blindering alle ramen auto
Moderator: Moderatorteam
- olle-griese
- Superlid
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
- Infopolitie Gast
Zoals je zegt: bij nieuwe auto's is dat misschien zo maar wat is dan de grens wat betreft de leeftijd van een auto?thijeleo schreef:Nee, ik ook niet, dat was de europese wetgeving die die 25% bedacht heeft. Deze 25% wordt overigens al vrij snel gehaald omdat vrijwel iedere nieuwe auto al met getint glas wordt afgeleverd. Met deze tinting wordt die 25% meestal al gehaald.
De mijne is bv 7 jaar oud en volgens mij komt hij lange na niet aan dat percentage.
En olle-griese, dat bedoel ik eigenlijk ook: dus als mijn ramen met de tint dat % niet bereiken dan is er helemaal niets aan de hand.
-
- Infopolitie Gast
Ja, daar sta ik dan met mijn warmtewerend glas.
Hoe zit het met de lijntjes van de FORD voorruit verwarming?
Hoe zit het met die gekleurde band bovenaan tegen de zon?
Mag dat allemaal nu niet meer?
Doe dan maandag tijdens de ochtendspits in NL even een NL brede verkeerscontrole voor de gehele randstad, kunnen we lachen, komt er niemand meer op zijn werk.
Hoe zit het met de lijntjes van de FORD voorruit verwarming?
Hoe zit het met die gekleurde band bovenaan tegen de zon?
Mag dat allemaal nu niet meer?
Doe dan maandag tijdens de ochtendspits in NL even een NL brede verkeerscontrole voor de gehele randstad, kunnen we lachen, komt er niemand meer op zijn werk.

- olle-griese
- Superlid
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
- Infopolitie Gast
Blinderen
Wordt het ook landelijk bekend gemaakt deze neiuwe regel?
Kan me voorstellen dat een hoop mensen het niet weten, iig niet weten dat de kogel door de kerk is.
Krijgt iedereen dan eerst een waarschuwing voordat hij wordt bekeurd of mag ieder agent bepalen in hoeverre hij iets en wat hij gaat doen.
Hoop mensen rijden natuurlijk rond met getinte ramen maar zitten misschien wel op dit bericht te wachten voordat ze weten wat ze nu gaan doen.
Kan me voorstellen dat een hoop mensen het niet weten, iig niet weten dat de kogel door de kerk is.
Krijgt iedereen dan eerst een waarschuwing voordat hij wordt bekeurd of mag ieder agent bepalen in hoeverre hij iets en wat hij gaat doen.
Hoop mensen rijden natuurlijk rond met getinte ramen maar zitten misschien wel op dit bericht te wachten voordat ze weten wat ze nu gaan doen.
Deze regel was al wet, en was dus al lang landelijk bekend. Echter een aantal mensen dachten dat coating (of eerder dus folie) NIET viel onder verkleuring van ramen, lieten vervolgens bij een bedrijf een gecertificeerde coating tegen veel geld op hun raam aanbrengen...en schermden dus met het certificaat van het bedrijf (wat dus qua wetgeving geen bal uitmaakt, en dezelfde waarde heeft als een oude krant....) Om deze onduidelijkheid weg te nemen is er nu een uitspraak gedaan. Het enige wat er dus nu is gebeurd is dat ook degene die eerder niet wilden geloven en dus schermden met hun certificaat nu een letterlijke uitspraak van een rechter hebben......en dus nieuwe ramen moeten plaatsen (of dat spul verwijderen...ik weet niet eens of dat nog kan ???)
Kortom, niemand hoeft te worden gewaarschuwd, het is ook geen nieuwe regel en er is geen nieuwe wet aangenomen. Het is nu alleen kristalhelder waar eenieder zich aan te houden heeft. Vanaf het moment van de uitspraak kan er dus gewoon verder bekeurd worden.....
Kortom, niemand hoeft te worden gewaarschuwd, het is ook geen nieuwe regel en er is geen nieuwe wet aangenomen. Het is nu alleen kristalhelder waar eenieder zich aan te houden heeft. Vanaf het moment van de uitspraak kan er dus gewoon verder bekeurd worden.....
Die van mij is 14 jaar oud en heeft getint glas. Kijk maar eens goed naar je ramen, uik durf bijna te wedden dat er getint glas in zit.Anonymous schreef:Zoals je zegt: bij nieuwe auto's is dat misschien zo maar wat is dan de grens wat betreft de leeftijd van een auto?thijeleo schreef:Nee, ik ook niet, dat was de europese wetgeving die die 25% bedacht heeft. Deze 25% wordt overigens al vrij snel gehaald omdat vrijwel iedere nieuwe auto al met getint glas wordt afgeleverd. Met deze tinting wordt die 25% meestal al gehaald.
De mijne is bv 7 jaar oud en volgens mij komt hij lange na niet aan dat percentage.
En olle-griese, dat bedoel ik eigenlijk ook: dus als mijn ramen met de tint dat % niet bereiken dan is er helemaal niets aan de hand.
-
- Infopolitie Gast
Stel nou dat je op een afgelegen plek staat en je krijgt je folie of wat dan ook er niet 1, 2, 3 af. Moet je dus iemand bellen om het eraf te halen of mag je dan toch nog even naar een plaats toe rijden waar dat kan? Neem aan van niet maar toch...ik vraag het maar even :-)De politie zal wel het kentekenbewijs innemen waarna je een bepaalde periode de tijd krijgt om een auto te tonen met folievrije voor- en zijruiten. Als je daar aan voldoet, krijg je het kentekenbewijs terug.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Hallo ben ik weer.
Ik ga me nog aanmelden.
Maar nu heb ik een tijd gekleden een programma gezien dat er een gezin was waarbij hun jongste kind een zonne-allergie had en mocht dus niet worden opengesteld aan daglicht.
Nu kregen zij van het programma een aangepaste auto.
Waar (je raad het al) de ruiten geblindeerd waren.
Is het dan met het blinderen van de ruiten het zelfde als met gordels?
Dus dat je een medische vrijstelling kan krijgen?
Ik ga me nog aanmelden.
Maar nu heb ik een tijd gekleden een programma gezien dat er een gezin was waarbij hun jongste kind een zonne-allergie had en mocht dus niet worden opengesteld aan daglicht.
Ik kan me voorstellen dat dat mogelijk is, hoewel ik mijn twijfels heb. Het niet dragen van gordels is een RVV aangelegenheid. inrichting van auto's is voertuigreglement. Het lijkt mij haast dat het niet mogelijk zou zijn maar zeker weten doe ik het niet. Ik ga het ook niet uitzoeken.Anonymous schreef:Hallo ben ik weer.
Ik ga me nog aanmelden.
-
- Jurist/Advocaat
- Roepnaam: Marc
- Geslacht:
Thuis hebben we nog wel wat kennis over met name autoruiten maar ook over bepaalde folies. Er bestaan lichtwerende (voor lichtallergie) en UV-werende (voor zonallergie) folies die het zicht niet beperken of veranderen: ze zijn van alle kanten volledig doorzichtig.
Wat betreft het voorbeeld dat gegeven werd, dacht ik eerlijk gezegd dat het een buitenlands programma was waar de auto werd weggegeven.
Wat betreft het voorbeeld dat gegeven werd, dacht ik eerlijk gezegd dat het een buitenlands programma was waar de auto werd weggegeven.