Vragen/informatie uitvoer vervangende hechtenis

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Sarah TS
Infopolitie Gast

Re: Vragen/informatie uitvoer vervangende hechtenis

Ongelezen bericht door Sarah »

@Zijlstra,

Dat zou best zo zijn maar ik ben niet iemand die voor mijn straf wegloopt. En ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Ik heb die straf ook gewoon verdient dus waarom zou ik er moeilijk over doen.

Ik ben er ook niet blij mee maar goed. Ik wilde wat informatie in winnen zodat ik niet helemaal zonder spullen sta als ze aan komen kloppen of als ik staande wordt gehouden.

Bij mijn vorige bericht was ik vergeten mijn naam neer te zetten. Sorry.

Groet, Sarah.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

TS geeft aan dat in de door haar ontvangen brief staat dat zij gesignaleerd staat. Als zij een GBA adres heeft waar zij daadwerkelijk ook woont is de kans op een eerdaags bezoek wel redelijk groot. Ook loopt zij een risico bij een staande houding voor een overtreding.
Stay safe out there.
Sarah TS
Infopolitie Gast

Beste Forumleden,

Ten eerste bedankt voor alle informatie. Daar kan ik wat mee.

Excuus dat ik me nogmaals tot jullie expertise went maar ik heb nog 1 vraag waar ik eigenlijk deskundig antwoord op nodig heb.

Volgende maand moet ik voor een andere zaak verantwoorden voor de rechter. Is het zo dat indien ik dan nog niet ben aangehouden om de vervangende hechtenis uit te zitten voor een eerdere veroordeling, ik dan in de rechtbank kan worden aangehouden? Lijkt me niet dat de politie daar informatie over krijgt waardoor ze denken 'die gaan we daar eens opzoeken' want die staat gesignaleerd.

Iemand enig idee of dat scenario reeël is?

Nogmaals dank voor het beantwoorden.

Sarah
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Het openbaar ministerie en de parketpolitie (werkzaam bij de rechtbank) hebben inzage in de signaleringen en zullen er waarschijnlijk naar handelen.
Sarah TS
Infopolitie Gast

Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie.

Even voor jullie beeld. Ik moet me verantwoorden bij de politierechter en niet bij de meervoudige strafkamer. Heeft dit ook nog invloed?

Bij de vorige rechtzaken heb ik in ieder geval geen parketpolitie gezien. Laat staan dat deze aanwezig waren tijdens de zittingen bij de politierechter voor andere veroordelingen.

Sarah
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

De parketpolitie bij de rechtbank ziet ook de zittingstijden bij een politierechter. De kans is dus aanwezig dat een medewerker van de parketpolitie een bezoekje brengt aan het gerecht op het moment dat jouw zitting aan de beurt is.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

De Parketpolitie surveilleert net als de gewone politie. Alleen beperkt zij de surveillance tot het gebouw van de rechtbank, Willekeurig worden zittingen bijgewoond en natuurlijk zittingen die als risico zijn aangemerkt.
De parketpolitie is altijd aanwezig bij zittingen waarbij de verdachte in voorlopige hechtenis zit en bij de zitting aanwezig is.
De parketpolitie is bevoegd een gesignaleerde veroordeelde aan te houden, of zij bij iedere zitting de opgeroepen persoon checken of deze gesignaleerd staat weet ik niet. Gezien het grote aantal zittingen per dag lijkt mij dat niet heel waarschijnlijk.
Stay safe out there.
Gesloten