werktijden boek
Moderator: Moderatorteam
-
theo TS
- Infopolitie Gast
-
mark taxi TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik draag zorg voor het onderhoud van ons wagenpark.
Voer ook wel schoolritten uit.
Als ik met een taxi naar een garage of schade bedrijf ga hoef ik geen rittenstaat in te vullen en dus ook niet bij mij te hebben.
In mijn werkboekje staat mijn werktijd en niet mij rijtijd, hoe controleren jullie dat dan?
Ik hoef dan ook geen chauffeurspas bij mij te hebben, als ik voor onderhoud onderweg ben.
Als ik met een taxi naar een garage of schade bedrijf ga hoef ik geen rittenstaat in te vullen en dus ook niet bij mij te hebben.
In mijn werkboekje staat mijn werktijd en niet mij rijtijd, hoe controleren jullie dat dan?
Ik hoef dan ook geen chauffeurspas bij mij te hebben, als ik voor onderhoud onderweg ben.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Klopt... en dat is dus niet te controleren, maar hoeft ook niet gecontroleerd te worden, want wat heeft zoiets met de Wet Personenvervoer te maken?....niks...
Een lege taxi controleren heeft sowieso weinig waarde... Vanwege de WP 2000 moet je altijd een taxi controleren die net passagiers heeft 'gelost'.
Dat maakt het juridisch gezien veel makkelijker en voorkomt 'discussie's en gezeur'...
Een lege taxi controleren heeft sowieso weinig waarde... Vanwege de WP 2000 moet je altijd een taxi controleren die net passagiers heeft 'gelost'.
Dat maakt het juridisch gezien veel makkelijker en voorkomt 'discussie's en gezeur'...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Sorry voor het niet volledig invullen van een rittenstaat is 121 euromark taxi schreef:sorry dat begrijp ik niet helemaal, het is dus of 121 of tussen de 750 en 1100???
en ik hoorde dat mijn werkgever een eventuele boette op mij gaat verhalenzal dus wel ontslag worden....
En voor hetwerkboekje tussen de 750 en 1100 euro.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Hoe wil jouw werkgever de kilometers verantwoorden tegen over de belastingdienst want die worden nu niet genoteerd dus de belastingdienst komt bij je werkgever en bij jou met een naslag.steenwiekermoat schreef:Ik draag zorg voor het onderhoud van ons wagenpark.
Bij ons moeten wij altijd een rittenstaat invullen alls wij naar de garage gaan en gemeente huis, enz anders krijgen wij die tijd niet betaald.
Volgens mij ben je ook verplicht om die papieren bij je te hebben! als je in het weekend met de vrachtauto van de baas rijd haal je toch ook niet de tachograafschijf eruit !theo schreef:Hoe wil jouw werkgever de kilometers verantwoorden tegen over de belastingdienst want die worden nu niet genoteerd dus de belastingdienst komt bij je werkgever en bij jou met een naslag.steenwiekermoat schreef:Ik draag zorg voor het onderhoud van ons wagenpark.
Bij ons moeten wij altijd een rittenstaat invullen alls wij naar de garage gaan en gemeente huis, enz anders krijgen wij die tijd niet betaald.
mashi
-
theo TS
- Infopolitie Gast
En als je aangehouden wordt door een medewerker van de IVW op weg naar de garage stienwiekermoat je gaat dan wel bij de IVW nat je krijgt dan wel de bekeurings .
Geen chauiffeurspas.
Geen rittenstaat.
Geen werkboekje.
Je rijdt op dat moment in en met taxi of taxi bus ook al rij je naar de garage maakt voor de IVW niks uit.
Die bekeurings zijn niet mals en erg duur waar werk jij dan eigenlijk voor voor je boterham of voor de mensen van de IVVW.
Geen chauiffeurspas.
Geen rittenstaat.
Geen werkboekje.
Je rijdt op dat moment in en met taxi of taxi bus ook al rij je naar de garage maakt voor de IVW niks uit.
Die bekeurings zijn niet mals en erg duur waar werk jij dan eigenlijk voor voor je boterham of voor de mensen van de IVVW.
- zijlvaart67
- Geslacht:
Dat laatste ben ik niet helemaal met jullie eens...
Dat zou namelijk betekenen dat een taxi ook niet meer prive gebruikt kan worden... Met je eigen taxi (en de kids) een dagje naar de Efteling zou betekenen dat je al je spullen voor elkaar moet hebben?
De WP heeft betrekking op taxivervoer als 'vervoer tegen betaling' en is dus niet aan de orde als ik met een auto naar de garage, m'n nichtje of de speeltuin onderweg ben. Zelfs niet als ik met de taxi m'n buurman en z'n hele gezin gratis naar Schiphol breng....
Dat zou namelijk betekenen dat een taxi ook niet meer prive gebruikt kan worden... Met je eigen taxi (en de kids) een dagje naar de Efteling zou betekenen dat je al je spullen voor elkaar moet hebben?
De WP heeft betrekking op taxivervoer als 'vervoer tegen betaling' en is dus niet aan de orde als ik met een auto naar de garage, m'n nichtje of de speeltuin onderweg ben. Zelfs niet als ik met de taxi m'n buurman en z'n hele gezin gratis naar Schiphol breng....
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Een collega is vorig jaar staande gehouden door de IVW hij was op weg naar de garage hij moest alle documenten tonen.
Zelfs als ik met vrouw en kinderen met een taxi van het bedrijf naar een dierentuin of pretpark wil moet ik een rittenstaat en het werkboekje invullen anders krijg ik probleempjes met de IVW bij staande houding en dat wil ik niet
Ze kunnen niet aan de buitenkant of aan jou zien dat je op weg bent naar de garage of de schadeherstelbedrijf,enz.
De taxi prive gebruiken is een ander verhaal Je hebt te maken met het woon-werk verkeer en dan heb je maar zoveel km per jaar vrij zonder dat je een bijtelling krijgt van de belasting.
Zie onderstaande link.
http://bijtelling.leaseautovoordeel.nl/ ... eel.nl&p3= (geldt tevens voor taxi die voor prive doeleinden wordt gebruikt.)
Wij moeten met dit soort ritten garage ,enz alles bij ons hebben van onze planner ik doe dit werk ook regelmatig ben ook wel eens door de politie in Assen gecontroleert als ik op weg was naar de garage.
Ben zelfs eens door de politie nagereden tot aan de garage en toen nog gecontroleerd heb daar geen problemen mee de garage wel
Die zag liever geen politie op hun terrein.
Zelfs als ik met vrouw en kinderen met een taxi van het bedrijf naar een dierentuin of pretpark wil moet ik een rittenstaat en het werkboekje invullen anders krijg ik probleempjes met de IVW bij staande houding en dat wil ik niet
Ze kunnen niet aan de buitenkant of aan jou zien dat je op weg bent naar de garage of de schadeherstelbedrijf,enz.
De taxi prive gebruiken is een ander verhaal Je hebt te maken met het woon-werk verkeer en dan heb je maar zoveel km per jaar vrij zonder dat je een bijtelling krijgt van de belasting.
Zie onderstaande link.
http://bijtelling.leaseautovoordeel.nl/ ... eel.nl&p3= (geldt tevens voor taxi die voor prive doeleinden wordt gebruikt.)
Wij moeten met dit soort ritten garage ,enz alles bij ons hebben van onze planner ik doe dit werk ook regelmatig ben ook wel eens door de politie in Assen gecontroleert als ik op weg was naar de garage.
Ben zelfs eens door de politie nagereden tot aan de garage en toen nog gecontroleerd heb daar geen problemen mee de garage wel
Die zag liever geen politie op hun terrein.
- zijlvaart67
- Geslacht:
Ik kan je verzekeren dat er geen problemen komen met de WP, hoor! Onmogelijk. Dat IVW je controleert is leuk, maar als er iets niet in orde was, hadden ze er niets aan kunnen doen....maar dat vertellen ze je natuurlijk niet vantevoren....
En wat de bijtelling betreft, zal je zondermeer gelijk hebben... Dat is belastingwetgeving... maar laat je zeker niet gek maken door IVW...
En wat de bijtelling betreft, zal je zondermeer gelijk hebben... Dat is belastingwetgeving... maar laat je zeker niet gek maken door IVW...
-
theo TS
- Infopolitie Gast
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Je hebt gelijk. behalve als je naar de garage moet met de taxi verder zie onderstaand verthaaltje.mashi schreef:Vandaag nog even nagevraagd bij de afdeling verkeer die vertelde dat je in een taxi ten alle tijden (dus ook prive) je papieren bij je moet hebben.
Wie o wie geeft uitsluitsel?
mashi
Maar als je naar de garage of schadeherstel moet hoef je geen rittenstaat of werkboekje bij je te hebben maar dan moet je ook werkelijkheid naar de garage gaan en niet ergens anders heen.
Heb het vanmorgen bij ons op kantoor gevraagd.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
In mijn werkboekje vul ik mijn gewerkte tijd in, dat is dus niet alleen de tijd dat ik rij.
Op de kilometerstaat van de betreffende bus/auto wordt de rit aangegeven.
Voor de belasting zijn de kilometers dus ten alle tijde te verantwoorden.
De tijd dat ik rij, of andere werkzaamheden uitvoer is dus niet te controleren door de IVW
Wat de chauffeurspas betreft, iemand die een taxi naar de garage rijdt of naar een ander filiaal hoeft geen chauffeurspas te hebben.
Een monteur die na een onderhoudsbeurt een proefrit maakt hoeft toch ook geen chauffeurspas te hebben?
En hoe als een taxibus in de vakantie tijd verhuurd wordt? Die mensen hebben ook geen chauffeurspas.
Op de kilometerstaat van de betreffende bus/auto wordt de rit aangegeven.
Voor de belasting zijn de kilometers dus ten alle tijde te verantwoorden.
De tijd dat ik rij, of andere werkzaamheden uitvoer is dus niet te controleren door de IVW
Wat de chauffeurspas betreft, iemand die een taxi naar de garage rijdt of naar een ander filiaal hoeft geen chauffeurspas te hebben.
Een monteur die na een onderhoudsbeurt een proefrit maakt hoeft toch ook geen chauffeurspas te hebben?
En hoe als een taxibus in de vakantie tijd verhuurd wordt? Die mensen hebben ook geen chauffeurspas.