Ja, dat ben ik met je eens, maar dat neemt mijns inziens niet weg dat er sprake kan zijn van rij-onderricht als bedoeld in het WRM.
Art 110 wvw geeft immers aan dat het degene die rij-onderricht geeft verboden is om rij-onderricht te geven als het voertuig niet voldoet aan de in een AMvB of ministeriële regeling gestelde eis. (o.a. reglement rijbewijzen)
In het wrm staat namelijk niks over het feit dat een voertuig moet zijn voorzien van dubbele bediening of dat er op andere wijze sprake moet zijn van een les-auto om te voldoen aan de voorwaarde van de definitie van rij-onderricht. Het zal een lastige worden om aan te tonen dat er sprake is van rij-onderricht, maar dat doet niet ter zake.
Anders zou elke "Jan met de korte Achternaam" risicovrij rijles gaan geven zonder certificaat en dubbele bediening en daarbij geen risico lopen om vervolgt te worden.
Rijden zonder rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Rijden zonder rijbewijs
Ja, daar was ik het ook helemaal mee eens. Anders had ik mijn mening daarover ook wel gegeven. Ik beaam beide berichten van je.
Anders hadden de feitnummers die Pim in zijn bericht had staan ook niet gekund. Daaruit blijkt ook al dat er wel sprake kan zijn van rijonderricht terwijl het voertuig geen dubbele bediening heeft.
Piet
Anders hadden de feitnummers die Pim in zijn bericht had staan ook niet gekund. Daaruit blijkt ook al dat er wel sprake kan zijn van rijonderricht terwijl het voertuig geen dubbele bediening heeft.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Het verbaast me dat een rijinstructeur dit kan zeggen. Zou hij dan niet weten dat je niet verzekerd bent en dat wanneer je iemand per ongeluk invalide rijdt, je mogelijk de rest van je leven hier voor moet betalen?Gast schreef:Ok even wat misverstanden ophelderen....
Het is geen les, het is zeg maar nalopen wat de instructeur gezegt heeft, mijn moeder/vader zit er alleen bij voor veiligheid
En de enigste reden dat de instructeur het niet verkeerd vind is dat ik vroeger heb leren rijden, hij heeft het mij niet geleerd, hij zal het zeker niet tegen iedereen zeggen
Tevens kan je andere "begeleider" nimmer ingrijpen met pendalen, omdat het geen lesauto is. Je zegt enkel te herhalen wat je geleerd hebt, maar dat sluit niet uit dat er onverwachte situaties ontstaan die je nog niet geleerd hebt, maar zich dan gewoon aandienen. Een rijinstructeur kan hier mee overweg, maar een "begeleider" in principe niet.
Mijn advies, doe het gewoon niet op die manier. Je tart het noodlot en terugdraaien kan niet meer als het te laat is.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is, het advies is overduidelijk "Niet doen".
TS: Doe er je voordeel mee.
TS: Doe er je voordeel mee.