Verkrachting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: Verkrachting

Ongelezen bericht door Hilde »

Het is afschuwelijk wat er gebeurd is, en nee, uw vrouw is niet schuldig.
Alleen kunnen wij alleen maar uitleggen wat er strafrechtelijk mogelijk is en wat wij aangeven: er is meer nodig dan alleen de verklaring van uw vrouw.
Zo staat het nou eenmaal in de wet.

Ja, dan gaat de man vrijuit.
Ja, dat is afschuwelijk.

Maar is er niets meer dan alleen de verklaring van het slachtoffer, dan mag het feit niet bewezen verklaard worden.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Famtim TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Famtim »

Is er ook een andere manier om de dader te laten weten dat wat hij gedaan heeft als zeer kwalijk is ervaren? Zonder dat er aangifte gedaan hoeft te worden?
Famtim TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Famtim »

Is er dan ook een andere mogelijkheid om de dader op de hoogte te brengen van zijn misdaad?

Wellicht heeft hij het fatsoen om zich te verontschuldigen of hij dat doet is een tweede.

Wellicht beseft hij dat hij voor nu geluk gehad heeft en dat dit niet meer slachtoffers van hem brengt

Voor nu allen bedankt voor de reacties. Heeft mij weer beseft dat wij er alleen voorstaan en dat voelt erg goed. Bedankt!
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Als ik dit verhaal zo lees vraag ik me wel af wanneer dat moment van bevriezing is ontstaan. Uw vrouw is een ervaren professional zoals u aangeeft. Ik neem voor het gemak aan dat ze haar werk gekleed doet dus dan zou de bevriezing plaatsvinden voor het strafbare feit plaatsvindt.

Dat zedenzaken de moeilijkst te bewijzen zaken zijn is helaas een feit. Dat is al heel lang zo. Er worden zaken niet vervolgd waar nog meer kansen in zitten dan in deze. Uiteraard snappen wij dat dit heel vervelend is, maar de wet heeft nu eenmaal een paar regels en dat de rechter overtuigd moet worden van wettig bewijs is er een van. Die is hier in geen enkel vorm aanwezig dus dat er niet tot vervolging over gegaan wordt, is heel begrijpelijk. Vanuit de juridische kant bezien welteverstaan.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Ik denk dat we het hier bij moeten laten, veel succes !
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten