Maare, Krijg je nou een boete of moet je gelijk mee naar het bureau als je een agent uitscheld, of is dat ook weer verschillend?
Belediging ambtenaar
Moderator: Moderatorteam
-
sylvia TS
- Infopolitie Gast
-
sylvia TS
- Infopolitie Gast
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
De meeste worden gelijk aanghouden en daarvan wordt een dossier(procesverbaal) opgemaakt. Om beslist dan verdersylvia schreef:Daarom vraagt hij het ook even na denk ik.........Straks heb je een boete aan je broek hangen, of zit je lekker op het politiebureau....![]()
![]()
Maare, Krijg je nou een boete of moet je gelijk mee naar het bureau als je een agent uitscheld, of is dat ook weer verschillend?
Bovendien weten ze gelijk weer waar ze staan als aangehouden worden.
-
Kabouter van Uithuizen TS
- Infopolitie Gast
mening
Wat ik eruit kan opmaken, is dat het wel uitmaakt of een agent chagrijnig of tolerant is ... klopt dat? Maar zijn hier ook officiele regels voor? Want dan moet je net de pech hebben dat je met een chagrijnige agent te maken hebt... Dat is niet prettig
En die boetes, maken die ook nog verschil per agent

-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Re: mening
De dienstdoende agent bepaalt zelf of hij zich beledigd voelt en onderneemt al dan niet actie.Kabouter van Uithuizen schreef:Wat ik eruit kan opmaken, is dat het wel uitmaakt of een agent chagrijnig of tolerant is ... klopt dat? Maar zijn hier ook officiele regels voor? Want dan moet je net de pech hebben dat je met een chagrijnige agent te maken hebt... Dat is niet prettigEn die boetes, maken die ook nog verschil per agent
![]()
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Boetes heeft niets te maken met wat voor agent.
Wel is het zo de agent moet zich beledigd voelen.
Heeft verder niets met pech te maken maar met respect. Gewoon normaal doen tegen de politie.
Niemand zit er op te wachten om uit gemaakt te worden voor wat dan ook.
Wel is het zo de agent moet zich beledigd voelen.
Heeft verder niets met pech te maken maar met respect. Gewoon normaal doen tegen de politie.
Niemand zit er op te wachten om uit gemaakt te worden voor wat dan ook.
Laatst gewijzigd door PJ op 15 jul 2005, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sunwave TS
- Infopolitie Gast
Een hoop mensen denken dat zolang je er "ik vind" voor zet dat het valt onder de vrijheid van meningsuiting. Als een agent zich er door beledigd voelt dan is het belediging. En dan is het aan de professionaliteit van de agent hoe deze er mee om gaat.
Trouwens:
Trouwens:
En:Artikel 261 Strafrecht:
1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Artikel 267 Strafrecht:
De in de voorgaande artikelen van deze titel bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien de belediging wordt aangedaan aan:
1. het openbaar gezag, een openbaar lichaam of een openbare instelling;
2. een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening;
3. het hoofd of een lid van de regering van een bevriende staat.
Re: mening
Als iemand jou verwensingen in je gezicht gooit, ga je dan je vrienden vragen of je beledigd bent? Ik denk het niet, immers JIJ voelt je beledigd, of JIJ voelt je niet beledigd. Bij een agent is het niet anders, hij/zij bepaalt of hij/zij zich beledigd voelt. Het is dan aan de rechter om te oordelen of het gebruikte woord omder die omstandigheden ook als belediging kon worden opgevat.Kabouter van Uithuizen schreef:Wat ik eruit kan opmaken, is dat het wel uitmaakt of een agent chagrijnig of tolerant is ... klopt dat? Maar zijn hier ook officiele regels voor? Want dan moet je net de pech hebben dat je met een chagrijnige agent te maken hebt... Dat is niet prettigEn die boetes, maken die ook nog verschil per agent
![]()
Re: Belediging ambtenaar
Ookal zegt u ik vind voor de scheldkannonade het blijft belediging. Dus ik vind dat u bent aangehouden en de pps-er vindt waarschijnlijk dat u een transactie van 220 eurie verdient.kabouters van Uithuizen schreef:Mag je tegen een politieagent zeggen:"Ik VIND je een l u l."
Ik VIND je een l u l is een mening en dus geen belediging. Bijv. "Je bent een l u l" is een belediging van ambtenaar in functie. Wie weet hier antwoord op?
gr, mashi
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
draai het voor de gein eens om.
als een agent tegen u zegt: had ik al verteld dat ik u een enorme lelijke irritante kutburger vind?
nee dan weten we de klachtenprocedure wel te vinden (al dan niet terecht
), dus waarom zou het andersom wel mogen.
en ook kleine beledigingen moeten idd wordne aangepakt. aanhouden en afvoeren, hoooi! als je dat laat versloffen, is het einde zoek.
als een agent tegen u zegt: had ik al verteld dat ik u een enorme lelijke irritante kutburger vind?
nee dan weten we de klachtenprocedure wel te vinden (al dan niet terecht
en ook kleine beledigingen moeten idd wordne aangepakt. aanhouden en afvoeren, hoooi! als je dat laat versloffen, is het einde zoek.
Wie rent, bekent!
Hetzelfde bureau, zelfde werkwijzeThe Scorpion schreef:draai het voor de gein eens om.
nee dan weten we de klachtenprocedure wel te vinden (al dan niet terecht), dus waarom zou het andersom wel mogen.
en ook kleine beledigingen moeten inderdaad wordne aangepakt. aanhouden en afvoeren, hoooi! als je dat laat versloffen, is het einde zoek.
mashi
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
yup, volg ONS
nee gekheid, maar het zou toch mooi zijn als iedereen een beetje hetzelfde beleid zou volgen wat dat betreft. blijft vervelend als je iemand aanhoudt voor belediging, blijkt die knakker uit een andere buurt te komen en zegt: zo praat ik altijd tegen de politie
en dan gaat het er niet om of wij nou juist handelen of de collega's in de andere buurt, er zou gewoon geen verschil moeten zijn.
nee gekheid, maar het zou toch mooi zijn als iedereen een beetje hetzelfde beleid zou volgen wat dat betreft. blijft vervelend als je iemand aanhoudt voor belediging, blijkt die knakker uit een andere buurt te komen en zegt: zo praat ik altijd tegen de politie
en dan gaat het er niet om of wij nou juist handelen of de collega's in de andere buurt, er zou gewoon geen verschil moeten zijn.
Wie rent, bekent!
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Re: Belediging ambtenaar
Wel geinig.kabouters van Uithuizen schreef:Mag je tegen een politieagent zeggen:"Ik VIND je een l u l."
Ik VIND je een l u l is een mening en dus geen belediging. Bijv. "Je bent een l u l" is een belediging van ambtenaar in functie. Wie weet hier antwoord op?
Dit heb ik 2 jaar terug tegen een agent gezegd maar ik heb hem wel met U aangesproken
Ik vind dat dit niet kan
(het is goedgekomen hoor, zijn collega wist dat ik gelijk had en heb excusses gekregen)
Dit was wel een uitzondelijk geval.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
Ach, schelden en beledigen wordt alleen gedaan als mensen niet op hun woorden kunnen komen. Lukt zelfs schelden en beledigen niet meer, dan gaat men soms over op fysieke methoden.
Dus in aflopende schaal:
- verbale kunsten
- verbaal geweld
- fysiek geweld
Je ziet in de wet dat naarmate je verder afzakt, de straffen zwaarder worden.
En als je de verbale vermogens hebt om het zonder verbaal of fysiek geweld te redden, dan is dat wel iets om trots op te zijn.
Kip eten met een vlijmscherp mes en een vork is per slot van rekening toch ook veel leuker dan met een betonschaar en een speer?
In beide gevallen komt de kip wel op, alleen het ene wordt gezien als tafelmanieren, het andere als gebrek aan tafelmanieren.
Dus in aflopende schaal:
- verbale kunsten
- verbaal geweld
- fysiek geweld
Je ziet in de wet dat naarmate je verder afzakt, de straffen zwaarder worden.
En als je de verbale vermogens hebt om het zonder verbaal of fysiek geweld te redden, dan is dat wel iets om trots op te zijn.
Kip eten met een vlijmscherp mes en een vork is per slot van rekening toch ook veel leuker dan met een betonschaar en een speer?
In beide gevallen komt de kip wel op, alleen het ene wordt gezien als tafelmanieren, het andere als gebrek aan tafelmanieren.