 kanten.

Even naar de wijkagent? wat zou die in vredesnaam kunnen bereiken.

Enne, zoek vooral de media op!
vooral actienieuws (en de rest van sbs "nieuws") smult van deze zaken.
Laatst gewijzigd door Guido op 25 jan 2006, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

DriverT schreef:ik zelf als burger zijnde vind je verhaal eerlijk maar goed een verhaal heeft 2 kanten.
Je was erbij begrijp ik ??
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Een reactie als gegeven door DriverT bewijst maar weer eens hoe krom het kan zijn. Als je nu eens begint met een agent te behandelen als elke andere nederlander, dus ertegen praten als je zou doen tegen je bakker als je er een brood haalt, een slager waar je je vlees koopt of voor mijn part de buschauffeur waar je je strippenkaart laat stempelen. En als je dan ook nog naar een agent zoyu luisteren net als die winkeljuffrouw die zegt dat je naar d evolgende kassa moet, of de keurmeester van je auto die zegt dat je auto is afgekeurd en dat je een nieuwe knalpijp moet of...of....nou ja voorbeelden te over. Dan zou je nooit, maar dan ook echt nooti problemen hebben met de politie.

Nee, als de kassajuffrouw vraagt of je in de volgend erij wil aansluiten zeg je: Maar natuurlijk juffrouw, en als een agent je vraagt of je even een stukkie verder wil gaan staan dan wonen we ineens in een politiestaat, moet de agent bekogeld worden met een hoop woorden die de komende 50 jaar nog niet in de dikke van dale te vinden zijn. Verder zijn het ineens allemaal kl**tzakken, moet de ombudsman erbij komen, en o ja, schadevergoeding, aangifte, wat denken die ^*(*^R$%^etters wel.....

Nee, dit is geen stom voorbeeld, dit is hetgeen dagelijks gebeurt. Doe gewoon normaal joh, en met normaal bedoel ik dus: normaal zoals je je dagelijks overal uitlaat......dan heb je weinig problemen met de politie.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
bertje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door bertje »

Bert schreef:
bertje schreef: Wanneer ik spreek met de mensen in mijn omgeving dan komen er inderdaad allerlei ergenissen naar boven betreffende politie optreden.
En zijn dat mensen die op dat moment verdachten of veroorzakers waren ? Of mensen die last van iets hadden waar de politie voor gebeld is ? Of waren het mensen die door de politie geholpen zijn ?
Dit is nu precies wat ik bedoel. Het probleem is natuurlijk dat het nooit goed kan.
Wanneer er wordt gebeld komen jullie altijd te laat en iedereen wordt natuurlijk onterecht opgepakt.
Dit heeft te maken met de beeldvorming, een kennis van mij werkt bij de politie van Amsterdam en heeft daar ook meegedaan (moeten doen :) )met ME optredens, na geprekken met hem ben ik toch anders gaan aankijken tegen de ME.

Maak eens budget vrij om met de mensen te gaan praten,leg het eens allemaal uit ik heb bijv de wijkagent nog nooit gezien sterker nog ik weet niet eens of er uberhaupt wel 1 is, waarom is hij niet even langs gekomen toen ik daar ben gaan wonen (zoveel verloop is hier niet).

Ook politiemensen maken fouten (gelukkig wel anders waren het geen mensen), geef dit echter wel toe wanneer dit zo is,mijn gevoel zou heel anders zijn wanneer mij de volgende ochtend was verteld: nou meneer onze actie was een beetje overdreven sorry daarvoor ,ik had daar direct vrede mee gehad en dat nachtje in de cel was opzich al een ervaring die ik iedereen aanraad :)

PS.
De brief is de deur uit en de krant heeft naar aanleiding van een ingezonden brief (betreffende het meisje) mij ook al benaderd voor een artikel.
Bert TS
Infopolitie Gast

bertje schreef:
Bert schreef:
bertje schreef: Wanneer ik spreek met de mensen in mijn omgeving dan komen er inderdaad allerlei ergenissen naar boven betreffende politie optreden.
En zijn dat mensen die op dat moment verdachten of veroorzakers waren ? Of mensen die last van iets hadden waar de politie voor gebeld is ? Of waren het mensen die door de politie geholpen zijn ?
Dit is nu precies wat ik bedoel. Het probleem is natuurlijk dat het nooit goed kan.
Dat is nou precies wat ik niet bedoel !!!

Als je in aanraking komt met de politie heb je iets gedaan wat volgens de wet niet mag. En dan wordt je bestraft. En mensen die bestraft zijn door wie dan ook, zullen daar nooit een goed woord voor over hebben. Iemand die iets doet wat niet mag probeerd dat altijd goed te praten door naar een ander te wijzen. Zelf hebben ze natuurlijk nooit wat fout gedaan. De ander heeft het dan altijd verkeerd gezien.

Ik spreek namelijk vrij vaak mensen die juist heel blij zijn met een politie optrden. Die zijn geholpen. En die praten dus geheel positief over de politie. Maar je moet ook zelf wel de positieve verhalen willen horen. En ze willen onthouden.

En helaas doen de onprettige ervaringen met de politie het altijd vele malen beter op een verjaardag. En als er één begint met vertellen dan "weten" er nog tig andere mesnen dergelijke verhalen te vertellen.

Kortom, lees de posting van Frans eens goed door. En doe wat met zijn tips. Dan zul je nooit last hebben van de politie.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Kijk Bertje, in 1 ding heb je gelijk. Wat echter het probleem is en altijd zal blijven is het feit dat we (wij met zijn allen) regels afspreken. Als iemand zich niet aan die regels houdt is ie dus niet sociaal bezig en moet er iemand zijn die je daarop aanspreekt. Dat doet de politie. Soms doen ze dat door een ludieke spot op de tv in het reclameblok: I LOVE RICHTING AANGEVEN, maar da's niet goed, da's betuttelend. Vervolgens dan maar praten, hebben we jarenlang gedaan: Gevolg, de politie vangt nooit meer boeven maar verdoet hun tijd met ouwebeppen. Tja, wat overblijft is terug naar de basis, gewoon reageren op een actie. Je vraagt 1 keer, 2 keer en daarna is het over. Klaar.

Blijkt dat er een fout is gemaakt (en ja, die worden ook wel eens gemaakt) dan moet je daar ook naar handelen, maar is er niks fout, dan moet je dat ook zeker niet doen.

Wat betreft je actie richting media. Tja, ik heb zelf niet het idee dat daar iemand warm of koud van wordt..... Wat ik wel doe is je succes wensenn als he tinderdaad fout is geweest, maar eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat media benaderen ook maar 1 seconde lang iemand extra aan het denken zet. Wel het simpele feit dat iemand iets fouts tegen je gedaan zou hebben, maar dan had je beter een klacht in kunnen dienen, die overigens niet terecht zou zijn als ik je verhaal lees zoals je het zelf hebt geschreven.

Maar goed, ik hou het nieuws in de gaten..... :lol: :lol: :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Mijn werk is meer als alleen maar kinderachtig mensen aanhouden die kennelijk van mening zijn dat de politie niet zomaar kan zeggen dat je de andere kant op moet lopen.

Ik vind ook lijken, mensen waarvan de resten van het onderbeen in het profiel van een vrachtwagenband zitten, kinderen die doodgereden zijn, mislukte reanimaties, springers etc en moet dit vervolgens overbrengen naar familie. De hulpverleningskant is groter als menig burger denkt en/of ziet.

Probleem vandaag de dag is dat de maatschappij verziekt is door al die klootviolen die in de loop der jaren een soort van waarschuwingsklimaat ontwikkeld hebben. Nu worden de touwtjes aangetrokken omdat men eindelijk het besef heeft dat het zo niet langer kan.

OUwehoeren over een prent voor rood licht op de stoep parkeren/neerpleuren, de politie moet immers echte boeven vangen....maar zoals menig burger zegt....dat durven ze niet.

Klachten indienen omdat men onterecht is aangehouden of een tik in de goede richting heeft gehad. Want de politie moet mij niet zeggen dat ik de ander kant moet oplopen, ik wilde gewoon wat eten dus hoef ik niet te luisteren etc etc etc.

1 tip. Als de politie ergens in grote getalen aanwezig is en u maant de andere kant op te lopen wees dan niet een stoere man die vervolgens eenmaal Nuchter begint te janken over onrecht en pijn!!!

Ik wens u veel sterkte met al uw wijsheid, het is uw toon die de muziek maakt, verder maak ik aan deze topic geen woorden meer vuil

mashi
bertje TS
Infopolitie Gast

Wat me toch opvalt is dat iedereen zich direct aangevallen voelt in de hele discussie, ik probeer juist constructief mee te denken aan het verbeteren van de beeldvorming van in dit geval de politie.

In de politiek is op dit moment precies dezelfde discussie gaande maar dan heet het de betrokkenheid van de burger, dit wordt gelukkig wel onderkend.

Jullie zeggen hetzelf als mensen van de praktijk: mensen die zeuren over boetes, bijdehandte Bertjes etc.

Wanneer het besef er zou zijn bij de burger dat er inderdaad kinderen worden platgereden door snelheidsmaniakken (wat wat anders is dan 5 km te hard op de A2 om 02.00), en dat een vuurwapen gevaarlijke psychopaat idd niet direct kan worden opgepakt omdat er eerst een arrestatie team moet komen. (Ook agenten hebben een familie die ze graag willen terug zien).
Dan zouden de mensen in het algemeen een stuk positiever zijn, hieraan moeten we met zijn allen werken.

Ieder mens(dus ook een agent) neemt frustaties uit zijn prive leven mee naar zijn werk helaas zijn de gevolgen bij een agent groter dan bij een bakker wanneer deze frustaties zich ook uiten, dit is nogmaals inherent aan het mens zijn.
Men moet dit nadien echter wel kunnen toegeven net als ik best durf toe te geven dat ik bijdehandt was en idd volgens de letter van de wet rechtmatig ben aangehouden.

Ps.
@Bert de zin: "Het probleem is natuurlijk dat het nooit goed kan.
Wanneer er wordt gebeld komen jullie altijd te laat en iedereen wordt natuurlijk onterecht opgepakt." is cynisch bedoeld dus daarin zijn we het eens.

@Frans de media heeft mij benaderd ik niet de media
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ik snap je punt eigenlijk niet in je posting hierboven.

ben je tot inkeer gekomen?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

bertje schreef:Wat me toch opvalt is dat iedereen zich direct aangevallen voelt in de hele discussie,
Misschien komt dat wel door je opening
bertje TS
Infopolitie Gast

Guido schreef:ik snap je punt eigenlijk niet in je posting hierboven.

ben je tot inkeer gekomen?
Nee hoor ik vind nog steeds dat ik in de kwestie van het geweld tegen mij onrechtvaardig ben behandeld ,ook de reden van arrestatie blijf ik onbenullig vinden(ook al is het "de wet") ,hier zullen we toch niet uitkomen omdat er verder geen getuigen hier posten en het veel te subjectief is.(op een ja nee spel zit niemand te wachten)

Het topic is weer geopend omdat ik de discussie in een breder verband wilde trekken waartoe ik nu een poging waag.
Bert TS
Infopolitie Gast

Waar wil je dan precies breder over discussieren ?? Als je geen gehoor geeft aan de vordering van een agent wordt je aangehouden. Als je de wet overtreedt krijg je een boete. Weinig ruimte voor discussie lijkt mij.
bertje TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:
bertje schreef:Wat me toch opvalt is dat iedereen zich direct aangevallen voelt in de hele discussie,
Misschien komt dat wel door je opening
Deze was toch netjes geformuleerd en niet aanvallend?
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Uiteraard is er geen ruimte voor discussie. Dat kan ook niet in een dergelijk geval. Als er `iets` gebeurd is en de politie zet de straat af, heeft de politie geen tijd om iedereen uit te gaan leggen wat er aan de hand is.
Dan wordt gewoon gevraagd om daar weg te blijven.

En als er dan toch mensen zijn die op zo´n vriendelijk verzoek niet in willen gaan en perse van het begin tot het bittere eind moeilijk willen doen, dan vallen die in de categorie `wie niet horen wil moet maar voelen´.
Die categorie mensen zijn heel herkenbaar en je vertoon er alle kenmerken van: beentje tussen de deur stoppen, passief zijn, kortom dwars van A tot Z.

Daar valt niets mee aan te vangen. Zulke mensen zullen uit zichzelf nooit doen wat er gevraagd wordt, en dus moeten ze daar bij worden geholpen.

Dat ligt niet aan de politie, maar aan jezelf.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Bertje, misschien moet je onderstaand stukje even lezen.
Hij is al zo oud als de weg naar Kralingen, maar hij is nog steeds typerend voor heden ten dage.
Geachte belastingbetaler.

Ik denk dat u mij identiteit inmiddels wel heeft vastgesteld.
Ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen en u vindt mij "typisch".
Tot mijn spijt kan ik dat niet van u zeggen.
Ik weet immers niet wie u bent.
Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken word.
U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.
U Neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
U bent trots op uw goede manieren, maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.
U wind zich op als iemand in het verkeer u afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.
U kent alle verkeersregels en hebt dus nog nooit onterecht een bekeuring gekregen!
U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word, maar als ik terugsla noemt u dat machtsmisbruik.
U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren.
U vindt het wel heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.
U praat tegen mij op een manier die u in elke andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.
U schreeuwt: "Er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden", maar u wilt zelf niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden.
In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het verwisselen van een band, of haar op weg naar het ziekenhuis bij de bevalling help, uw zoon met mond op mond beademing het leven red of overuren maak om uw wegelopen dochter te vinden.
Welnu meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet echter niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of van collega's kan afhangen.

Jawel, meneer de belastingbetaler.
Dat ben ik.
Die waardeloze politieman.
Gesloten