bij sommige (oudere) auto`s zie je slecht het verschil tussen normale achter verlichting en het rem licht.
ondanks dat je meer dan voldoende afstand houd merkje vaak niet dat die gene op de rem trapt dan zal die 3 remlicht echt geen overbodige luxe zijn.
3e remlicht ook voor oudere auto's verplichten.
Moderator: Moderatorteam
- donmarcello
- Stamgast
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ga je dan ook de mpv's de 4x4 en alle busjes verlagen ????Dusty schreef:Misschien dat het in dat kader dan een goed idee is om, het gebruik van rolgordijnen/zonneschermen voor de achterruit TIJDENS het rijden, dan ook maar eens te gaan verbieden!gvdbor schreef:je remlichten zijn immers al op grotere afstand, dus ook voor verder verkeer al zichtbaar. Dit verkeer kan dus al eerder gaan reageren.
Met zo'n (ondoorzichtige) auto voor je hebben de derde remlichten ineens veel minder nut................
Want dat is waardeloos als je daar achter zit

Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
- Dusty
- Deskundige
- Geslacht:
Zou niet weten waarom???donmarcello schreef:Ga je dan ook de mpv's de 4x4 en alle busjes verlagen ????Dusty schreef:Misschien dat het in dat kader dan een goed idee is om, het gebruik van rolgordijnen/zonneschermen voor de achterruit TIJDENS het rijden, dan ook maar eens te gaan verbieden!gvdbor schreef:je remlichten zijn immers al op grotere afstand, dus ook voor verder verkeer al zichtbaar. Dit verkeer kan dus al eerder gaan reageren.
Met zo'n (ondoorzichtige) auto voor je hebben de derde remlichten ineens veel minder nut................
Want dat is waardeloos als je daar achter zit

Die rolgordijnen/zonneschermen voor de achterruit worden door de bestuurder zelf aangebracht en kunnen om die reden ook weer heel gemakkelijk verwijderd worden; vergelijk het een beetje met de folie die anderen op allerlei ruiten aanbrengen.
Eraf met die troep!

Een vrachtauto, bus(je) of een ander 'ondoorzichtig voertuig' daar kun je niet zomaar iets aan wijzigen waardoor je er alsnog doorheen kunt kijken.
Nogmaals, ik zou het toejuichen als dergelijke wetgeving van kracht zou worden!