3e remlicht ook voor oudere auto's verplichten.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

vi
Infopolitie Gast

3e remlicht ook voor oudere auto's verplichten.

Ongelezen bericht door vi »

hoi

ik vindt het eigenlijk niet eerlijk dat nieuwe auto's wel een 3e remlicht moeten hebben en oudere auto's niet. ik vindt het ook dat 3e remlicht bij oudere auto's moeten verplichten.vanaf nu bij de APK gekeuring 3e remlicht in moeten zetten. die auto's 3e remlicht moeten hebben is vanaf ze over zijn gegaan met gele kentekenplaten . wat vinden jullie er van.

dat is handig als je in de fille zit.
mensen kunnen sneller Rejageren .

1 maart is het verplicht om een 3e remlicht te nemen omdat het is om aanteraden vindt ik .
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Er valt op zich wat voor te zeggen maar voor een boel mensen die niet zo kapitaalkrachtig zijn dat ze alle nieuwe snufjes kunnen bijbenen is dit dus niet op te brengen. Wat voor het derde remlicht geldt, geldt namelijk ook voor ABS, uitlaateisen, van binnenuit verstelbare koplampen, airbag enz.

Het is dus gewoon niet reeeel om iets dergelijks voor te stellen. Bij een verandering in de wetgeving wordt altijd gesteld dat het geldt voor voertuigen die vanaf dat moment op de weg komen.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Veel mensen zijn al zo slim geweest om zelf een derde remlicht te plaatsen. :wink: Op al mijn voertuigen zat er orgineel geen, maar nu dus wel. Je koopt op die manieer voor nog geen € 15,-- inderdaad veel veiligheid.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
andre
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

ThunderSTreak schreef:Veel mensen zijn al zo slim geweest om zelf een derde remlicht te plaatsen. :wink: Op al mijn voertuigen zat er orgineel geen, maar nu dus wel. Je koopt op die manieer voor nog geen € 15,-- inderdaad veel veiligheid.
Schijnveiligheid. Het is een kwestie van niet te dicht op je voorganger kruipen. En je hebt alle tijd om te reageren en je ziet de remlichten ook beter en eerder. Dus zo'n 3e remlicht is niet echt nodig
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

Het is GEEN schijnveiligheid maar wel degelijk veiligheid. Voorheen was het verboden om extra remlichten te hebben.
Vanwege veiligheid is het inmiddels dus verplichting geworden.

je remlichten zijn immers al op grotere afstand, dus ook voor verder verkeer al zichtbaar. Dit verkeer kan dus al eerder gaan reageren.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

andre schreef:
ThunderSTreak schreef:Veel mensen zijn al zo slim geweest om zelf een derde remlicht te plaatsen. :wink: Op al mijn voertuigen zat er orgineel geen, maar nu dus wel. Je koopt op die manieer voor nog geen € 15,-- inderdaad veel veiligheid.
Schijnveiligheid. Het is een kwestie van niet te dicht op je voorganger kruipen. En je hebt alle tijd om te reageren en je ziet de remlichten ook beter en eerder. Dus zo'n 3e remlicht is niet echt nodig
Ik kan mij best gedragen in het verkeer en ruim voldoende afstand houden, maar mijn remlicht is bedoeld voor diegenen die achter mij rijden en schijnbaar altijd meer haast hebben dan ik, gelet op de verkeersituatie, verantwoord vind. Dat men door het plaatsen van een extra remlicht ook vijf autos achter mijn auto ziet dat ik ga remmen lijkt mij dan toch een voordeel.

Dus wel degelijk veiligheid en zeker geen schijnveiligheid.

Dat zichtbaarheid en veiligheid in het verkeer kan leiden tot aanvullende voertuigeisen is overigens heel goed te zien in Duitsland. Naar aanleiding van een aantal zeer ernstige ongevallen met tankwagens zijn daar inmiddels voor tankwagens aanvullende eisen op de verlichting gekomen om hoge rem- en knipperlichten (alarmlichten en afslaan) te voeren.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ThunderSTreak op 07 feb 2005, 15:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
andre
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

ThunderSTreak schreef:
andre schreef:
Ik kan mij best gedragen in het verkeer en ruim voldoende afstand houden, maar mijn remlicht is bedoeld voor diegenen die achter mij rijden en schijnbaar altijd meer haast hebben dan ik, gelet op de verkeersituatie, verantwoord vind. dat men daardoor ook vijf autos achter mijn auto ziet dat ik ga remmen lijkt mij dan toch een voordeel.

Dus wel degelijk veiligheid en zeker geen schijnveiligheid.
Deze situatie had ik even geen rekening mee gehouden. :cry:
r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Leeftijd: 72

Ongelezen bericht door r0n. »

En de rechter-buitenspiegel ?
Die vind ik nu belangrijk ......

Veilige groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
donmarcello
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: marcel
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door donmarcello »

andre schreef:
het is toch verdomd makkelijk als je drie autos voor je door de auto's heenkijk en een lampje ziet gaan brande van de autos voor je tegenligger .
dus eigelijk kijk je niet verder dan je voorligger andre??? :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mensen niet zo moeilijk doen 15 euro voor een 3e remlicht .
keer in voren .Mistachterlicht is nu ook al verplicht voor aanhangers.
nu ook voor oudere auto's een 3e remlicht voor de veiligheid
en het is ook voor slecht weer beter te zien.

3vo doe dat voor de veiligheid help mee.
appiehappie
Lid
Lid

Ongelezen bericht door appiehappie »

Gvdbor:
Bij een verandering in de wetgeving wordt altijd gesteld dat het geldt voor voertuigen die vanaf dat moment op de weg komen.
Behalve wanneer het om het grijze kenteken gaat. :cry: :cry:

Ik was erg gelukkig met mijn bus, dus ik ben redelijk gefrustreerd, wat het wijzigen van wetten betreft....... :evil:

Ach ja, die 30% loonsverhoging voor de leden van de tweede kamer, moet natuurlijk wel ergens van betaald worden.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Anonymous schreef:mensen niet zo moeilijk doen 15 euro voor een 3e remlicht .
keer in voren .Mistachterlicht is nu ook al verplicht voor aanhangers.
nu ook voor oudere auto's een 3e remlicht voor de veiligheid
en het is ook voor slecht weer beter te zien.

3vo doe dat voor de veiligheid help mee.

Maar niet op mijn old-timer. Voor een auto bestemd voor dagelijks vervoer vindt in dat anders.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Ik heb een klein achterruitje. Waar mag ik mijn 3e remlicht laten ? Dan zie ik er niets meer dooer. Ik heb wel een rechter buitenspiegel, maar das niet veel meer dan een spiegelende postzegel.
rfo00457
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Je hebt toch geen hoofdsteunen? :shock: :roll:

Afbeelding

2 Eenden in 1 klap:

- 3e remlicht
- iets meer bescherming bij een harde landing
Dusty
Deskundige
Deskundige

Ongelezen bericht door Dusty »

gvdbor schreef:je remlichten zijn immers al op grotere afstand, dus ook voor verder verkeer al zichtbaar. Dit verkeer kan dus al eerder gaan reageren.
Misschien dat het in dat kader dan een goed idee is om, het gebruik van rolgordijnen/zonneschermen voor de achterruit TIJDENS het rijden, dan ook maar eens te gaan verbieden!
Met zo'n (ondoorzichtige) auto voor je hebben de derde remlichten ineens veel minder nut................ :thumbdown:
Gesloten