nummerbord op motor

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

:-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

..::Frans::.. schreef:

Wat je laatste alinea betreft heb ik het idee dat je hopeloos op zoek bent om alsnog je gelijk t ehalen en dat agenten op zoek zijn om je te "naaien. Dat is in dit geval zeker niet het geval, ik heb ook geen reden om je te "pakken" en probeer slechts heel objectief je vrag te beantwoorden. Dat het antwoord niet hetgeen is wat je wilt horen kan ik begrijpen.....maar doet niets af aan hetgeen gewoon wettelijk is geregeld.
Zie hier Frans, als je gelijk hebt dan krijg je gelijk, zoals blijkt uit andere topics. In dit geval lees je iets wat er niet staat. Dan krijg je geen gelijk, dat is nog geen reden om de discussie in dit vlak te trekken.

De kentekenplaat moet zich binnen de breedte van de motor bevinden en hoeft niet aan de achterzijde in het midden te zijn bevestigd. Mits overigens voldaan wordt aan de geometrische zichtbaarheidsbepalingen.
Nu wil ik 97/24/EG hier ook wel weer aanhalen, maar lijkt me dat TS dan door de bomen het bos niet meer ziet. Kortom, ik moet het dus helaas met je oneens zijn.... Deze richtlijnen zijn kraakhelder.
Ben toch wel nieuwsgiering, want die richtlijn is per 9 november 2003 ingetrokken. :D Nederlandse wetgeving loopt wel eens achter. :(
Mofkap
Infopolitie Gast

Op de volgende wijze is dus toegestaan.

Het is de door de fabrikant bepaalde plaats voor de kentekenplaat.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mofkap
Infopolitie Gast

En dit mag niet.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rfo00457
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

[off-topic]
Zo wordt een rotonde of keren op de weg tenminste een hele belevenis.

Je hoeft dus helemaal niet hard te gaan om spannende dingen te beleven met motor.

Ongelovelijk wat een achterband! :roll:
[/off-topic]
Mofkap
Infopolitie Gast

Als je naar die band kijkt dan heeft hij nog ook forse schaamranden. :D
rfo00457
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Absoluut! Ik heb eergisteren een nieuwe achterband laten monteren, maar de oude was dan ook tot aan de randen goed gebruikt!
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Hoi Panrider,

Vorgige week reed hier een auto door de straat, aan de voorzijde van koplamp tot koplamp autobreed een grote lichtzee. Tja, natuurlijk trok dat mijn aandacht, dat waren niet eens 2 lichten, maar een grote lichtgevende voorkant.....

Bleek een speciaal geïmporteerde auto te zijn, met deze uitzondering op het kenteken....en dus VOOR DEZE AUTO toegestaan.....

met andere woorden, er zullen best ergens alweer uitzonderingen zijn op wetgeving....maar verhef die aub niet tot wetgeving zelf.... :wink:

BTW, de eerste motor ging bij mij ook onherroepelijk aan de kant (de tweede ook, maar om een andere reden)....en hij kreeg ook een geeltje mee.... Laat hem dan maar aantonen dat het ding zo goedgekeurd is voor de weg...nee, da's niet zieken...da's logisch.

Zolang we hier bezig zijn over auto's met een (dak)spoiler waarvan de breedte 3 cm meer is dan de auto, én we het er ook over eens zijn dat DAT volgens de wetgever een gevaarlijk uitstekend deel is, wil ik wel eens weten hoe je met droge ogen verdedigt dat dit wel kan..... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap
Infopolitie Gast

Frans, soms probeer ik nog wel wat invloed uit te oefenen op wetgeving of toepassing, maar gelukkig ben ik niet verantwoordelijk voor het uiteindelijke resultaat.

Het zijn niet veel motorfietsen die de kentekenplaat zo hebben bevestigd, toch worden ze goedgekeurd voor gebruik op de weg,

Het is vaak schipperen omdat er geen andere plaats is om de kentekenplaat te bevestigen, of je zou de hele achterkant moeten verbouwen. Bij onze oosterburen komt dit soort fietsen meer voor dan bij ons, het kenteken is dan op dezelfde wijze bevestigd. De regelgeving laat nou eenmaal toe dat de kentekenplaat op deze manier wordt geplaatst.

Het is geen uitzondering in het woud van wet- en regelgeving dat hetgeen in de ene wet is bepaald of zelfs is voorgeschreven bij of krachtens een andere wet is verboden. Achteraf mag de politiek zich dan verbazen hoe dat nou toch mogelijk is. :oops: Praat maar eens met rechters, die ergeren zich hier ook groen een geel aan. Ik heb zelf een verkeerszaak lopen die om een vergelijkbare reden al twee maal is verdaagd; wel heel gezellig hoor zo'n vierhoeksoverleg tussen verbalisant, OvJ, kantonrechter en mijzelf.

p.s. zelf heb ik ook nog een keer zo'n Canadese importauto gehad met allerlei uitzonderingen o.a. voor de verlichting op het kentekenbewijs vermeld.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Lijkt me inderdaad lachen, zo'n overleg.

Dan hoop ik dat het voor TS duidelijk is dat deze bevestigingsplaatsen uitzondering zij nop de regel, en in slechts zeer uitzonderlijke gevallen zijn toegestaan, waarbij de motorfiets ook goedgkeurd mopet worden voor deze constructie....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Stag
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Stag »

Daar was ik weer, na een dag motorrijden op mijn nieuwe bike..

bedankt overigens voor de reacties :)

maaruhm, ik zie dus iig een motor met een vrij vergelijkbaar nummerbord (die van mij is volgens mij precies hetzelfde gemonteerd), dus het zou kunnen. Echter weet ik niet (ik denk van niet) dat dit de door de fabrikant aangewezen plek is, omdat het nummerbord wel ergens anders heeft gezeten...

Kan ik hem laten keuren voor de positie waar hij nu zit, en is dit betaalbaar/uitvoerbaar?
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Betaalbaar hangt van je portemonnee af ;)

Maar ik vraag mij nu af waarom de ene auto wel af mag wijken van de wet (omdat het op het kentekenbewijs staat) en de andere niet. Theoretisch kan ik dan ook wel Kraz 257 (Russische vrachtwagen van 2,63 meter breed) 'gewoon' laten keuren aarbij ik wat aanpassingen op het kentekenbewijs aan laat aanbrengen waardoor ik er toch legaal mee rond mag crossen in Nederland.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Nee, dat krijg je niet voor mekaar want dan ga je over de max. toegelaten breedte van een voertuig heen.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Gijs, ik wil dat best geloven, daar niet van, maar waarom mag een kentekenplaat die niet gemonteerd is zoals in de wet beschreven wel omdat het op het kentekenbewijs staat, en een te brede vrachtwagen niet (en dus ook niet als het op het kentekenbewijs staat).
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Heb je er zelf enig idee over?
Gesloten