Oke nu een vraag van mijn kant.
Nu niet over NEON verlichting.
Maar nu over zwaailampen
Nu weet ik dat ambulance, brandweer en politie blauw mogen voeren.
Nu rijd er in mijn omgeving een beveiligingsbedrijf met rode zwaailampen op het dak.
Is dat dan toegestaan, en mag dan zomaar iedereen gebruik maken van zwaailampen?
neon onder de auto
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
-
- Infopolitie Gast
ik werk zelf bij een beveiligingsbedrijf en het staat leuk z'n rode lamp (zelf hebben wij een oranje met zoeklicht netzoals de politie). maar die mag je dus niet gebruiken om je snelheid op te voeren boven max.
wel natuurlijk (als ik het goed heb) bij een ongeluk om het kenbaar te maken.
trouwens nog ff over de neon (khad me aangemeld het hotmail omdat dat mijn enige email account is en het niet zinvol vindt om een andere aan te vragen). Waarom is het met apk en zelfs rdw wel goedkeuring mits hij apart geschakeld staat dus al zet je al je toegestaande lampen aan dan gaat mijn neon pas op mijn verzoek aan.
en waarom werkt de politie niet samen met de rdw en apk om alle regels een keer duidelijk op een rij te zetten aangezien tuning (styling stickers en al die fratsen) voor ons zou dat heel makkelijk zijn om te kijken wat wel en wat niet mag.
en trouwens laatst nog gehoord over de vetste (onaangekondigd) meeting bij carpoolplaats Barendrecht.
Ben onlangs achter de politieberichten gekomen en ze zijn zelfs 2 x extra overgevlogen met de mededelingen sjezus wat groot.
we kunnen hier niet landen.
en er werden nog wat dingen gezegd.
maar het bewijst wel dat het gewoon goed kan gaan zonder problemen zelfs de politie is nog langs geweest en heeft zijn (styling) lampie aangezet.
wel natuurlijk (als ik het goed heb) bij een ongeluk om het kenbaar te maken.
trouwens nog ff over de neon (khad me aangemeld het hotmail omdat dat mijn enige email account is en het niet zinvol vindt om een andere aan te vragen). Waarom is het met apk en zelfs rdw wel goedkeuring mits hij apart geschakeld staat dus al zet je al je toegestaande lampen aan dan gaat mijn neon pas op mijn verzoek aan.
en waarom werkt de politie niet samen met de rdw en apk om alle regels een keer duidelijk op een rij te zetten aangezien tuning (styling stickers en al die fratsen) voor ons zou dat heel makkelijk zijn om te kijken wat wel en wat niet mag.
en trouwens laatst nog gehoord over de vetste (onaangekondigd) meeting bij carpoolplaats Barendrecht.
Ben onlangs achter de politieberichten gekomen en ze zijn zelfs 2 x extra overgevlogen met de mededelingen sjezus wat groot.
we kunnen hier niet landen.
en er werden nog wat dingen gezegd.
maar het bewijst wel dat het gewoon goed kan gaan zonder problemen zelfs de politie is nog langs geweest en heeft zijn (styling) lampie aangezet.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Even over de neon dan maar.... Het is een vergissing als je denkt dat de Dienst Wegverkeer auto's goedkeurt waar zich 'werkende' neonverlichting onder bevindt. En wat de verschillen betreft;
Wees eigenlijk maar blij dat er verschillen in handhaving bestaan, anders kwam er geeneen auto meer door de APK. Want als die ook daadwerkelijk alle regels zouden navolgen....
Wees eigenlijk maar blij dat er verschillen in handhaving bestaan, anders kwam er geeneen auto meer door de APK. Want als die ook daadwerkelijk alle regels zouden navolgen....

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk