politie en marechaussee
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Re: politie en marechaussee
ooh... dus dan klopt het dus wel dat de koninklijke marechaussee ingrijpt wanneer de politie het niet aan kan, want wanneer de ME het niet meer aan kan want de dreiging wordt te groot dan komt dus de BE.
- Sietse
- Stamgast
- Roepnaam: Sietse
- Geslacht:
- Leeftijd: 37
Wat de inzetcriteria zijn voor de BE weet ik niet. Weet wel dat ze volgens mij alleen ingezet worden als er iets militairs bij betrokken is. Zoals van die linkse activisten die ergens demonstreerden in een bos tegen een militair vliegveld o.i.d.
D'ran
-
- Infopolitie Gast
Oke, ik begrijp het nu denk ik
Fijn dat er ook iemand van de koninklijke marechaussee heeft gereageerd!
De koninklijke marechaussee heeft dus wel zwaardere middelen door middel van de BE als je die vergelijkt met de ME. Alleen worden deze in vergelijking met de ME nauwelijks ingezet.
Ik denk dat het voor mij nu wel allemaal duidelijk is geworden.
hartelijk dank!

Fijn dat er ook iemand van de koninklijke marechaussee heeft gereageerd!
De koninklijke marechaussee heeft dus wel zwaardere middelen door middel van de BE als je die vergelijkt met de ME. Alleen worden deze in vergelijking met de ME nauwelijks ingezet.
Ik denk dat het voor mij nu wel allemaal duidelijk is geworden.
hartelijk dank!
- rai
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 52
Nee hoor, het militaire gebeuren is totaal geen criteria.Sietse schreef:Weet wel dat ze volgens mij alleen ingezet worden als er iets militairs bij betrokken is. Zoals van die linkse activisten die ergens demonstreerden in een bos tegen een militair vliegveld o.i.d.
En linkse activisten die demonstreren, zoals bv. het Schinveld verhaal, kunnen makkelijk aangepakt worden door reguliere ME-peletons, is geen BE voor nodig.
- Sietse
- Stamgast
- Roepnaam: Sietse
- Geslacht:
- Leeftijd: 37
Ok, excuses dacht dat zo was. Wat is de criteria precies voor het inzetten van de BE?
D'ran